Gå til innhold

Tur til London... .Svineinfluensa.

Gjest litt uvitende nå...

Anbefalte innlegg

Sikkert. Jeg er litt mer avslappet nå og håper egentlig bare på at vi skal bli smittet så fort som mulig. Regner med at vi får det før eller senere alikevel og det er bedre at det skjer mens vi er hjemme.

Når skal dere reise da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletia

Når skal dere reise da?

1 eller 2 av oss reiser neste helg. Jeg venter til midten av august, men jeg vet ikke om jeg tar med begge ungene eller om sønnen skal bli med faren til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 eller 2 av oss reiser neste helg. Jeg venter til midten av august, men jeg vet ikke om jeg tar med begge ungene eller om sønnen skal bli med faren til helga.

Ok:-) Det blir spennende tider for dere:-) Håper det blir bra og at du fortsatt komme til å skrive her inne. Ellers kommer jeg til å savne deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ok:-) Det blir spennende tider for dere:-) Håper det blir bra og at du fortsatt komme til å skrive her inne. Ellers kommer jeg til å savne deg:-)

Internetten i huset er fremdeles ustabil. Han har en brikke han bruker, men det går tregt til tider. De holder på å instalere bredbånd, så det skal bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internetten i huset er fremdeles ustabil. Han har en brikke han bruker, men det går tregt til tider. De holder på å instalere bredbånd, så det skal bli bedre.

Godt å høre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det jammen rart at en professor i smittevern fraråder folk å reise til land hvor sykdommen er utbredt. Er hun også hysterisk?

Det er én professor som fraråder, resten sier at det ikke er noen større risiko å reise enn å bli i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gråpusen

Jeg ville reist for min egen del, men jeg vil ikke gi spesielle råd til andre.

Synes denne diskusjonen har tatt helt av. Vet ikke helt f.eks. hva jeg skulle bli redd for. Jeg har da ikke nedsatt immunforsvar eller noe slikt.

Skulle ønske at jeg var på vei til London i morgen slik som jeg kjeder meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg ville ikke reist, men det er i utgangspunktet mest fordi jeg har ligget på sykehus i et fremmed land tidligere, og det var overhodet ikke festlig. Selv om det var et vestlig land med minst like godt helsevesen som her. Det var noe med å ikke ha kontroll, ikke skjønne HELT hvordan ting fungerte der osv, som jeg ikke syntes var noe ok.

Og sannsynligheten for å bli smittet er naturligvis større på fly og sånn, og også på ferie, hvor man jo gjerne er på steder med mye folk. Lettere å unngå smitte i hverdagen, ved å unngå store forsamlinger mv.

Men - nå har jeg en risikodiagnose som gjør at jeg bør være forsiktig. Men det med at det var ubehagelig å være på sykehus i fremmed land, det gjelder uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok dratt...

Heller få det nå, enn senere i vinter, liksom... Sannsynligvis får man det jo uansett...

Hadde vi eller barna hatt kroniske sykdommer som gjorde at vi var spesielt utsatt eller hatt nedsatt immunforsvar, så hadde jeg nok valgt å ikke reise utenlands, men holdt meg i Norge. Det er noe med sykehus og det å være hjemmefra hvis noe skjer osv...

Vi skal til Egypt i november ( to voksne og fire barn) og jeg håper virkelig at vi er ferdige med svineriet til da ;) Ellers får vi vel ikke enten dratt eller kommet oss hjem igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også en mor

Herregud, reis!!!

Amen! :)

ps. Heller bli smittet nå og dermed immun når svineinfluensaen muterer til en hissigere type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! :)

ps. Heller bli smittet nå og dermed immun når svineinfluensaen muterer til en hissigere type.

''ps. Heller bli smittet nå og dermed immun når svineinfluensaen muterer til en hissigere type.''

Også et meget viktig poeng:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ps. Heller bli smittet nå og dermed immun når svineinfluensaen muterer til en hissigere type.''

Også et meget viktig poeng:-)

''Også et meget viktig poeng:-)''

I følge våre helsemyndigheter, så er i såfall dette en lite solidarisk prioritering. Man ønsker å utsette fullt utbrudd av influensaepedimien lengst mulig, slik at man kan ha vaksinen på plass for å bekytte både utsatte pasientgrupper og nøkkelpersonell. Ved å forsøke å unngå smitten allerede nå, kan man også evt. unngå å bringe smitten videre til andre.

