AAA Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Så søte de er. Men hjelpes så travelt det må være... http://www.aftenbladet.no/bildegallerier/article1058748.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg leste den artikkelen i avisa. Søte små, men jeg stusset i grunn på at moren mener at kommunen skal stå for barnepass hjemme til de er tre år og at hun takker nei til barnehageplass i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg leste den artikkelen i avisa. Søte små, men jeg stusset i grunn på at moren mener at kommunen skal stå for barnepass hjemme til de er tre år og at hun takker nei til barnehageplass i år. Enig. Det reagerte jeg også på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blir så irritert på sånne folk Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg leste den artikkelen i avisa. Søte små, men jeg stusset i grunn på at moren mener at kommunen skal stå for barnepass hjemme til de er tre år og at hun takker nei til barnehageplass i år. Ja, merkelig at hun krever det. Hun og mannen burde ta ansvar for sine handlinger selv (enten disse er unnfanget ved prøverør eller naturlig), og passe barna selv! "Som man reder, så ligger man..." Man setter da ikke fire barn til verden samtidig hvis man ikke greier å følge opp? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ja, merkelig at hun krever det. Hun og mannen burde ta ansvar for sine handlinger selv (enten disse er unnfanget ved prøverør eller naturlig), og passe barna selv! "Som man reder, så ligger man..." Man setter da ikke fire barn til verden samtidig hvis man ikke greier å følge opp? Delvis enig med deg, men når det gjelder ''Man setter da ikke fire barn til verden samtidig hvis man ikke greier å følge opp?'' lurer jeg på om du mener man bør ta abort om man venter flerlinger hvis man lurer på om man greier det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ja, merkelig at hun krever det. Hun og mannen burde ta ansvar for sine handlinger selv (enten disse er unnfanget ved prøverør eller naturlig), og passe barna selv! "Som man reder, så ligger man..." Man setter da ikke fire barn til verden samtidig hvis man ikke greier å følge opp? Det som er saken her er at dette visstnok var et one-night-stand og hun er alenemor til firlingene og en tenåringssønn. Jeg syns det er kjempeflott at kommunen hjelper henne, men jeg syns det bikker over til pussig når hun forventer støtte til å ha ungene hjemme til de er tre år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blir så irritert... Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Delvis enig med deg, men når det gjelder ''Man setter da ikke fire barn til verden samtidig hvis man ikke greier å følge opp?'' lurer jeg på om du mener man bør ta abort om man venter flerlinger hvis man lurer på om man greier det? Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine. (Er ikke sikkert at denne moren har/hadde det sånn, da) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine. (Er ikke sikkert at denne moren har/hadde det sånn, da) Så fire barn burde ikke være født fordi du er misunnelig på hva hun får i støtte....? Fy flaten;(( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine. (Er ikke sikkert at denne moren har/hadde det sånn, da) ''Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine'' Helt uenig med deg der, selv om man ikke bør forvente så mye støtte som denne moren tydeligvis gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine. (Er ikke sikkert at denne moren har/hadde det sånn, da) For en tankegang... skal DETTE bli konsekvensen av abortloven så er jeg totalt motstander! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 ''Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine'' Helt uenig med deg der, selv om man ikke bør forvente så mye støtte som denne moren tydeligvis gjør. Alle mødre med firlinger trenger hjelp, uansett;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 For en tankegang... skal DETTE bli konsekvensen av abortloven så er jeg totalt motstander! Ikke sant:((( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest best wishes Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 leste nylig en fødselsannonse hvor et par hadde fått sitt andre sett med tvillinger på 22 måneder. Det må vel nesten oppleves som å ha firlinger det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 leste nylig en fødselsannonse hvor et par hadde fått sitt andre sett med tvillinger på 22 måneder. Det må vel nesten oppleves som å ha firlinger det? Absolutt! Også de foreldre bør kunne forvente hjelp;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugerør i kommunekassa, visst! Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 ''– Hva slags opplegg ønsker du deg? – At firlingene er her hjemme, at jeg lager et opplegg som i en familiebarnehage, og at jeg får stabil hjelp på dagtid. Jeg trenger en husmorvikar, sier Silje Omgård.'' Ja riktig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg irriterer meg også... Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Absolutt! Også de foreldre bør kunne forvente hjelp;) Et vennepar av oss fikk to sett tvillinger med to års mellomrom. Og de klarte brasene utmerket på egenhånd. Når man setter barn til verden, så bør man være innstilt på å klare det på egenhånd - med mindre naturen er svært lunefull hva angår antall. Fire barn forstår jeg at trenger hjelp, men det får da være måte på i hvor stor grad foreldrene skal kunne diktere hjelpen. Garantert barnehageplass og redusert pris bør være mer enn nok for firlingedama. Evt avlastning og/el noe hjelp i hjemmet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 ''– Hva slags opplegg ønsker du deg? – At firlingene er her hjemme, at jeg lager et opplegg som i en familiebarnehage, og at jeg får stabil hjelp på dagtid. Jeg trenger en husmorvikar, sier Silje Omgård.'' Ja riktig... Det er ikke sikkert kostnaden blir noe større for kommunen, om det er det som er bekymringen din. 4x småbarnsplass i barnehage koster kanskje kommunen like mye som en husmorvikar. Kommer an på hvor mange timer stilling pr uke vedkommende får det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugerør i kommunekassa, visst! Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det er ikke sikkert kostnaden blir noe større for kommunen, om det er det som er bekymringen din. 4x småbarnsplass i barnehage koster kanskje kommunen like mye som en husmorvikar. Kommer an på hvor mange timer stilling pr uke vedkommende får det. Jeg bekymrer meg ikke over økonomien til Stavanger kommune, men jeg synes holdningen til mora er drøy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Det er ikke sikkert kostnaden blir noe større for kommunen, om det er det som er bekymringen din. 4x småbarnsplass i barnehage koster kanskje kommunen like mye som en husmorvikar. Kommer an på hvor mange timer stilling pr uke vedkommende får det. Ja, mener å ha hørt at et barn på småbarnsavdeling koster noe sånt som 11.000 pr. måned, husker ikke om dette var i tillegg til det foreldrene betaler. Så for fire barn skulle barnehagekostnaden bli noe sånt som en halv mill. i året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abortloven gir forferdelige holdninger Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine. (Er ikke sikkert at denne moren har/hadde det sånn, da) ''Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine. '' Og hvis barenfaren forlot henne når barna var 2 uker, hvor mange mener du hun burde slå ihjel da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.