Gå til innhold

Badekar, uhygienisk

Gjest eller hygienisk

Anbefalte innlegg

Gjest eller hygienisk

Vi har ikke badekar. Vurderer å skaffe oss det. Men noen mener badekar ikke er hygienisk og at det er bedre at barna dusjer. Jeg synes ikke det er så lett å få bort møkk i dusjen, særlig nå på sommeren. Et badekar vil jo løse skitten opp slik at de blir renere. Noen som har noen formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Et vanlig badekar er lett å vaske over og er derfor hygienisk.

Et boblebadekar trenger mer arbeide når det skal rengjøres, for det samler seg lett hudrester, hår, fett og skitt i slangene/rørene som boblene kommer ut gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tror det går fint

Vi vokste opp med badekar og ble ikke syke av den grunn. Men jeg har hørt mange som har tenkt som deg.Men det går vel an og ta et bad og så spyle med dusj etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badekar er deilig for de voksne og morsomt for barna.

Når barna bader så får de jo virkelig løst opp all skitten. Når de er ferdige å bade så dusjer de seg jo litt, sånn at det som ligger utpå huden renner av...iallefall gjør jeg det. Renere kan det vel ikke bli...:-)

Godt å legge seg i varmt bad etter kalde vinterdager ute også...kanskje med en bok og et glass vin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vasker jo håret på ungen og spyler/skyller kroppen etterpå når vannet er tappet ut - så jeg kan ikke skjønne hva som er uhygienisk med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et vanlig badekar er lett å vaske over og er derfor hygienisk.

Et boblebadekar trenger mer arbeide når det skal rengjøres, for det samler seg lett hudrester, hår, fett og skitt i slangene/rørene som boblene kommer ut gjennom.

Høres fornuftig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gråpusen

Skulle ønske jeg hadde badekar som i gamle dager. Savner å ligge i badekaret med en god bok og et glass vin ved spesielle anledninger:-) ( det var vel omtrent en gang i året da barna var små). Ja og det var etter at jeg hadde fått småtassene gullende rene opp av badekaret ...........mimre........mimre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle fått mine sommermøkkete unger rene uten badekar :-)

Eller meg selv :-)

Når møkka ligger tykk inni aller porer i hender og på føtter, hvordan får man det vekk uten å ligge i vann?

Og ja, etter et par tre dager uten vann i skogen, da ligger møkka virkelig tykk i alle porer :-)

Har hytte uten strøm og vann, og ved å bare vaske oss i vaskebalje blir vi ikke rene synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Vi elsker badekaret vårt - i alle fall jeg og ungene. Jeg elsker å ligge der og lese i ei bok eller et blad - ungene elsker å leke der. I formiddag tror jeg 8-åringen lå en time oppi der og koste seg :-)

Vi har vært på ferie uten badekar i to uker, og føttene og tærne til både meg og ungene var ikke særlig rene, selv om vi har dusjet mange ganger. Men etter en halvtime i badekaret med påfølgende skrubbing med klut - ble de gullende rene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eller hygienisk

Vi elsker badekaret vårt - i alle fall jeg og ungene. Jeg elsker å ligge der og lese i ei bok eller et blad - ungene elsker å leke der. I formiddag tror jeg 8-åringen lå en time oppi der og koste seg :-)

Vi har vært på ferie uten badekar i to uker, og føttene og tærne til både meg og ungene var ikke særlig rene, selv om vi har dusjet mange ganger. Men etter en halvtime i badekaret med påfølgende skrubbing med klut - ble de gullende rene :-)

Bok eller blad? Blir du ikke sliten i armene av å holde de over vannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Bok eller blad? Blir du ikke sliten i armene av å holde de over vannet?

Nei, blir ikke sliten. Overarmene ligger vannrett, og så er det bare underarmen jeg holder opp.

Det som er litt klurete er at den hånda jeg ikke holder boka i, pleier jeg å ha liggende i vannet. Når jeg da skal bla, er fingrene våte, så det blir litt vannflekker i boka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hygienisk er det å bade på en strand da? (Om du skulle være redd for bakterier)

Vi blir nok mer enn rene nok i både badekar og dusj. Men generelt så tar jeg en rask dusj etter badet. Dvs. såper meg inn i badekaret, og dusjer vekk såpen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

''Vi har vært på ferie uten badekar i to uker, og føttene og tærne til både meg og ungene var ikke særlig rene, selv om vi har dusjet mange ganger. ''

Tør ikke tenke på hva nick mener om den saken....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...