Jeg sier ikke med dette at det er feil å velge å dra til London; bare at jeg mener at det er lite samfunnsansvarlig å være opptatt av at det kan være gunstig for en selv å få smitten tidligst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Også et meget viktig poeng:-)''

I følge våre helsemyndigheter, så er i såfall dette en lite solidarisk prioritering. Man ønsker å utsette fullt utbrudd av influensaepedimien lengst mulig, slik at man kan ha vaksinen på plass for å bekytte både utsatte pasientgrupper og nøkkelpersonell. Ved å forsøke å unngå smitten allerede nå, kan man også evt. unngå å bringe smitten videre til andre.

Jeg sier ikke med dette at det er feil å velge å dra til London; bare at jeg mener at det er lite samfunnsansvarlig å være opptatt av at det kan være gunstig for en selv å få smitten tidligst mulig.

Jo, men det var i vurderingen reise eller ikke reise fordi man er redd for smitte. Slik sett er det bedre å reise nå (HVIS man skulle bli utsatt for smitte), og heller ta sine forhåndsregler når det gjelder hygiene. Jeg mente ikke at man bevisst skulle utsette seg for smitte nå for at man skulle få et lettere forløp.

Jeg ser egentlig ikke på smitterisikoen som noe større i London enn er hjemme om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det var i vurderingen reise eller ikke reise fordi man er redd for smitte. Slik sett er det bedre å reise nå (HVIS man skulle bli utsatt for smitte), og heller ta sine forhåndsregler når det gjelder hygiene. Jeg mente ikke at man bevisst skulle utsette seg for smitte nå for at man skulle få et lettere forløp.

Jeg ser egentlig ikke på smitterisikoen som noe større i London enn er hjemme om dagen.

Fortsatt er det i følge helsemyndighetene vesentlig større risiko for å bli smittet i England enn i Norge. Men som Liza sier, dette bildet kan fort snu - f.eks. i løpet av de to ukene det er til trådstarter skulle reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt er det i følge helsemyndighetene vesentlig større risiko for å bli smittet i England enn i Norge. Men som Liza sier, dette bildet kan fort snu - f.eks. i løpet av de to ukene det er til trådstarter skulle reise.

Helsemyndighetene sier det er større risiko for å bli smittet der, samtidig har de ikke noen restriksjoner på hvor man kan reise - så i mott hode blir da konklusjonen at man fint kan reise dit (per i dag, selvfølgelig) - med hastigheten dette utvikler seg, så er det umulig å si hvordan bildet ser ut om to uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsemyndighetene sier det er større risiko for å bli smittet der, samtidig har de ikke noen restriksjoner på hvor man kan reise - så i mott hode blir da konklusjonen at man fint kan reise dit (per i dag, selvfølgelig) - med hastigheten dette utvikler seg, så er det umulig å si hvordan bildet ser ut om to uker....

Det skal mye til før man fra offentlig hold fraråder reise til bestemte områder, blant annet utløser det store økonomiske konsekvenser i ulike sammenhenger. Videre er det jo heller ikke bekymringen for den enkelte reisendes helse som er det vesentlige i denne sammenhengen.

Det er neppe farlig for en frisk voksen person å reise til utlandet, eller det innebærer ikke noen vesentlig større risiko enn vi utsetter oss for i en del andre sammenhenger. For folkehelsen er det derimot for tiden en belastning med all smitten som importeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra London igår kveld. Helt normale tilstander der :) Jeg er på ingen måte bekymret for å ha blitt smittet. Er jeg eller noen i familien blitt det, så merker vi det nok i løpet av et par dager.

Vi var borte fra onsdag til søndag, så regnet med at vi ikke kom til å rekke å bli syke mens vi var der - om vi skulle bli smittet.

Og så skal en huske på at selvom det er mange simittete i Storbritannia, så dreier det seg jo om en svært liten andel av en enormt stor befolkning.

Hørte ingen hosting, ingen nysing, ingen snufsing.

Det er klart smittefaren er der lell, men... jeg hadde ikke nølt med å reise dit omigjen idag :D

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...