Gå til innhold

Hva hadde du i bagen du tok med til føden?

BMS!

Anbefalte innlegg

Amme-bh, ullinnlegg og papirinnlegg.

Toalettsaker.

Bind (jeg fikk en pakke og den holdt i et par dager bare).

Fotoapparat/videokamera.

Skrivebok og penn (jeg syntes det var deilig å skrive av meg fødselen, og det er artig å lese i etterkant)

Romslig joggebukse og bluse med knepping foran hvis du vil ha på noe annet enn sykehusskjorte.

jeg hadde med meg en bok, men klarte ikke å fokusere nok til å lese den, hadde litt annet å tenke på ;-)

Klær til babyens hjemreise og bilsete og sånt tar pappa'n med seg når dere skal hjem.

Lykke til!

Tusen takk for svar :-)

Gikk til innkjøp av 2ammebher i går :-) Prøvde dem i butikken, og tenkte at di var litt store, så da tok jeg dem. I dag er di akuratt passe, og det vil vel si at di er forsmå det da, når den tid kommer.... Grrrr..... Ikke så lett dette her.

Ammeinnlegg, kjøper jeg det på apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hatt med så mye. Joggebukse og en romslig, myk t-skjorte, et par skift med undertøy, amme-bh, tannbørste, hårbørste.

Løper i butikken i morgen å kjøper meg noen joggebukser....

Skjønner jeg ikker er så godt forbredt, tusen takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotoapparat!! det er viktig der og da, alt annet klarer du deg fint uten til noen kan komme med det hvis det er noe du føler du mangler.

Lykke til :-)

Tusen takk for svar :-)

Fotoaparat og lader skal ned i bagen ja, det er absolutt det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er tydeligvis veldig forskjellig fra sykehus til sykehus hva du forventes å ha med av eget utstyr. Jeg var på pasienthotell etter mine fødsler (seks og åtte år siden - så det er visst allerede gått en stund), og da fikk du minimalt med truser og bind, i hvertfall. Husker så vidt at du bare fikk kjempebind/"bleier" og en nettingtruse eller to første dagen, og kanskje et bind til senere, så var du forventet å holde resten selv.

Forøvrig er det jo ikke så veldig viktig å huske å ha med seg alt dersom pappaen pendler hjemom hver dag, slik det ofte er.

Husk også at det sjelden er behagelig å ha på seg trange bukser like etter fødsel, ville derfor tatt med noen vide og gode bukser. Og et par vide bluser og eller topper/gensere som en kan amme i.

Ellers ville jeg nok pakket ned litt toalettsaker til meg selv, div. store underbukser og et par amme-bh'er, mobil og -lader, kamera, et par bodyer og ørlite andre klær til babyen (ville ikke tenkt på flotte "reise hjem"-klær, slik jeg har sett mange skriver om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg egentlig husker akkurat hva jeg pakket, men da jeg var gravid fikk jeg en sånn bok - "Spedbarnsboken" tror jeg den het. Der var det lister over slikt, og jeg fulgte vel dem.

Du pakker det du tror du vil trenge. Toalettsaker er en selvfølge. Jeg kjøpte et eget sett, som lå i bagen, slik at jeg skulle slippe å huske det når vi var "i farta". Klær til deg selv og barnet. en bok, noen blader. Dagbok. Mine barn er født før det ble vanlig (tillatt) å bruke mobiltelefon inne på sykehuset, så jeg hadde også med telefonkort. Det finnes vel kanskje ikke lenger det ;-). Litt penger.

Telefonkort er nok gått ut på dato vil jeg tro ja ;-)

Tusen takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis veldig forskjellig fra sykehus til sykehus hva du forventes å ha med av eget utstyr. Jeg var på pasienthotell etter mine fødsler (seks og åtte år siden - så det er visst allerede gått en stund), og da fikk du minimalt med truser og bind, i hvertfall. Husker så vidt at du bare fikk kjempebind/"bleier" og en nettingtruse eller to første dagen, og kanskje et bind til senere, så var du forventet å holde resten selv.

