Gå til innhold

Firlinger

AAA

Anbefalte innlegg

''– Hva slags opplegg ønsker du deg?

– At firlingene er her hjemme, at jeg lager et opplegg som i en familiebarnehage, og at jeg får stabil hjelp på dagtid. Jeg trenger en husmorvikar, sier Silje Omgård.''

Ja riktig...

Å føde flere barn på en gang sparer samfunnet for år med fødselspermisjoner. Regn over hva det koster med fire år med fødselspermisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AAA

5

• hidi, the scorpion

5

• cecily

3

• jubalong70

2

Gjest best wishes

Jeg leste den artikkelen i avisa. Søte små, men jeg stusset i grunn på at moren mener at kommunen skal stå for barnepass hjemme til de er tre år og at hun takker nei til barnehageplass i år.

Det var jo snakk om at de små hadde dårlig imunnforsvar og at tidlig barnehagestart ikke var gunstig. Jeg skulle gjerne visst hvor den informasjonen kom i fra. Det kan jo tenkes at det er leger som har rådet henne til å utsette barnehagestarten, men at det ikke kom frem i artikkelen. ellers har jo media en stor makt i forhold til hvordan de ønsker å fremstille en person. Det hun sa kan jo ha vært mye mer nyansert, men at de har valgt å trekke frem noe og ikke hele forklaringen. Jeg vet ikke, skulle gjerne sett noen flere artikler med henne, om jeg får samme inntrykket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine.

(Er ikke sikkert at denne moren har/hadde det sånn, da)

Er du mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir så irritert på sånne folk

Så fire barn burde ikke være født fordi du er misunnelig på hva hun får i støtte....? Fy flaten;((

Har vel aldri sagt at jeg er misunnelig på denne berta! Jeg sier bare at jeg synes hun er uansvarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine. ''

Og hvis barenfaren forlot henne når barna var 2 uker, hvor mange mener du hun burde slå ihjel da?

Det blir noe annet, selv du skjønner kanskje det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ja, faktisk mener jeg at man da bør vurdere abort hvis det er fire stk på vei og hun anser det som umulig, tøft og vanskelig å ha ansvaret aleine. ''

Og hvis barenfaren forlot henne når barna var 2 uker, hvor mange mener du hun burde slå ihjel da?

Men kan jo svare deg på spørsmålet ditt: Da slår man selvsagt ihjel så mange som man ikke klarer å ta hånd om. Er det fire stk, så slår man i hjel fire. Er det to stk, så slår man ihjel to, osv...

"Dumme spørsmål krever dumme svar"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

For en tankegang... skal DETTE bli konsekvensen av abortloven så er jeg totalt motstander!

''skal DETTE bli konsekvensen av abortloven så er jeg totalt motstander!

''

En kan da ikke la abortloven lide for at det finnes slike idiotiske holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

''skal DETTE bli konsekvensen av abortloven så er jeg totalt motstander!

''

En kan da ikke la abortloven lide for at det finnes slike idiotiske holdninger.

Jo det mener jeg - hvis jeg ble gravid med et barn med Downs feks - da vet jeg at det er et stort press for å ta abort. Man må tenke på kostnaden for samfunnet osv osv. Men jeg hadde aldri klart å ta abort fordi jeg mener at det er et liv. Jeg mener at abortloven fører til et for lettvint syn på fosteret som et liv. Men uten at jeg gidder å gå inn i en lang debatt om incest, voldtekt, alvorlig syk mor/barn etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jo det mener jeg - hvis jeg ble gravid med et barn med Downs feks - da vet jeg at det er et stort press for å ta abort. Man må tenke på kostnaden for samfunnet osv osv. Men jeg hadde aldri klart å ta abort fordi jeg mener at det er et liv. Jeg mener at abortloven fører til et for lettvint syn på fosteret som et liv. Men uten at jeg gidder å gå inn i en lang debatt om incest, voldtekt, alvorlig syk mor/barn etc...

Nå synes jeg du blander ditt personlige syn på abort med kvinnens rett til å bestemme over egen kropp.

Jeg kan ikke forstå at man som kvinne mener andre skal bestemme om man får avslutte et uønsket svangerskap eller ikke.

