Gå til innhold

Bursdagsgave til datter på 9 år

Gjest Mamma til snart 9 åring

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma til snart 9 åring

Datteren min fyller snart 9 år og vi har ikke peiling på hva vi skal kjøpe i gave til henne. Synes at det er ganske trist at man ikke vet hva man skal kjøpe til sin egen datter, men slik er det altså. Liker egentlig best å kjøpe noe som koster litt mer til bursdag og jul, men det er ikke nor must. Hun er ikke opptatt av å leke og de få lekene hun har leker hun ikke med. Hun fikk ny sykkel i vår (som nesten ikke har blitt brukt) og et skateboard (som hun hun hadde ønsket seg veldig siden i fjor sommer) som ikke er brukt i mer enn 30 min totalt. Klær ønsker hun seg, men det har jeg sluttet å kjøpe uten at hun er med på å bestemmer det eller så ender det opp med at de ikke blir brukt. Hva liker deres 9 åringer å holde på med? Håper på gode tips fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva liker hun å gjøre da?

Min gutt fylte nettop 9 år og noe av det han ønsket seg var:

Digital klokke, Nintendo Wii, trommesett, spill til PS2, sparkesykkel, kikkert.

Andre forslag:

mp3-spiller, cd-spiller, keyboard, sovepose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Sykkel, fotoapparat, kurs på rideskole, ridehjelm, mobil, Sims 2 pc splill, regntøy, klær.

Dette står på ønskelisten til min snart 9-åring. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stedatteren min fyller 9 i oktober. Hun sier allerede at hun ønsker seg digitalt kamera, ny mobil, mp3 spiller, nye øretelefoner, rullesko, nye gardiner(!) og sengetøy(!), samt at hun trenger en del litt "dyrere" klær (skitøy osv)

Hvis dere ikke vet hva hun skal få, hva med å "shine" rommet hennes litt hvis det er en stund siden? Med nye gardiner, evt noen nye møbler eller male litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Hannah Montana gymbag (eller et annet "tøfft" merke), mobil (om ho ikke allerede har), egen pc(står iallfall på ønskelista til min datter som blir 7 i nær fremtid), hva med et "gavekort" på nye klær, så får ho handle det ho liker etterpå.

Musikkanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av tingene vi kjøper må vi voksne også være med på å bruke. Dersom jeg ikke hadde vært ute med snuppa og syklet, så hadde nok sykkelen blitt brukt mye mindre. Pakk sammen litt mat (evt. grillmat og engangsgrill) og dra på sykkeltur sammen. Skikkelig koselig:-)

Barn er også veldig glad i opplevelser. Kanskje det er noe du kan friste med der? En tur til en fornøyelsespark + shopping av noen klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... ønsker seg ikke noe? På en måte er det kanskje et sunnhetstegn, vi har vel strengt tatt alt vi trenger og mere til både store og små, men jeg forstår at du synes dette er trist også. Kanskje hun rett og slett bare bør få tid og oppmerksomhet, da, på en tur eller en felles opplevelse eller gjøre/lage noe sammen? Eller en litt spesiell bursdagsfeiring, f.eks. sammen med dere foreldre og noen (få) gode venner? Moren min lagde skikkelig koldtbord til meg og mine gjester på en av mine barneskolebursdager. Kanskje ikke akkurat noen hit idag ;) men på den tiden var koldtbord fremdeles noe flott og spesielt som (bare) de voksne fikk så det gjorde inntrykk både på meg og gjestene :)

Lykke til og gratulerer med dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet til datra - snart 10. Leiker ikke med noe spesielt (perler litt en gang i blant).

Her lander vi nok på spill til ds'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Ipod? Kanskje også ferdig opplasta m div musikk og eller lydbøker? Det går veldig mye på lydbøker her i huset for tida :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Mobil, spill til Nintend eller andre spill. En langhelg et eller annet sted, noe nytt på rommet, Ipod, musikk, kamera, klokke + +

Jenta vår fyller snart 8 og ønsker seg mobil, spill til Nintendo og playstation, musikk, klær, nytt bur til hamsteren osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...