Mandolaika Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Det har ikke noe å si for retten til kontantstøtte om hun hadde ferie eller om hun var sykmeldt ettersom retten til kontantstøtte kun henger sammen med om man har statsstøttet barnehageplass eller ikke og det hadde hun ikke. "Det har ikke noe å si for retten til kontantstøtte om hun hadde ferie eller om hun var sykmeldt ettersom retten til kontantstøtte kun henger sammen med om man har statsstøttet barnehageplass eller ikke og det hadde hun ikke." Dette skjønte jeg ikke stort av, men man har ikke rett på kontantstøtte når man tar ungen ut av bhg. for at ungen skal ha ferie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kontantstøtte er flott, men det er ikke feriepenger! Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 I Lillemus sitt tilfelle da hennes barn stod mellom to barnehageplasser så hadde hun rett på kontantstøtte i ferien, så tydelig at DU ikke kan reglene godt nok til å uttale deg så bastant. Men du legger tydeligvis mer vekt på moralske vurderinger enn de faktiske vilkårene i i reglene om kontantstøtte så da kan en ikke regne med annet. Huff, her får du det med te-skje: Kontantstøtte er ment som et tilskudd til de som ikke benytter seg av statsstøttede barnehager. INTENSJONEN er at man skal få det samme tilskuddet til enten å passe egne barn, eller benytte seg av barnepassordninger som _ikke_ er støttet økonomisk av staten. Det har ALDRI vært INTENSJONEN med kontantstøtten at foreldre skal bruke den som feriepenger. Skjønner du??? At Lillemus hadde mulighet til å søke om kontantstøtte fordi de byttet barnehager er hevet over enhver tvil, men det var aldri INTENSJONEN med kontantstøtten at foreldre skulle bruke det slik. Hvis du ikke vet hva intensjon betyr, så må du slå det opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kontantstøtte er flott, men det er ikke feriepenger! Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hvis dine svar i denne tråden er et eksempel på hva du mener er å ha stil så velger jeg heller å ikke ha stil. Tydeligvis tenker du som så at dumme spørsmål krever dumme svar. Kjære deg. Du kan selvfølgelig stille dumme spørsmål, men du må da tåle at folk påpeker at dette var i overkant. Problemet er at du har rota det til for deg, med å dra inn f.eks. barnetrygd. Og nå gir du deg ikke, du maler og maler og maler. Du får ikke med alle på at spørsmålet var betimelig, men det spiller da vel ingen rolle?! Du spurte, fikk svar, og bør vel være fornøyd med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hvordan definerer du da trygd? I de dokumentene (politiske dokumenter fra slutten av 50-tallet) jeg sitter og leser for tiden så omfattes barnetrygden av "sosialtrygdene", noe som etterhvert ble kalt folketrygden. Joda, den er vel en trygd på linje med f.eks. alderstrygden, men det begrepet hører man sjelden lenger. Tenkte mer på at den ikke stiller i klasse med behovsprøvde og søknadsstyrte trygder som syke- og ulykkestrygd. Men jeg innrømmer helt glatt at ingen av formuleringene mine var særlig nøyaktige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mommyishome Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kjære deg. Du kan selvfølgelig stille dumme spørsmål, men du må da tåle at folk påpeker at dette var i overkant. Problemet er at du har rota det til for deg, med å dra inn f.eks. barnetrygd. Og nå gir du deg ikke, du maler og maler og maler. Du får ikke med alle på at spørsmålet var betimelig, men det spiller da vel ingen rolle?! Du spurte, fikk svar, og bør vel være fornøyd med det. Kjære, deg.. Hersketeknikk.. blah blah... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mommishome Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 "Det har ikke noe å si for retten til kontantstøtte om hun hadde ferie eller om hun var sykmeldt ettersom retten til kontantstøtte kun henger sammen med om man har statsstøttet barnehageplass eller ikke og det hadde hun ikke." Dette skjønte jeg ikke stort av, men man har ikke rett på kontantstøtte når man tar ungen ut av bhg. for at ungen skal ha ferie. Barnet hadde ikke statsstøttet barnehageplass - derfor hadde hun rett til kontantstøtte. Har barnet ferie fra barnehagen så har man ikke rett på kontantstøtte. (Var dette jeg lurte på i utgangspunktet). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mommyishome Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Huff, her får du det med te-skje: Kontantstøtte er ment som et tilskudd til de som ikke benytter seg av statsstøttede barnehager. INTENSJONEN er at man skal få det samme tilskuddet til enten å passe egne barn, eller benytte seg av barnepassordninger som _ikke_ er støttet økonomisk av staten. Det har ALDRI vært INTENSJONEN med kontantstøtten at foreldre skal bruke den som feriepenger. Skjønner du??? At Lillemus hadde mulighet til å søke om kontantstøtte fordi de byttet barnehager er hevet over enhver tvil, men det var aldri INTENSJONEN med kontantstøtten at foreldre skulle bruke det slik. Hvis du ikke vet hva intensjon betyr, så må du slå det opp. Jeg har aldri stilt spørsmålet om hva som er intensjonen ved kontantstøtte! Stilte spørsmål om man hadde rett til det når barnet har ferie fra barnehagen. Det har jeg fått svar på og det er jo logisk nok at man ikke har det. Om vi velger å ta barnet ut av barnehagen og dra på ferie i et helt år for den saks skyld så har vi rett på kontantstøtte. Det har ikke noe å si at vi har ferie og mottar feriepenger. Men dette visste du vel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kontantstøtte er flott, men det er ikke feriepenger! Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg har aldri stilt spørsmålet om hva som er intensjonen ved kontantstøtte! Stilte spørsmål om man hadde rett til det når barnet har ferie fra barnehagen. Det har jeg fått svar på og det er jo logisk nok at man ikke har det. Om vi velger å ta barnet ut av barnehagen og dra på ferie i et helt år for den saks skyld så har vi rett på kontantstøtte. Det har ikke noe å si at vi har ferie og mottar feriepenger. Men dette visste du vel? Nå roter du fælt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kontantstøtte er flott, men det er ikke feriepenger! Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kjære, deg.. Hersketeknikk.. blah blah... Hjelpes... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg har aldri stilt spørsmålet om hva som er intensjonen ved kontantstøtte! Stilte spørsmål om man hadde rett til det når barnet har ferie fra barnehagen. Det har jeg fått svar på og det er jo logisk nok at man ikke har det. Om vi velger å ta barnet ut av barnehagen og dra på ferie i et helt år for den saks skyld så har vi rett på kontantstøtte. Det har ikke noe å si at vi har ferie og mottar feriepenger. Men dette visste du vel? Nei nå tuller du. Hvorvidt du velger å ikke benytte barnehageplass, evnt benytte delvis når du har full plass spiller ingen rolle for om du får kontantstøtte. Har man 100% barnehageplass så er det null kontantstøtte enten man velger å hente kl 1400 eller man velger å reise på (uendelig lang) ferie. Hvis du derimot sier opp barnehageplassen så er det noe annet. http://www.nav.no/page?id=265 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mommyishome Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Nei nå tuller du. Hvorvidt du velger å ikke benytte barnehageplass, evnt benytte delvis når du har full plass spiller ingen rolle for om du får kontantstøtte. Har man 100% barnehageplass så er det null kontantstøtte enten man velger å hente kl 1400 eller man velger å reise på (uendelig lang) ferie. Hvis du derimot sier opp barnehageplassen så er det noe annet. http://www.nav.no/page?id=265 Ja, jeg har ikke påstått noe annet enn at man være uten statsstøttet barnehageplass for å ha rett til kontantstøtten, men jeg formulerte meg vel uklart. Om man har ferie, er sykmeldt eller om man er i 100% jobb og benytter dagmamma har ikke noe å si så lenge man ikke har denne barnehageplassen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mommyishome Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Nå roter du fælt. Påstår du at dersom jeg tar ferie i 1. år og og barnet ikke har barnehageplass så har jeg ikke rett på kontantstøtte? Mens man snakker om å rote så kan en jo lure på hvorfor du syns det er nødvendig å bruke hersketeknikker i en så simpel diskusjon og hvorfor du må trekke inn avføring i debatten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kontantstøtte er flott, men det er ikke feriepenger! Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Påstår du at dersom jeg tar ferie i 1. år og og barnet ikke har barnehageplass så har jeg ikke rett på kontantstøtte? Mens man snakker om å rote så kan en jo lure på hvorfor du syns det er nødvendig å bruke hersketeknikker i en så simpel diskusjon og hvorfor du må trekke inn avføring i debatten. Du, nå tror jeg ikke det er noe poeng å fortsette. Hvilket første år du skal ha ferie skjønner jeg ikke, og du har nok muligens oppfattet endel ord veldig feil. Som f.eks. hva simpel betyr. Og uttrykket "bæsje på leggen". Så, du får leve og tro hva du vil. Ha et fint liv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mommyishome Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Du, nå tror jeg ikke det er noe poeng å fortsette. Hvilket første år du skal ha ferie skjønner jeg ikke, og du har nok muligens oppfattet endel ord veldig feil. Som f.eks. hva simpel betyr. Og uttrykket "bæsje på leggen". Så, du får leve og tro hva du vil. Ha et fint liv. Skulle stå "ett" ikke " "1.", men det skjønte du sikkert. Støtter at du trekker deg ut av diskusjonen nå som hersketeknikkene er brukt opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kontantstøtte er flott, men det er ikke feriepenger! Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Skulle stå "ett" ikke " "1.", men det skjønte du sikkert. Støtter at du trekker deg ut av diskusjonen nå som hersketeknikkene er brukt opp. Kutt ut, da, ta deg litt sammen. Du driter deg loddrett ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.