Gå til innhold

Hva hadde du i bagen du tok med til føden?

BMS!

Anbefalte innlegg

Er nå litt over en måned igjen, så jeg har Plenty av tid, men nå lurer jeg litt på hva man har i bagen når man skal på føden.

Skal ha keisersnitt, er det noe jeg trenger da/ikke trenger da, men ellers?

I dag gikk jeg til innkjøp av 2 amme bher, og det er vel det eneste jeg har planlagt så langt. Untatt klær til "snuppa i magen", men det gjenstår å vaske dem ;-)

På forhånd takk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tatjana

Jeg vet ikke om jeg egentlig husker akkurat hva jeg pakket, men da jeg var gravid fikk jeg en sånn bok - "Spedbarnsboken" tror jeg den het. Der var det lister over slikt, og jeg fulgte vel dem.

Du pakker det du tror du vil trenge. Toalettsaker er en selvfølge. Jeg kjøpte et eget sett, som lå i bagen, slik at jeg skulle slippe å huske det når vi var "i farta". Klær til deg selv og barnet. en bok, noen blader. Dagbok. Mine barn er født før det ble vanlig (tillatt) å bruke mobiltelefon inne på sykehuset, så jeg hadde også med telefonkort. Det finnes vel kanskje ikke lenger det ;-). Litt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotoapparat!! det er viktig der og da, alt annet klarer du deg fint uten til noen kan komme med det hvis det er noe du føler du mangler.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt med så mye. Joggebukse og en romslig, myk t-skjorte, et par skift med undertøy, amme-bh, tannbørste, hårbørste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amme-bh, ullinnlegg og papirinnlegg.

Toalettsaker.

Bind (jeg fikk en pakke og den holdt i et par dager bare).

Fotoapparat/videokamera.

Skrivebok og penn (jeg syntes det var deilig å skrive av meg fødselen, og det er artig å lese i etterkant)

Romslig joggebukse og bluse med knepping foran hvis du vil ha på noe annet enn sykehusskjorte.

jeg hadde med meg en bok, men klarte ikke å fokusere nok til å lese den, hadde litt annet å tenke på ;-)

Klær til babyens hjemreise og bilsete og sånt tar pappa'n med seg når dere skal hjem.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Du har allerede fått mange tips ser jeg. Jeg tar alltid med meg min egen hodepute, siden jeg er ganske sær på puter. ;-)

Ellers - ikke ta med noe du ikke bruker til vanlig. Morgenkåpe f.eks, er ganske upraktisk.

iPod eller en liten radio kan være kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par joggebukser - gjerne litt nye og "freshe"... Jeg gikk i joggebukser og brukte sykehusets skjorter i starten, for jeg svetta så mye - da kunne jeg jo bare ta nye når jeg ville...Brukte mine egne t-skjorter etter et par dager. Greit med mer enn EN bukse også, for det kan jo hende at man blør gjennom... Sokker og "innesko" (slippers/crocs/hva du nå liker)... Og truser og bind! Gjerne mange, og sånne du vet er gode å bruke med bind (sykehuset har nettingtruser, og det er ikke behagelig når trådene i endene av keisersnittet henger seg fast i nettingtrusa når du rører på deg... jeg snakker av erfaring ;) )

Ellers hadde jeg med bøker, mobiltelefon med musikk, kamera så klart, og vanlige toalettsaker... Bamser til snuppa hadde jeg også med, til å ha i den "rullesenga" hennes - da så det litt koseligere ut... Jada, jeg er sikkert snål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk lepepommade, det er ofte tør luft på sykehus.

Fuktighetskrem o.l. bør være parfymefrie, de små er veldig var for lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gråpusen

Det er lenge siden jeg fikk barn så det er artig å lese det som står her. Jeg husker at jeg hadde morgenkåpe utenpå sykehusets klær og det gjorde alle andre. Vi brukte ikke egne klær ellers. Bøker hadde jeg, men helst noen lettleste. Mobiltlf. fantes ikke den gangen, men kamera ordnet pappaen.

Klær til meg og babyen hadde jeg pakket ferdig så pappaen kunne ta det med a han hentet oss. Toalettsaker har jeg sikkert hatt, men kan ikke huske det. Kan ikke ha klart meg uten hårbørste og tannbørste i hvert fall.

Ellers ble jeg innlagt under svangerskapet begge gangene. Da husker jeg at bøker og strikketøy var det viktigste å ha med. Morgenkåpe og toalettsaker, men kan ikke huske noe annet. Jeg fikk alltid besøk hver dag og det er ikke noe problem å be om det som en kunne ønske.

Keisersnitt har jeg ikke erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt sær på slike ting da, og får helt noia av alle bakteriene som florerer på sykehusene ;)

Jeg hadde derfor med meg ett par slippers som gikk i bosset i det vi reiste hjemover igjen ;)

Vannflaske og tyggi!

Mykt toalettpapir. Blir vel kansje ikke det samme når du skal ha keisersnitt når jeg tenker meg om!

3 bukser og 3 topper. Brukte forøvrig sykehusskjorten utenom besøkstidene jeg. Utrolig god å myk, og veldig grei i forhold til ammingen.

Egne truser, selv om for min del var nettingtrusene helt bra. En blør så mye og det er så mye søl, at det var greit å kunne bytte flere ganger daglig når jeg byttet bind/bleier.

Fotoapperat, filmkamera (dette tok mannen min med seg hjem igjen, og i tillegg beholdt jeg bare "billigkameraet" i senga hele tiden.

Lesestoff

Sminkesaker, og generelt andre toalettsaker.

Mobillader ja..

