Gjest litt uvitende nå... Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hva ville dere gjort? Vi skal til London om 2,5 uke. Stor i VG/Dagbladet i dag at man IKKE burde reise til London og andre land nå... Bør vi reise (uten barn) eller bør vi prøva å få pengene tilbake via reiseforsikringen???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Kan ikke svare annet enn at jeg nok hadde stått over. Ei venninne var der for en uke siden, og har sannsynligvis smitten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bor i London Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Du bør stå over, England er et av de lendene som er rammest hardest. Jeg bor i London og har selv avlyst besøk fra norge disse dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Får du pengene igjen på forsikringen? Jeg prøvde å lese meg til om vår reiseforsikring og avbestillings forsikring vil gi pengene tilbake i slike tilfeller, men fant ikke noe om dette, og regner med at det faller utenfor forsikringens dekningsområde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal til Spania Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Tror ikke dette dekkes av avbestillingsforsikring eller reiseforsikring, med mindre myndighetene stopper utreise til utlandet, eller bestemte land. Mener å ha lest tidligere at en anbefaling om ikke å reise ikke holder. Men hvem er det som anbefaler at vi ikke reiser til utlandet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Tror ikke dette dekkes av avbestillingsforsikring eller reiseforsikring, med mindre myndighetene stopper utreise til utlandet, eller bestemte land. Mener å ha lest tidligere at en anbefaling om ikke å reise ikke holder. Men hvem er det som anbefaler at vi ikke reiser til utlandet? Det var en smittevernprofessor som anbefalte å avlyse utenlandsferier: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3185476.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skal til Spania Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det var en smittevernprofessor som anbefalte å avlyse utenlandsferier: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3185476.ece Tusen takk skal du ha! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vi reiser Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Sykdommen er allerede i Norge. Et større utbrudd ventes ved skolestart. Store arrangementer som f.eks.Norway Cup hvor ungdom fra hele verden skal være sammen ,spise i store spisesaler, ligge tett sammen i gymsaler osv. går som planlagt. Til tross for at ungdom er mest utsatt for å bli smittet. Jeg tror ikke det er til fare for landets helsetilstand om vi reiser utenlands nå. Om vi vil utsette oss selv for smitte er jo en annen sak. Men jeg tror vi kan smittes uansett hvor vi oppholder oss for tiden, og de verste stedene er på store arrangementer. Vær nøye med hygienen, spesielt håndvask! Og tenk på hvor mange hender penger går igjennom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Gode gud, her er det jammen meg panisk nå... Sannsynligheten for å bli smittet blir nok ikke større om man reiser bort enn om man blir hjemme . Avbrutt reise dekkes ikke av forsikring så vidt jeg har fått med meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Gode gud, her er det jammen meg panisk nå... Sannsynligheten for å bli smittet blir nok ikke større om man reiser bort enn om man blir hjemme . Avbrutt reise dekkes ikke av forsikring så vidt jeg har fått med meg. Da er det jammen rart at en professor i smittevern fraråder folk å reise til land hvor sykdommen er utbredt. Er hun også hysterisk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg hadde reist. Vi var i London selv for et par uker siden. Bare ta vanlige forholdsregler som grundig håndvask. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vi reiser Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Da er det jammen rart at en professor i smittevern fraråder folk å reise til land hvor sykdommen er utbredt. Er hun også hysterisk? Ja, der sa du det, EN professor! Vedkommende er i hvertfall mer enn vanlig forsiktig, og liker kanskje oppmerksomhet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Ja, der sa du det, EN professor! Vedkommende er i hvertfall mer enn vanlig forsiktig, og liker kanskje oppmerksomhet. La oss håpe at det er slik:-) Det hadde vært en stor lettelse:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liza i London Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Da er det jammen rart at en professor i smittevern fraråder folk å reise til land hvor sykdommen er utbredt. Er hun også hysterisk? Rådet må vel stå for hennes egen regning siden hun ikke uttaler seg på myndighetenes vegne. Men hun kan jo ha rett, det er ikke godt å vite. selvsagt, jo flere mennesker du er i nærheten av, jo større er sjansen for at du er i nærheten av en smittebærer. Kanskje England er "tryggere" enn Norge i de kommende uker? Det ble sagt, nærmest i en bi-setning, på en pressekonferanse denne uken at der er en svak indikasjon på at pandemien er på retur her i landet. NB; svak indikasjon...det kan være en helt grunnløs antagelse, men tallene vil vel enten bekrefte eller avkrefte det i kommende uke. Hvis dette stemmer, noe alle selvsagt håper på, vil det kunne si noe om smittefaren og utbrudd i Norge også. Men dere ligger altså flere uker etter oss 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Rådet må vel stå for hennes egen regning siden hun ikke uttaler seg på myndighetenes vegne. Men hun kan jo ha rett, det er ikke godt å vite. selvsagt, jo flere mennesker du er i nærheten av, jo større er sjansen for at du er i nærheten av en smittebærer. Kanskje England er "tryggere" enn Norge i de kommende uker? Det ble sagt, nærmest i en bi-setning, på en pressekonferanse denne uken at der er en svak indikasjon på at pandemien er på retur her i landet. NB; svak indikasjon...det kan være en helt grunnløs antagelse, men tallene vil vel enten bekrefte eller avkrefte det i kommende uke. Hvis dette stemmer, noe alle selvsagt håper på, vil det kunne si noe om smittefaren og utbrudd i Norge også. Men dere ligger altså flere uker etter oss Hei der i London:-) Ja, du har jo rett i det du skriver. Men det er en ting jeg ikke helt skjønner....Hvis myndighetene regner med full pandemi her når skolene begynner -altså om et par /tre uker - og vaksinen kommer i september/oktober. Hvor lenge regner man da med at denne pandemien vil pågå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hei der i London:-) Ja, du har jo rett i det du skriver. Men det er en ting jeg ikke helt skjønner....Hvis myndighetene regner med full pandemi her når skolene begynner -altså om et par /tre uker - og vaksinen kommer i september/oktober. Hvor lenge regner man da med at denne pandemien vil pågå? Vaksinen er ferdig i begynnelsen av september, men tas ikke i bruk før i november er det siste jeg leste et eller annet sted. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Vaksinen er ferdig i begynnelsen av september, men tas ikke i bruk før i november er det siste jeg leste et eller annet sted. Nei...og da pågår pandemien enda? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liza i London Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hei der i London:-) Ja, du har jo rett i det du skriver. Men det er en ting jeg ikke helt skjønner....Hvis myndighetene regner med full pandemi her når skolene begynner -altså om et par /tre uker - og vaksinen kommer i september/oktober. Hvor lenge regner man da med at denne pandemien vil pågå? Godt spørsmål! Man vet rett og slett for lite forløbig ( bortsett fra de i den innerste krets som jobber med dette daglig) Det avhenger jo.bl.a av om viruset muterer og vi får en 2.runde. Det blir vel evt den vaksinen først og fremst vil beskytte mot. Beste indikasjoner for utviklingen får vi vel om vi ser på land som Australia som nå har vinter er derved optimale forhold for influensavirus 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Godt spørsmål! Man vet rett og slett for lite forløbig ( bortsett fra de i den innerste krets som jobber med dette daglig) Det avhenger jo.bl.a av om viruset muterer og vi får en 2.runde. Det blir vel evt den vaksinen først og fremst vil beskytte mot. Beste indikasjoner for utviklingen får vi vel om vi ser på land som Australia som nå har vinter er derved optimale forhold for influensavirus Ok. Jeg sier som jeg har sagt til deg før at det er jammen ikke lett å følge med på all informasjonen og tolke den riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Nei...og da pågår pandemien enda? Sikkert. Jeg er litt mer avslappet nå og håper egentlig bare på at vi skal bli smittet så fort som mulig. Regner med at vi får det før eller senere alikevel og det er bedre at det skjer mens vi er hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.