Gå til innhold

Hvor mye informerer du 6-åringen om?

Gjest voksnes seksualitet

Anbefalte innlegg

Akkurat det at pappa stikker tissen sin inn i TISSEN til mamma, syns jeg blir like feil å si, som å snakke om blomster og bier. Det er da virkelig ikke tissen til mamma, selv om flere her bruker det begrepet.

Joda du har jo rett. Vi har ikke satt navn på alle delene til jentene enda. Det har liksom ikke falt seg naturlig... Burde vel det snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar alle sammen. Vel, seksåringen min ga seg ikke, og i dag spurte hun igjen og jeg endte opp med å svare ganske detaljert, for hun ville vite. Hvordan frøene fra pappan kommer inn i babyhullet til mamman (som er et hull der babyen en gang kommer ut fra, et hull som er mellom tissehullet og bæsjehullet). Hun ville vite hvordan pappans tiss klarte å komme inn der, uten å bomme, og jeg forklarte at når de koste seg sammen, så ble pappans tiss stiv og da klarte han det.

Hun spurte og grov. Hun fniste og syns det var rart og ekkelt, men hun fikk helt greie svar på alt hun spurte.

Til slutt sa hun. Men du, hvis du hadde kunnet fått meg og lillesøster i magen din (de er adoptert), ville du da også kommet til å gjort sånt med pappan?

Joda, jeg måtte nok innrømme at det hadde jeg gjort da :-D

Flott! Ta deg en kaffe og skål for godt opplysningsarbeid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cippalulla

Jeg synes en skal si det som det er, på en enkel måte. Min datter spurte om "hvordan barn ble laget" da hun var ca. 4 1/2 år. Vi var ute og kjørte bil og jeg hoppet nesten i setet da hun spurte - syntes det var veldig tidlig. Jeg svarte som sant er at pappa'n putter tissen inn i tissen til mamma'n. Da kommer det et frø fra pappa inn i mamma og det frøet vokser og blir en baby. Da sa jenta mi: det er frø i brø også, og så snakket hun ikke mer om den saken.

Nå er hun 8 år og har på en måte alltid vist hvordan barn blir laget. Jeg tror det blir mye mer æsj osv, hvis barn får vite dette når de er større.

Min datter vet også hva alkohol er og at folk blir fulle av vin og øl. Mange synes jeg forteller henne for mye, men jeg tror det er det riktige. Hvis vi ser en full mann i en park og hun spør hva det er med han, da svarer jeg som sant er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...