Jeg forstår tankegangen om utidig press på den gravide, men tror ikke det er så uttalt i praksis. De fleste går grundig inn i seg selv i vurderingen om de ønsker abort eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Nå synes jeg du blander ditt personlige syn på abort med kvinnens rett til å bestemme over egen kropp.

Jeg kan ikke forstå at man som kvinne mener andre skal bestemme om man får avslutte et uønsket svangerskap eller ikke.

Jeg forstår tankegangen om utidig press på den gravide, men tror ikke det er så uttalt i praksis. De fleste går grundig inn i seg selv i vurderingen om de ønsker abort eller ikke.

Er klar over at mange ikke er enige i synet mitt på at et foster er et liv. Jeg mener mao at det ikke bare er KVINNENS kropp man bestemmer over - men også et eget lite barn.

Men poenget mitt var jo dette som denne personen skrev om at man bør ta abort om man ikke tror man klarer å ta vare på barnet/barna man er gravid med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir så irritert...

Er klar over at mange ikke er enige i synet mitt på at et foster er et liv. Jeg mener mao at det ikke bare er KVINNENS kropp man bestemmer over - men også et eget lite barn.

Men poenget mitt var jo dette som denne personen skrev om at man bør ta abort om man ikke tror man klarer å ta vare på barnet/barna man er gravid med..

Jeg skrev at moren burde ha _vurdert_ abort, ikke at hun burde ha gjort det. (Ja, helt sant!) Og så skrev jeg noe om at denne kvinnen kanskje ikke var i en slik situasjon at hun behøvde å vurdere det. At det kanskje ikke gjaldt henne, osv. bla bla bla

På den annen side så hadde nok ikke denne kvinnen vært aleine om å ta abort etter en idiotisk One Night Stand uten beskyttelse. Der hadde hun vært i godt selskap med andre lavpannede, billige, horete, ekle kvinnfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev at moren burde ha _vurdert_ abort, ikke at hun burde ha gjort det. (Ja, helt sant!) Og så skrev jeg noe om at denne kvinnen kanskje ikke var i en slik situasjon at hun behøvde å vurdere det. At det kanskje ikke gjaldt henne, osv. bla bla bla

På den annen side så hadde nok ikke denne kvinnen vært aleine om å ta abort etter en idiotisk One Night Stand uten beskyttelse. Der hadde hun vært i godt selskap med andre lavpannede, billige, horete, ekle kvinnfolk!

.. og der meldte du deg i grunn ut av diskusjonen på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Der hadde hun vært i godt selskap med andre lavpannede, billige, horete, ekle kvinnfolk!''

Hvorfor utelate menn......?

Grotesk uttalelse, uansett:((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir så irritert...

''Der hadde hun vært i godt selskap med andre lavpannede, billige, horete, ekle kvinnfolk!''

Hvorfor utelate menn......?

Grotesk uttalelse, uansett:((

Ja, menn også selvsagt. Er vel hakket verre de, egentlig.

Gjelder ikke kvinner og menn på generelt plan, men når det gjelder one night stand....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... føler at du blander sammen forskjellige ting her, uten at jeg vet sikkert hva du mener med "abortloven". Men det er vel ikke loven om selvbestemt abort, dvs. fram til 12. uke, som bestemmer abort etter fostervannsprøver/senere aborter. Etter 12. uke er det vel uansett en nemnd/medisinske indikasjoner og vurderinger, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Hm... føler at du blander sammen forskjellige ting her, uten at jeg vet sikkert hva du mener med "abortloven". Men det er vel ikke loven om selvbestemt abort, dvs. fram til 12. uke, som bestemmer abort etter fostervannsprøver/senere aborter. Etter 12. uke er det vel uansett en nemnd/medisinske indikasjoner og vurderinger, eller?

Vet ikke om jeg forstår helt hva du mener heller - mener du at fosteret blir et liv akkurat ved 12 uker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg forstår helt hva du mener heller - mener du at fosteret blir et liv akkurat ved 12 uker??

Akkurat denne gangen mente jeg faktisk ikke noe, uvanlig nok til meg å være, utover at jeg syntes det var uklart hva du mente og hvilke lovreguleringer du egentlig viste til. Når jeg nå er kjent med din prinsipielle holdning og leser innleggene dine på nytt forstår jeg hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...