Gå til innhold

Foreldre får passe på barna sine selv...

Bookworm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hjernetrimmern

Åh, jeg er sååååå enig!!

Trodde de at de skulle tjene masse penger på dette da, eller....??? Blir oppgitt av sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Helt enig! Omgivelsene kan ikke ta hensyn til alle klåfingra marker overalt. Da kunne man sikret og sikret og sikret alt som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilje30

Jeg hadde vært enig om gutten hadde ramlet ut i vannet, for det er en fare foreldre vet om og må passe på. Jeg hadde aldri tippet at en fisk skulle hoppe opp og bite, så dette kunne glatt ha skjedd med meg. Det burde ha vært satt opp advarsler om at det er fisker som kan bite i vannet, men mulig det ikke var noe de visste der heller.

Når det gjelder saksøking, er dette et amerikansk fenomen som ikke har noe i Norge å gjøre, siden vi har et så bra utbygd helsesystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jeg hadde vært enig om gutten hadde ramlet ut i vannet, for det er en fare foreldre vet om og må passe på. Jeg hadde aldri tippet at en fisk skulle hoppe opp og bite, så dette kunne glatt ha skjedd med meg. Det burde ha vært satt opp advarsler om at det er fisker som kan bite i vannet, men mulig det ikke var noe de visste der heller.

Når det gjelder saksøking, er dette et amerikansk fenomen som ikke har noe i Norge å gjøre, siden vi har et så bra utbygd helsesystem.

"Det burde ha vært satt opp advarsler om at det er fisker som kan bite i vannet"

Det var satt opp glassvegg rundt, stå det, som den lille gutten likevel klarte å stikke hånden under(?). Bør være indikasjon nok, det. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilje30

"Det burde ha vært satt opp advarsler om at det er fisker som kan bite i vannet"

Det var satt opp glassvegg rundt, stå det, som den lille gutten likevel klarte å stikke hånden under(?). Bør være indikasjon nok, det. ;-)

Okei dah, så leste jeg ikke artikkelen godt nok ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg husker, så står det advarsler om man man ikke skal ta uti vannet, men om det ikke står direkte at fisker kan hoppe opp å bite deg i fingeren, tror jeg advarslene er klare nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dette ikke er i USA, da hadde vel dyreparken blitt saksøkt for millioner av dollar... Nei - har man unger som stadig stikker fingrene borti alt - og som i tillegg har en eller annen alvorlig sykdom - så må man holde øynene på dem hele tiden. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sånt fjås

Hele historien lukter av foreldre som lar ungen valser hit og dit og klå på det ene og det andre.

Og når det da skjer noe så skal de ikke bare være fornøyd med at dyreparken betaler alt av legeregninger og beklager alt dypt, OG fjerne fiskene, men de skal søren meg ha maaaaasse penger i erstatning også

Foreldre må da søren meg lære ungene sine at det faktisk noen ganger bare er lov å SE, ikke røre.

Nå var ikke en gang dyreparken kjent med at planteetende fisker kunne hoppe opp og bite folk i fingeren så skilt var kanskje ikke naturlig å tenke på. Men så lenge det er gjerde rundt så bør jo det si sitt da.

Plus at vi som sakt ikke alltid bør klå der det lar seg gjør å klå da.

Fjollete foreldre, jeg hadde skammet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, snakk om å bli sint for noe de burde passet på selv?!!?

Ja, det er kjipt for ungen, men hallo - jeg hadde da klandret meg selv, og ikke dyreparken, om noe sånt hadde skjedd med min treåring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ... på greip!

Å fy flate, slike foreldre er neimen ikke sanne, altså!

Og siden gutten har en sjelden sykdom så skal de saksøke fordi han får større problemer???? Herregud, da skulle de vel selv ha passet bedre på, da?!

Nei, dette henger ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Helt enig! Og reagere med raseri og attpåtil gå til VG på grunn av et fiskebitt i fingeren, er helt utrolig.

Rart at VG gidder å skrive om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Helt enig! Og reagere med raseri og attpåtil gå til VG på grunn av et fiskebitt i fingeren, er helt utrolig.

De fikk en sak da.

Uansett om det er dyreparken eller foreldrene som svertes mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut som om vi snart får amerikanske tilstander har jo.

Uhell kan skje. Slik er det. Og barn kan også bli utsatt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, enig! Var i Løveparken i sommer med poden min, og holdt han langt unna små apelignende vesner som kom veldig nære oss, og sa de kunne bite han om han strakk ut hånda.

Dessuten var det glassplate der, foreldra til gutten burde skjønt at da tar man ikke i vannet.

Det er egne "basseng" som man kan ta på fisken, sjøstjerner osv. som er godt skilta hvis det er lov, og trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Rart at VG gidder å skrive om dette.''

Det er vel ikke rart, VG skriver jo om alt som engasjerer. Og at dette engeasjerer ser en jo her *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er litt uenig med både deg og de andre som svarer her.

Selvfølgelig skal foreldre passe på barna sine, og det kan godt hende disse foreldrene var av den lite påpasselige typen som skisseres her.

Likevel synes jeg faktisk at et sted som Dyreparken, som er et yndet sted for småbarnsfamilier, bør ha ansvar for å sikre atraksjonene sine i tilstrekkelig grad. Blant annet mener jeg at f.eks. fiskedammer med såpass farlige fisk bør vare sikret mot at toåringer stikker hendene nedi. Det er fort gjort for foreldre å miste oversikten noen sekunder, spesielt hvis de har med flere barn. Og det er ikke dermed sagt at de nødvendigvis er av typen som lar barna seile helt sin egen sjø.

Fordelen med det litt syke erstatningssystemet i USA er at dyrehager og andre attraksjoner nødvendigvis blir sikret slik at det skal veldig mye til for at ulykker skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Rart at VG gidder å skrive om dette.''

Det er nå ikke det rareste, VG skriver da om alle mulige ikke-saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...