uvitende......! Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Er det noen her som har brødbakemaskin her?? Vi vurderer det, argument for og imot?? Blir det gode brød?? :-p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Vi har brødbakemaskin og bruker den mye. Det er veldig raskt å sette på brød og det er deilig å våkne til nystekt brød. Vi har alltid mel i huset og det er derfor ingen krise om vi har glemt å kjøpe brød. Eneste ulempen jeg ser er at den tar ganske mye plass og at den lager litt lyder mens den baker. Vi har den på vaskerommet som er ved siden av kjøkkenet så det er ikke noe problem for oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Vi har brødbakemaskin og bruker den mye. Det er veldig raskt å sette på brød og det er deilig å våkne til nystekt brød. Vi har alltid mel i huset og det er derfor ingen krise om vi har glemt å kjøpe brød. Eneste ulempen jeg ser er at den tar ganske mye plass og at den lager litt lyder mens den baker. Vi har den på vaskerommet som er ved siden av kjøkkenet så det er ikke noe problem for oss. Tør du ha å ha den på mens dere sover...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg hadde engang ei brødbakemaskin som jeg endte med å gi bort fordi den sjelden ble brukt.(Men jeg har faktisk savnet den av og til likevel) Jeg syntes det var litt tungvint med at man måtte måle opp ingrediensene så nøyaktig, og den vi hadde laget mye bråk(det varierer sikkert fra modell til modell, men den vi hadde hadde en alarm som kjørte igang innimellom, og den alarmen kunne skremme vettet av alle og enhver. (Alarmen var der for å si ifra om at man kunne tilsette andre ting, feks rosiner, hvis man ønsket det...) man kunne altså ha i ingrediensene om kvelden og våkne til nystekt brød om morgenen pga tidsinnstilling, menpga bråket passet det dårlig for meg.Under eltingen bråkte det også, men det var et jevnt bråk, så verst var altså den alarmen. Brødene ble forresten veldig gode: Ferske brød smaker alltid godt.:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Tør du ha å ha den på mens dere sover...? Ja, det tør jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Vi har det. Brukte den masse i ca. 3 år, men nå bruker jeg den ikke så ofte. Jeg brukte den også til å lage bolle og pizza-deig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Vi kjøpte en slik maskin, men vi ga den bort for vi syns ikke det ble gode brød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg er på min 3 brødbakemaskin siden 1994 :-) Jeg er vokst opp med hjemmebakt brød, og kan vel telle de brødene jeg har kjøpt i butikken på en hånd... At brødene ikke blir gode i brødbakemaskin er da bare tull - det kommer jo helt an på oppskriften din. Min erfaring er at de smaker helt likt de man lager på tradisjonelt vis - om man bruker samme oppskrift. Jeg er ikke sykelig nøye på målene for vekt og dl når jeg lager brød, og det går helt fint. Oppskriften har jeg lært meg utenat for lengst, og det tar vel ca 2-3 min å gjøre klar maskinen kvelden før slik at det blir ferskt brød til frokost. Ja - den bråker litt, men ikke verre enn at vi ikke trenger lukke døra til kjøkkenet om natten. Har brødbakemaskin på hytta også jeg da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg har en maskin med 2 eltekroker som jeg kjøpte for 8 år siden. Det som var dumt med den,var at eltekrokene ble stekt inni brødet. Så når brødet var ferdig stekt måtte jeg grave ut krokene. Brødet ble jo så stygt og ødelagt av det. Og jeg syns ikke brødet var noe godt noen timer etterpå. Så med andre ord,den maskinen bruker jeg ikke mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg er på min 3 brødbakemaskin siden 1994 :-) Jeg er vokst opp med hjemmebakt brød, og kan vel telle de brødene jeg har kjøpt i butikken på en hånd... At brødene ikke blir gode i brødbakemaskin er da bare tull - det kommer jo helt an på oppskriften din. Min erfaring er at de smaker helt likt de man lager på tradisjonelt vis - om man bruker samme oppskrift. Jeg er ikke sykelig nøye på målene for vekt og dl når jeg lager brød, og det går helt fint. Oppskriften har jeg lært meg utenat for lengst, og det tar vel ca 2-3 min å gjøre klar maskinen kvelden før slik at det blir ferskt brød til frokost. Ja - den bråker litt, men ikke verre enn at vi ikke trenger lukke døra til kjøkkenet om natten. Har brødbakemaskin på hytta også jeg da :-) "At brødene ikke blir gode i brødbakemaskin er da bare tull - det kommer jo helt an på oppskriften din. Min erfaring er at de smaker helt likt de man lager på tradisjonelt vis - om man bruker samme oppskrift. " Jeg har en helt annen erfaring med maskinen jeg kjøpte. Prøvde ut ulike typer oppskrifter, både de jeg hadde fra før, og de som fulgte med . Alle brødene ble tunge og tette, og smakte ikke godt. Baker jeg på gamlemåten blir de bra, og smaker godt, og er luftige og fine. Men det kan jo selvfølgelig ha vært noe galt med den maskinen jeg kjøpte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Har wilfa sin store brødbakemaskin og liker den veldig godt. Brødene blir fine så lenge du bruker en fin oppskrift. Som en annen sier her så må jeg også lete etter eltekrokene under brødet;) men pytt sann, brødet blir bra. Den er kjempefin å lage pizza og bolledeig i. Deigen hever godt og blir god å jobbe med. Den lager litt bråk under eltingen, så å ligge og sove i samme rom som den går nok ikke så bra. Deilig å våkne til lukten av nystekt brød:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 "At brødene ikke blir gode i brødbakemaskin er da bare tull - det kommer jo helt an på oppskriften din. Min erfaring er at de smaker helt likt de man lager på tradisjonelt vis - om man bruker samme oppskrift. " Jeg har en helt annen erfaring med maskinen jeg kjøpte. Prøvde ut ulike typer oppskrifter, både de jeg hadde fra før, og de som fulgte med . Alle brødene ble tunge og tette, og smakte ikke godt. Baker jeg på gamlemåten blir de bra, og smaker godt, og er luftige og fine. Men det kan jo selvfølgelig ha vært noe galt med den maskinen jeg kjøpte. Det var synd Majas mamma. Jeg har som sagt hatt tre bakamaskiner, og resultatet har blitt bra i alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adekvat Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Ja, det tør jeg. Red alert: Brannfare 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Tør du ha å ha den på mens dere sover...? Skal man ha ferskt brød om morgenen må man nesten det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adekvat Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Skal man ha ferskt brød om morgenen må man nesten det. Det går som regel bra ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Skal man ha ferskt brød om morgenen må man nesten det. Sant nok,- men jeg ville ikke turt. Jeg er veldig redd for brann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.