Klær til å reise hjem i og henteklær til jentene hadde mannen min med inn til meg etterhvert :)

Åååå, forresten. Hadde med søskengaver til de andre, og det var for oss veldig viktig. Storebror har ennå LALA bamsen han fikk første gang han hilste på mellomsøster.

Litt kontanter er også greit å ha om du vil ha noe i sykehuskiosken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt sær på slike ting da, og får helt noia av alle bakteriene som florerer på sykehusene ;)

Jeg hadde derfor med meg ett par slippers som gikk i bosset i det vi reiste hjemover igjen ;)

Vannflaske og tyggi!

Mykt toalettpapir. Blir vel kansje ikke det samme når du skal ha keisersnitt når jeg tenker meg om!

3 bukser og 3 topper. Brukte forøvrig sykehusskjorten utenom besøkstidene jeg. Utrolig god å myk, og veldig grei i forhold til ammingen.

Egne truser, selv om for min del var nettingtrusene helt bra. En blør så mye og det er så mye søl, at det var greit å kunne bytte flere ganger daglig når jeg byttet bind/bleier.

Fotoapperat, filmkamera (dette tok mannen min med seg hjem igjen, og i tillegg beholdt jeg bare "billigkameraet" i senga hele tiden.

Lesestoff

Mobillader ja..

Klær til å reise hjem i og henteklær til jentene hadde mannen min med inn til meg etterhvert :)

Åååå, forresten. Hadde med søskengaver til de andre, og det var for oss veldig viktig. Storebror har ennå LALA bamsen han fikk første gang han hilste på mellomsøster.

'' Storebror har ennå LALA bamsen han fikk første gang han hilste på mellomsøster.''

Morsomt - storebror her fikk også en Lala-bamse da han kom for å hilse på lillesøster for første gang! :o) Nå er det visst hun som har den på rommet sitt hos pappan tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par joggebukser - gjerne litt nye og "freshe"... Jeg gikk i joggebukser og brukte sykehusets skjorter i starten, for jeg svetta så mye - da kunne jeg jo bare ta nye når jeg ville...Brukte mine egne t-skjorter etter et par dager. Greit med mer enn EN bukse også, for det kan jo hende at man blør gjennom... Sokker og "innesko" (slippers/crocs/hva du nå liker)... Og truser og bind! Gjerne mange, og sånne du vet er gode å bruke med bind (sykehuset har nettingtruser, og det er ikke behagelig når trådene i endene av keisersnittet henger seg fast i nettingtrusa når du rører på deg... jeg snakker av erfaring ;) )

Ellers hadde jeg med bøker, mobiltelefon med musikk, kamera så klart, og vanlige toalettsaker... Bamser til snuppa hadde jeg også med, til å ha i den "rullesenga" hennes - da så det litt koseligere ut... Jada, jeg er sikkert snål ;)

'' Og truser og bind! Gjerne mange, og sånne du vet er gode å bruke med bind (sykehuset har nettingtruser, og det er ikke behagelig når trådene i endene av keisersnittet henger seg fast i nettingtrusa når du rører på deg... jeg snakker av erfaring ;) )

''

Så da fikk jeg svar på det, jeg lurte nemlig på om noen hadde fortalt meg at jeg kom til å blø selvom jeg skulle ha keisersnitt, eller om jeg ikke kom til å gjøre det.

Tusen takk for resten av svaret også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannflaske og tyggi!

Lesestoff

Mobillader ja..

Søsken gave, ja, det har jeg lurt litt på hva jeg skal kjøpe.... Må se å få det klart snart ja, det er vel nesten det viktigste ;-)

Tror bamse her blir helt uaktuelt, når man er 6 år, står jo ikke bamse høyest på ønskelisten lenger ;)

Tusen takk for svar. Skjønner jeg må ut å kjøpe meg noen nye bukser ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ingenting, den rakk jeg aldri å pakke før fødselen var i gang;-)

Akuratt det jeg skal prøve å unngå, og ikke rekke å pakke bagen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg fikk barn så det er artig å lese det som står her. Jeg husker at jeg hadde morgenkåpe utenpå sykehusets klær og det gjorde alle andre. Vi brukte ikke egne klær ellers. Bøker hadde jeg, men helst noen lettleste. Mobiltlf. fantes ikke den gangen, men kamera ordnet pappaen.

Klær til meg og babyen hadde jeg pakket ferdig så pappaen kunne ta det med a han hentet oss. Toalettsaker har jeg sikkert hatt, men kan ikke huske det. Kan ikke ha klart meg uten hårbørste og tannbørste i hvert fall.

Ellers ble jeg innlagt under svangerskapet begge gangene. Da husker jeg at bøker og strikketøy var det viktigste å ha med. Morgenkåpe og toalettsaker, men kan ikke huske noe annet. Jeg fikk alltid besøk hver dag og det er ikke noe problem å be om det som en kunne ønske.

Keisersnitt har jeg ikke erfaring med.

Tusen takk for svar :-)

Tidene forandrer seg hurtig ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk lepepommade, det er ofte tør luft på sykehus.

Fuktighetskrem o.l. bør være parfymefrie, de små er veldig var for lukter.

Tusen takk, herved notert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har allerede fått mange tips ser jeg. Jeg tar alltid med meg min egen hodepute, siden jeg er ganske sær på puter. ;-)

Ellers - ikke ta med noe du ikke bruker til vanlig. Morgenkåpe f.eks, er ganske upraktisk.

iPod eller en liten radio kan være kjekt.

iPhone er med, skal jammen huske å laste ned noen filmer på den også.

Takk for svar, morgenkåpe blir nok ikke aktuelt for meg nei ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...