Forøvrig er det jo ikke så veldig viktig å huske å ha med seg alt dersom pappaen pendler hjemom hver dag, slik det ofte er.

Husk også at det sjelden er behagelig å ha på seg trange bukser like etter fødsel, ville derfor tatt med noen vide og gode bukser. Og et par vide bluser og eller topper/gensere som en kan amme i.

Ellers ville jeg nok pakket ned litt toalettsaker til meg selv, div. store underbukser og et par amme-bh'er, mobil og -lader, kamera, et par bodyer og ørlite andre klær til babyen (ville ikke tenkt på flotte "reise hjem"-klær, slik jeg har sett mange skriver om).

Hei!

Tusen takk for svar.

Har "gravidepapirene" mine i båten, men mener det sto i den brosjyren fra sykehuset en liste over hva jeg skulle ha med, blant annet nettingtruser (men jeg tar med meg vanelige i steden tror jeg), og bind. Så her tror jeg ikke man får mye altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke tenkt på noe "hentesett" til babyen. Tar noen søte klær jeg har fått i gave allerede, og tenker at det er greit nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

undertøy og vide bukser og behagelige overdeler til å amme med. Amme bh'er og ammeinnlegg. Babytøy. fotoapparat, mobil og lader. Leppomade, var utrolig tørr luft der!

Ellers kan jo pappaen dra hjem og hente det du ellers mangler, han skal sikkert hjemom en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Og truser og bind! Gjerne mange, og sånne du vet er gode å bruke med bind (sykehuset har nettingtruser, og det er ikke behagelig når trådene i endene av keisersnittet henger seg fast i nettingtrusa når du rører på deg... jeg snakker av erfaring ;) )

''

Så da fikk jeg svar på det, jeg lurte nemlig på om noen hadde fortalt meg at jeg kom til å blø selvom jeg skulle ha keisersnitt, eller om jeg ikke kom til å gjøre det.

Tusen takk for resten av svaret også :-)

Jeg blødde, ja - men jeg har på følelsen av at jeg blødde mindre enn mine venninner som fødte vanlig (det ble hastesnitt på meg etter hvert). Det kan jo være at det var tilfeldig, men jeg følte at mengden minken veldig fort ihvertfall - fortere enn en del av venninnene mine har sagt!

Det er jo lov til å håpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

undertøy og vide bukser og behagelige overdeler til å amme med. Amme bh'er og ammeinnlegg. Babytøy. fotoapparat, mobil og lader. Leppomade, var utrolig tørr luft der!

Ellers kan jo pappaen dra hjem og hente det du ellers mangler, han skal sikkert hjemom en tur.

Ja, pappan skal hjem både støtt og stadig vil jeg tro. Vi skal ikke ha famlierom pga. at poden skal slippe å føle seg "satt bort" fordi vi får ny baby, men uansett så hadde vi ikke fått det, pga. keisersnittet heller.

I morgen skal jeg ut å kjøpe meg noen "kosebukser", og leppepomade, ammeinnlegg og ekstra toalettsaker av det jeg ikke allerede har to av. Kjenner jeg meg selv rett, så glemmer jeg helt sikkert tannbørsten om den ikke ligger klar ;-)

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til

Etter andre fødsel endte jeg opp med en helt annen amme-bh-størrelse enn sist (jeg trengte myye større cup), så et tips fra meg er å skrive opp navn på butikk, samt størrelse på de(n) du har kjøpt nå (evt boksen hvis du har den), slik at papaen kan gå innom og kjøpe en annen størrelse BH hvis det trengs.

Joggebukser og underbukser bør ikke ha lav linning (som vil havne midt på såret etter keisersnittet). Jeg hadde ikke med morgenkåpe, men fant ut at det var mer behagelig på såret enn joggebukser (mine var lave), så pappaen hentet denne til meg. Så et tips er å vaske og legge klar slike alternative klær, så kan det hentes når far er hjemmom.

