Gjest Ulvinnen Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Har du aldri vært i syden og sett nordmenn der? Det er alltid noen som bøtter innpå i slike sammenhenger, eller noen som har lyst på mer enn andre. Det er ingen grunn til at barn skal se brisne mennesker som danser, synger og er i et lystig lag. Det betyr ikke fyll i mine øyne. Ja, jeg har vært i Syden mange ganger. Og jeg har ikke sett nordmenn gå fra sans og samling pga fyll. Men så har vi valgt å følge eget opplegg på Charterturer, vi har aldri giddet å bli med på festene til reiseselskapet. Det er vel ikke sydenfest som trådstarter skal i? Jeg har selv holdt 40-årsselskap, der vi satte frem alkohol slik at folk kunne forsyne seg slik de ville. Det var også barn til stede. Ingen drakk seg fulle, det var bare hyggelig stemning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanuna Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Ja, jeg har vært i Syden mange ganger. Og jeg har ikke sett nordmenn gå fra sans og samling pga fyll. Men så har vi valgt å følge eget opplegg på Charterturer, vi har aldri giddet å bli med på festene til reiseselskapet. Det er vel ikke sydenfest som trådstarter skal i? Jeg har selv holdt 40-årsselskap, der vi satte frem alkohol slik at folk kunne forsyne seg slik de ville. Det var også barn til stede. Ingen drakk seg fulle, det var bare hyggelig stemning. Jeg har sagt min mening til trådstarter. Moderat mengde vin er greit hvor det er barn tilstede, men ikke noe mer enn det. Tror ikke det er noen som er uenig i det. Hvis jeg blir invitert i selskap en kveld så antar jeg at barn ikke blir tilstede, og da vil jeg nok drikke noe mer enn en i en setting hvor vin blir satt frem for å ta et glass eller to. Jeg er vant til en annen form for alkoholbruk i 40-årslag enn på kunståpninger, selvom det i begge tilfeller blir satt fram alkohol. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Usikker på det her Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det høres ganske voldsomt ut at barn ikke skal få lov å se foreldrene sine drikke et eller to glass vin til maten. Så lenge du ikke kjører bil er det helt ufarlig. Dette er noe du selv bestemmer og føler. Hvor er barnas far i dette bildet? Han er nok veldig avslappet på dette. Han drikker seg absolutt ikke full når barna er der, men kan ta seg ett par halvlitere. Tror ikke han tenker noe over det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanuna Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Han er nok veldig avslappet på dette. Han drikker seg absolutt ikke full når barna er der, men kan ta seg ett par halvlitere. Tror ikke han tenker noe over det. Jeg synes du skal følge ditt eget hjerte i dette. Hvis du ikke synes det er greit å drikke, noe jeg mistenker at du synes, så skal du ikke gjøre det. Kose deg med vin kan du gjøre en annen gang. Privat og personlig synes jeg det er helt greit med et par øl eller vin, men ikke så mye utover det. La far styre over seg selv så lenge han ikke overskrider de grensene du mener er forsvarlige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.