Gå til innhold

Firlinger

AAA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AAA

5

• hidi, the scorpion

5

• cecily

3

• jubalong70

2

Jeg leste den artikkelen i avisa. Søte små, men jeg stusset i grunn på at moren mener at kommunen skal stå for barnepass hjemme til de er tre år og at hun takker nei til barnehageplass i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den artikkelen i avisa. Søte små, men jeg stusset i grunn på at moren mener at kommunen skal stå for barnepass hjemme til de er tre år og at hun takker nei til barnehageplass i år.

Enig. Det reagerte jeg også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir så irritert på sånne folk

Ja, merkelig at hun krever det. Hun og mannen burde ta ansvar for sine handlinger selv (enten disse er unnfanget ved prøverør eller naturlig), og passe barna selv!

"Som man reder, så ligger man..." Man setter da ikke fire barn til verden samtidig hvis man ikke greier å følge opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, merkelig at hun krever det. Hun og mannen burde ta ansvar for sine handlinger selv (enten disse er unnfanget ved prøverør eller naturlig), og passe barna selv!

"Som man reder, så ligger man..." Man setter da ikke fire barn til verden samtidig hvis man ikke greier å følge opp?

Delvis enig med deg, men når det gjelder

''Man setter da ikke fire barn til verden samtidig hvis man ikke greier å følge opp?''

lurer jeg på om du mener man bør ta abort om man venter flerlinger hvis man lurer på om man greier det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er saken her er at dette visstnok var et one-night-stand og hun er alenemor til firlingene og en tenåringssønn.

Jeg syns det er kjempeflott at kommunen hjelper henne, men jeg syns det bikker over til pussig når hun forventer støtte til å ha ungene hjemme til de er tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest blir så irritert...

Delvis enig med deg, men når det gjelder

''Man setter da ikke fire barn til verden samtidig hvis man ikke greier å følge opp?''

lurer jeg på om du mener man bør ta abort om man venter flerlinger hvis man lurer på om man greier det?

Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine.

(Er ikke sikkert at denne moren har/hadde det sånn, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine.

Så fire barn burde ikke være født fordi du er misunnelig på hva hun får i støtte....? Fy flaten;((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine''

Helt uenig med deg der, selv om man ikke bør forvente så mye støtte som denne moren tydeligvis gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

For en tankegang... skal DETTE bli konsekvensen av abortloven så er jeg totalt motstander!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine''

Helt uenig med deg der, selv om man ikke bør forvente så mye støtte som denne moren tydeligvis gjør.

Alle mødre med firlinger trenger hjelp, uansett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

For en tankegang... skal DETTE bli konsekvensen av abortloven så er jeg totalt motstander!

Ikke sant:(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

leste nylig en fødselsannonse hvor et par hadde fått sitt andre sett med tvillinger på 22 måneder. Det må vel nesten oppleves som å ha firlinger det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

leste nylig en fødselsannonse hvor et par hadde fått sitt andre sett med tvillinger på 22 måneder. Det må vel nesten oppleves som å ha firlinger det?

Absolutt!

Også de foreldre bør kunne forvente hjelp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugerør i kommunekassa, visst!

''– Hva slags opplegg ønsker du deg?

– At firlingene er her hjemme, at jeg lager et opplegg som i en familiebarnehage, og at jeg får stabil hjelp på dagtid. Jeg trenger en husmorvikar, sier Silje Omgård.''

Ja riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg irriterer meg også...

Absolutt!

Også de foreldre bør kunne forvente hjelp;)

Et vennepar av oss fikk to sett tvillinger med to års mellomrom. Og de klarte brasene utmerket på egenhånd. Når man setter barn til verden, så bør man være innstilt på å klare det på egenhånd - med mindre naturen er svært lunefull hva angår antall.

Fire barn forstår jeg at trenger hjelp, men det får da være måte på i hvor stor grad foreldrene skal kunne diktere hjelpen. Garantert barnehageplass og redusert pris bør være mer enn nok for firlingedama. Evt avlastning og/el noe hjelp i hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''– Hva slags opplegg ønsker du deg?

– At firlingene er her hjemme, at jeg lager et opplegg som i en familiebarnehage, og at jeg får stabil hjelp på dagtid. Jeg trenger en husmorvikar, sier Silje Omgård.''

Ja riktig...

Det er ikke sikkert kostnaden blir noe større for kommunen, om det er det som er bekymringen din. 4x småbarnsplass i barnehage koster kanskje kommunen like mye som en husmorvikar. Kommer an på hvor mange timer stilling pr uke vedkommende får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugerør i kommunekassa, visst!

Det er ikke sikkert kostnaden blir noe større for kommunen, om det er det som er bekymringen din. 4x småbarnsplass i barnehage koster kanskje kommunen like mye som en husmorvikar. Kommer an på hvor mange timer stilling pr uke vedkommende får det.

Jeg bekymrer meg ikke over økonomien til Stavanger kommune, men jeg synes holdningen til mora er drøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, mener å ha hørt at et barn på småbarnsavdeling koster noe sånt som 11.000 pr. måned, husker ikke om dette var i tillegg til det foreldrene betaler.

Så for fire barn skulle barnehagekostnaden bli noe sånt som en halv mill. i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abortloven gir forferdelige holdninger

''Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine. ''

Og hvis barenfaren forlot henne når barna var 2 uker, hvor mange mener du hun burde slå ihjel da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...