Gå til innhold

Foreldre får passe på barna sine selv...

Bookworm

Anbefalte innlegg

Enig.

Går man i dyreparken må man nesten regne med å passe på ungene sine. Uhell kan skje og dette syns jeg må regnes som et uhell. At moren går til avisa og truer med søksmål og forventer erstatning syns jeg høres ut som en overreaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke med meg i hvilken grad det var skiltet at fiskene i dammen kunne bite / være farlige.

I de dyreparkene jeg har vært har det alltid vært enkelt å vite hva som er lov / trygdt og ikke. Det har også vært gjerder/stengsler slik at man ikke måtte ha øynene på ungene absolutt hele tiden.

Om en smårolling som går på egne ben kan nå over kanten og bli bitt av fisken, synes jeg sikkerheten ikke er god nok. Så godt er det ikke lett å følge med. Om barnet derimot måtte bæres for å få hendene i biteavstand fra fisken, bør foreldrene klare å passe på dette om de vet om faren.

Dyreparken er en servicebedrift og lever av fornøyde foreldre. Så de vil klokelig beklage samme hva de egentlig måtte mene om foreldrenes påpasselighet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke med meg i hvilken grad det var skiltet at fiskene i dammen kunne bite / være farlige.

I de dyreparkene jeg har vært har det alltid vært enkelt å vite hva som er lov / trygdt og ikke. Det har også vært gjerder/stengsler slik at man ikke måtte ha øynene på ungene absolutt hele tiden.

Om en smårolling som går på egne ben kan nå over kanten og bli bitt av fisken, synes jeg sikkerheten ikke er god nok. Så godt er det ikke lett å følge med. Om barnet derimot måtte bæres for å få hendene i biteavstand fra fisken, bør foreldrene klare å passe på dette om de vet om faren.

Dyreparken er en servicebedrift og lever av fornøyde foreldre. Så de vil klokelig beklage samme hva de egentlig måtte mene om foreldrenes påpasselighet.

mvh

De har beklaget, dekket foreløpige legeutgifter og gitt "kompensasjon som plaster på såret" - i TILLEGG til dette mener moren at de har krav på erstatning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har beklaget, dekket foreløpige legeutgifter og gitt "kompensasjon som plaster på såret" - i TILLEGG til dette mener moren at de har krav på erstatning...

I USA ville man nok kunne fått en god slump penger....

Slik jeg har forstått stilles det vel også strengere krav der borte til både informasjon om farer og beskyttelse mot dem.

Her til lands tror jeg erstatningsbeløpet knapt er verdt å kjempe for samme hvor berettiget det skulle være.

Om jeg synes Dyreparken har reelt ansvar for ulykken er som sagt avhengig, av detaljer omkring uhellet jeg ikke kjenner til.

Etter mitt syn har Dyreparken opptrått både klokt og proffesjonelt. Det finnes selvsagt en mulighet for at moren spekulerer i Dyreparkens streben etter å unngå negativ omtale.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...