Gå til innhold

Når lærer de farger?

Gjest solstice

Anbefalte innlegg

Gjest solstice

Omtrent hvor gamle er barna når de lærer farger? Jeg er klar over at det er store variasjoner på sånt så klart, men sånn omtrent eller gjennomsnittlig. Hvor gamle var dine barn da de lærte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minnah

Eldste kunne mange farger og bokstaver da han akkurat var fylt 2, minsta er 2,5 og ikke så stø i slikt ennå. Men så er det mye mindre fokus på det denne omgangen.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsta her er ble 2 år i juni, og begynner å bli ganske stø på fargene nå. Husker ikke når eldste lærte det ordentlig, men det var mellom 2 og 3 tror jeg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er mange som har vært utrolig tidlige med å kunne farger av de som har svart deg til nå.

Dette jobber jeg med, og gjennomsnittet ligger på ca 3 år, men det er også vanlig å ha hull og ikke mestre alle fargene før en er 4-5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstice

Ser det er mange som har vært utrolig tidlige med å kunne farger av de som har svart deg til nå.

Dette jobber jeg med, og gjennomsnittet ligger på ca 3 år, men det er også vanlig å ha hull og ikke mestre alle fargene før en er 4-5 år.

Tusen takk for svar! (til alle sammen)

Jeg har en på 23 måneder som har lært seg fargene, i alle fall de vanligste (gul, grønn, blå, rød, oransje, lilla, brun, svart, hvit, rosa). Jeg syntes det virket tidlig, men visste egentlig ikke hva som var vanlig, derfor lurte jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, snuppa mi blir 2 ganske straks, og kan overhodet ingen farger. Hun peker og sier "glønn" til mye rart, men ikke vet jeg hva hun tenker. ;)

Eldste lærte det da hun var 2 år og 2 mnd, tror jeg. Det var veldig artig å se lyspæren som ble tent da vi lå på gulvet og pekte på sjakkmønsteret: "hvit, svart, hvit, svart..." PLUTSELIG skjønte hun det, og da var det easypeasy å lære alle de andre fargene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gråpusen

Dette er noe som blir øvd på igjennom førskolealder og hele småskolealderen så glem de svarene du har fått her. Det er ingen tilfeldighet at engelsk undervisningen i de første klassene går en god del på farger.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt er litt over 2 1/2 og han kan de fleste elementærfargene. Det hender han blander gult og orange, for eksempel, men blått, rødt, svart, grønt, lilla, rosa, brunt kan han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...