Gjest Usikker på det her Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei. Jeg pleier noen ganger å ta ett el to glass vin når vi er sammen med barna på restaurant, hotell e.l. Nå skal vi i 40-årslag, til min søster. Mine barn er de eneste barna som kommer til å være der (barna er 4 og 6 år), og jeg kommer til å drikke litt vin (men bare maks 2 glass). Hjemme på en lørdagskveld drikker jeg aldri vin, kun når noe spesielt skal skje. Er usikker, havnet i en diskusjon om dette med noen andre mammaer, de viser aldri barna sine at de drikker. Jeg tenker som så at hvis en har valgt å v're helt avholds er dette naturlig, men at det ikke er så bra hvis en formidler overfor barna at mamma ikke drikker, men så oppdager de det en gang likevel. Hva tenker andre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Om du vet at de andre som nyter alkohol kan styre seg og oppføre seg, ser jeg ikke et stort problem i at du tar et glass eller to. Er det derimot folk til stedet som ikke kan styre seg, burde du kanskje vurdere å avstå fra alkoholen. Så vise du barna dine helt tydelig at du ikke har tenkt å gjøre det samme og at du ikke sanksjonerer fyll. Selv er jeg veldig lite glad i fyll og vil følgelig ikke drukke sammen med noen som ikke kan styre seg uansett. Selv drikker vi ikke med barna til stedet, men de vet om at vi kan ta oss et glass vin. Det er ikke noe tabu. Vi har begge et svært lavt alkoholkonsum, og i de situasjonenen vi kan ha lyst på litt vin er ikke barna i nærheten uansett. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg er nok overfølsom for å drikke med barn til stede. Så i denne sammenheng hadde jeg også tenkt mye på hvordan andre oppfører seg. Dersom det er fare for at andre drikker for mye, så ville jeg vært edru for å kunne dra fra stedet. Men generelt så er vel 1-2 glass vin OK en gang i blandt med barn til stede. Jeg tar en sjeldent gang en øl eller en cider med snuppa til stede. Men jeg har også fått reaksjonen: Men mamma da, skal du ha øl????? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hm... det spørs vel hvordan feiringen er lagt opp, det er vel mange 40-årsfeiringer som ikke egner seg for barn i det hele tatt... Personlig ville jeg ikke drukket i det hele tatt hvis barna var til stede, men iallefall ville jeg sett situasjonen litt an slik at jeg kunne kjøre hvis nødvendig og dessuten gi maks trygghet for ungene hvis andre drikker (litt) for mye... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.