Har du ammekjoler, ammenattkjole eller ammetopper (feks http://www.svangerskapet.no/index.php?main_page=index&cPath=7&zenid=685e45d0f7373ba2b27ceef569168280 ) så er disse selskrevne, særlig hvis du må bli noen ekstra dager på sykehuset og ønsker å gå i cafeen osv med noe annet enn sykehusskjorten. Fine ting å kunne ønske seg som gave også..

Siden pappaen skal hjemmom flere ganger, er jo det viktigste at du har med det som trengs umiddelbart, som kamera (med rikelig batteri og minne) og mobiltelefon (gjerne med en allerede laget gruppe med alle som skal ha sms fra dere etter fødselen)alt annet kan hentes etterhvert og kjøpes på / ved sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller viktigste er faktisk toalettsaker til deg selv.

Da lillebror ble født, skjedde det så lenge før termin at jeg faktisk dro rett fra jobb til føden. Jeg hadde ikke med annet enn det jeg trengte på jobb den dagen. Pappan fikk tatt med en del ting, men det var vanskelig å forklare at han skulle ta med den og den kremen og sminken. Det tok tre dager før tannbørste og hårbørste var på plass...

Man tilbringer jo mye tid i sengen, men det er greit å stå opp og vaske seg og sminke seg litt. Jeg føler meg mer opplagt da.

Husk at det kan ta 6 uker før magen er normal igjen, så store klær er viktig.Likeså at det ikke klemmer på såret (både truser og bukser).

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme klær (jeg begynte å fryse skikkelig etter at førstemann ble tatt med keisersnitt. Det var som om en ovn var blitt tatt ut av meg :))

Vide bukser - det tar en stund før magen blir den samme...

Sokker. Slippers. T-skjorter. Gensere.

Toalettsaker. Nattbind (den første tiden er det kjekt med de gedigne bleiene sykehuset har, men etter noen dager roer blødningen seg ned, og nattbind er tingen). Gode, store truser.

Kamera med lader/batteri. Mobil med lader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det aller viktigste er faktisk toalettsaker til deg selv.

Da lillebror ble født, skjedde det så lenge før termin at jeg faktisk dro rett fra jobb til føden. Jeg hadde ikke med annet enn det jeg trengte på jobb den dagen. Pappan fikk tatt med en del ting, men det var vanskelig å forklare at han skulle ta med den og den kremen og sminken. Det tok tre dager før tannbørste og hårbørste var på plass...

Man tilbringer jo mye tid i sengen, men det er greit å stå opp og vaske seg og sminke seg litt. Jeg føler meg mer opplagt da.

Husk at det kan ta 6 uker før magen er normal igjen, så store klær er viktig.Likeså at det ikke klemmer på såret (både truser og bukser).

Lykke til :o)

"Husk at det kan ta 6 uker før magen er normal igjen, så store klær er viktig."

Hehe..... ja, hadde det bare vært så enkelt! Her i huset nærmer yngstesnuppa seg to år, og mor lurer på om magen NOENSINNE blir "normal" igjen......! ;)

Måtte bare kommentere det..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

"Husk at det kan ta 6 uker før magen er normal igjen, så store klær er viktig."

Hehe..... ja, hadde det bare vært så enkelt! Her i huset nærmer yngstesnuppa seg to år, og mor lurer på om magen NOENSINNE blir "normal" igjen......! ;)

Måtte bare kommentere det..... :D

''Her i huset nærmer yngstesnuppa seg to år, og mor lurer på om magen NOENSINNE blir "normal" igjen......! ;)''

Bare vent!!

Jeg var i matchvekt da barnet var 10 måneder, og en kilo eller to under da barnet var 12-14, men siden...? Bare sorgen ;=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...