Gjest GA Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Da kom svineinfluensaen i hus litt fortere enn ventet. Smittet av min mor som har vært utenlands. Jeg hoster og hadde influensasymptomer i natt, men nå har det gitt seg. 7-åringen har hodepine og vondt i leddene og fryser, men er ikke veldig dårlig hun heller. Ser heldigvis ut til at vi har fått en light-versjon, men de var temmelig sikre på at det var svineinfluensa på legevakta. Største bekymringen er søstra mi som er veldig gravid og har termin rett over helga. Fødeavdelingen er varslet om at hun er eksponsert, så der fikk de en nøtt... (merkelig at de ikke har tenkt igjennom muligheten for influensasyke fødende før nå?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det er lettest å være etterpåklok. Men likevel lurer jeg på hvordan din mor kunne finne på å ha kontakt med din gravide søster, når hun kom fra utenlandstur? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ups.. Fikk dere medisiner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det er lettest å være etterpåklok. Men likevel lurer jeg på hvordan din mor kunne finne på å ha kontakt med din gravide søster, når hun kom fra utenlandstur? Det kan jo smitte i flere ledd - via GA & datter - før man selv vet at man har blitt smittet. Hysteriet her i Norge synes jeg ligger i det at det anses for hysterisk å være bekymret... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det er lettest å være etterpåklok. Men likevel lurer jeg på hvordan din mor kunne finne på å ha kontakt med din gravide søster, når hun kom fra utenlandstur? Det er jo tusener som kommer hjem fra utlandet hver eneste dag. Når siviliserte europeiske land som Spania og England er blant de landene en blir frarådet å reise til, så er det ikke så enkelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Vet du om man er smittebærer før man selv får utbrudd? Hvilke regler må dere holde dere til nå ifølge legevakta? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ups.. Fikk dere medisiner? Neida, vi er jo ikke veldig syke. Men nå insisterer føden på at søstra mi skal ta Tamiflu, og det har hun ikke lyst til så lenge hun er frisk sjøl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Vet du om man er smittebærer før man selv får utbrudd? Hvilke regler må dere holde dere til nå ifølge legevakta? Mener jeg leste et sted at man var smittebærer døgnet før man selv ble syk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Neida, vi er jo ikke veldig syke. Men nå insisterer føden på at søstra mi skal ta Tamiflu, og det har hun ikke lyst til så lenge hun er frisk sjøl. Akkurat,- det er bare de sykeste som får det, ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Vet du om man er smittebærer før man selv får utbrudd? Hvilke regler må dere holde dere til nå ifølge legevakta? Vi fikk først beskjed om at man ikke var smittefarlig før symptomene viste seg, men det er jo tydeligvis ikke sant. Vi var sammen med min mor på formiddagen onsdag, hun ble syk torsdag morgen og jeg fikk hoste torsdag kveld. Bruk munnbind hvis du er ute og vær nøye med håndhygienen fikk jeg beskjed om. De ville ikke teste noen av oss, så vi er jo ikke 100% sikre på at det er svineinfluensa. Både fastlegen til mamma og legevakta var temmelig sikre på at det var den allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Vi fikk først beskjed om at man ikke var smittefarlig før symptomene viste seg, men det er jo tydeligvis ikke sant. Vi var sammen med min mor på formiddagen onsdag, hun ble syk torsdag morgen og jeg fikk hoste torsdag kveld. Bruk munnbind hvis du er ute og vær nøye med håndhygienen fikk jeg beskjed om. De ville ikke teste noen av oss, så vi er jo ikke 100% sikre på at det er svineinfluensa. Både fastlegen til mamma og legevakta var temmelig sikre på at det var den allikevel. takk for svar! Håper dere ikke blir så hardt preget av dette da. Go bedring:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Glemte visst å si god bedring - og lykke til! :-) Du får holde oss informert... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Neida, vi er jo ikke veldig syke. Men nå insisterer føden på at søstra mi skal ta Tamiflu, og det har hun ikke lyst til så lenge hun er frisk sjøl. Jeg forstår at hun ikke har lyst av hensyn. Men fødeavdelinga har hensynet til alle andre fødende og nyfødte å ivareta, så det er rimelig egoistisk å ikke imøtekomme oppfordringen om å bruke tamiflu forebyggende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det er jo tusener som kommer hjem fra utlandet hver eneste dag. Når siviliserte europeiske land som Spania og England er blant de landene en blir frarådet å reise til, så er det ikke så enkelt. Ja, visst er det mange som kommer hjem fra utlandet. Jeg har selv vært i England i sommer. Men jeg passet da på å ikke besøke noen jeg vet må unngå influensa første uken jeg var hjemme. På samme måte som da jeg var i England under kugalskapen. Jeg holdt meg langt unna gårder første måneden etterpå. det går an å tenke seg litt om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 god bedring til deg og dine enten det er svineinfluensa eller noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg skjønner jo at de ikke tester alle, blir jo et himla trykk på labbene og koster mange penger - men jeg ville likt å vite om jeg virkelig hadde hatt det og dermed ikke trengte tenke på det mer/ikke trengte vurdere vaksinen. God bedring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ojsan. God bedring! Vi har også fått det i nærmeste familie, foreløbig bare en stk, et barn på 2 år. Light versjonen der også heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Vi fikk først beskjed om at man ikke var smittefarlig før symptomene viste seg, men det er jo tydeligvis ikke sant. Vi var sammen med min mor på formiddagen onsdag, hun ble syk torsdag morgen og jeg fikk hoste torsdag kveld. Bruk munnbind hvis du er ute og vær nøye med håndhygienen fikk jeg beskjed om. De ville ikke teste noen av oss, så vi er jo ikke 100% sikre på at det er svineinfluensa. Både fastlegen til mamma og legevakta var temmelig sikre på at det var den allikevel. Vi har fått vite at man er smittefarlig i et døgn før man får symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hm. Trodde at influensaen var skrekkelig ille, jeg. Men light-versjonen er sikkert å foretrekke. Har aldri hatt influensa før, og satser på ikke å få det nå heller! :-) God bedring! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Mine to har ligget en dag hver med hodepine, litt vondt i magen og litt kvalme + lett feber og litt slapp og litt hoste, men svineinfluensa-tanken har ikke streifet meg engang. For det kan da ikke være så lett som dette??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.