Gjest Det tenker nå jeg Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Synest det er rart at dere ikke ble testet hos legen. Først og fremst pga den gravide søsteren din. Masse engstelse og styr til ingen nytte, viss det ikke skulle være svineinfluensa dere har. Ellers må dere ha god bedring:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Vi har fått vite at man er smittefarlig i et døgn før man får symptomer. Nei, den fastlegevikarfyren hadde tydeligvis ikke lest seg opp akkurat. Han/hun påsto nemlig det da mamma fikk den, at det ikke var fare for oss fordi hun ikke var smittefarlig dagen før. -det var hun tydeligvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gråpusen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det kan jo smitte i flere ledd - via GA & datter - før man selv vet at man har blitt smittet. Hysteriet her i Norge synes jeg ligger i det at det anses for hysterisk å være bekymret... Jeg har hatt influensa nylig og var bekymret. Samtidig synes jeg at media tar helt av nå igjen. Slik som jeg forstår det er ikke svineinfluensa farlig for mennesker som er friske fra før Sønnen min var i Mexico da det hele startet så jeg vet litt om det å være bekymret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest herminegrang... Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 At du har hostet litt i natt, og er så og si frisk i dag, som du sier, kan vel umulig være svineinfluensa? Tror nok legene rundt forbi tar for lett på det, når de kan stille diagnosen gjennom telefonen. Og en natt med hoste hadde jeg aldri forbundet med influensa. Jeg bare lurer: når du følte deg dårlig i natt, men er frisk i dag, hvorfor ringer du legen? Leste et sted på nettet at alle leger har fått beskjed fra høyeste hold at de ikke lenger skal ta blodprøver av syke folk, de skal bare gå ut fra at det er svineinfluensa. Høres rart ut. Da kan jo tallene på infiserte stige mer enn det som egentlig er tilfelle... leste også et innlegg for noen dager siden her på dol, at vedkommende ringte legen, fordi hun trodde at hun hadde svineinfluensa. Da svarte legen "at så lenge hun klarte å ta den telefonen til ham, så var det ikke influensa. Når du har influensa, så er du sengeliggende. Du vil ikke være i tvil når du har svineinfluensa." Så jeg tror ikke du/ dere har svineinfluensa. Og hvis jeg har rett, så skal dere være glade for det...god bedring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 At du har hostet litt i natt, og er så og si frisk i dag, som du sier, kan vel umulig være svineinfluensa? Tror nok legene rundt forbi tar for lett på det, når de kan stille diagnosen gjennom telefonen. Og en natt med hoste hadde jeg aldri forbundet med influensa. Jeg bare lurer: når du følte deg dårlig i natt, men er frisk i dag, hvorfor ringer du legen? Leste et sted på nettet at alle leger har fått beskjed fra høyeste hold at de ikke lenger skal ta blodprøver av syke folk, de skal bare gå ut fra at det er svineinfluensa. Høres rart ut. Da kan jo tallene på infiserte stige mer enn det som egentlig er tilfelle... leste også et innlegg for noen dager siden her på dol, at vedkommende ringte legen, fordi hun trodde at hun hadde svineinfluensa. Da svarte legen "at så lenge hun klarte å ta den telefonen til ham, så var det ikke influensa. Når du har influensa, så er du sengeliggende. Du vil ikke være i tvil når du har svineinfluensa." Så jeg tror ikke du/ dere har svineinfluensa. Og hvis jeg har rett, så skal dere være glade for det...god bedring. Legevakta tror jeg har svineinfluensa. Legen tror min mor har svineinfluensa. Derfor tror jeg det også. Dette er en mild type influensa, eneste forskjellen fra den vanlige influensaen er at den er fryktelig smittsom, og at den kommer om sommeren istedenfor om vinteren. Jeg skrev ikke at jeg hostet _litt_ heller. -nå fikk vi (dvs søstra mi) mast oss til en test, så får vi svar på hva det er. Forhåpentligvis før babyen kommer. Så vet vi også om hun bør ta Tamiflu eller ei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Legevakta tror jeg har svineinfluensa. Legen tror min mor har svineinfluensa. Derfor tror jeg det også. Dette er en mild type influensa, eneste forskjellen fra den vanlige influensaen er at den er fryktelig smittsom, og at den kommer om sommeren istedenfor om vinteren. Jeg skrev ikke at jeg hostet _litt_ heller. -nå fikk vi (dvs søstra mi) mast oss til en test, så får vi svar på hva det er. Forhåpentligvis før babyen kommer. Så vet vi også om hun bør ta Tamiflu eller ei. I Austalia er det vinter nå og de er hardt rammet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 At du har hostet litt i natt, og er så og si frisk i dag, som du sier, kan vel umulig være svineinfluensa? Tror nok legene rundt forbi tar for lett på det, når de kan stille diagnosen gjennom telefonen. Og en natt med hoste hadde jeg aldri forbundet med influensa. Jeg bare lurer: når du følte deg dårlig i natt, men er frisk i dag, hvorfor ringer du legen? Leste et sted på nettet at alle leger har fått beskjed fra høyeste hold at de ikke lenger skal ta blodprøver av syke folk, de skal bare gå ut fra at det er svineinfluensa. Høres rart ut. Da kan jo tallene på infiserte stige mer enn det som egentlig er tilfelle... leste også et innlegg for noen dager siden her på dol, at vedkommende ringte legen, fordi hun trodde at hun hadde svineinfluensa. Da svarte legen "at så lenge hun klarte å ta den telefonen til ham, så var det ikke influensa. Når du har influensa, så er du sengeliggende. Du vil ikke være i tvil når du har svineinfluensa." Så jeg tror ikke du/ dere har svineinfluensa. Og hvis jeg har rett, så skal dere være glade for det...god bedring. Det ble bekreftet i dag, jo det var svineinfluensa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.