Gjest Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei jeg er en jente som slitter med , dysleksi. Men det jeg syns er vanskelig som plager meg er for eksempel , når jeg er hos beste mor. Jeg har probblemer med matte er pga dysleksien. Men det som irriterer meg er at mamma å beste mor tor at det er for de jeg , ikke gider holde på så mye med matte .Det er veldig sårende De skule bare hvist 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Jeg forstår veldig godt hvordan du har det. Har selv en sønn med dysleksi og har sett hvordan han har slitt i alle år. Men du sier ikke noe om hvor gammel du er. Har du blitt sjekket av f.eks PPT? Du kan ha krav på en del hjelpemidler som kan gjøre skolehverdagen litt lettere for deg. Det å bli sjekket ut kan du godt be om nå, selv om du f.eks er på vgs. Har selv mange elever som jeg tester og sender videre, på vgs nivå. Nå er det dessverre slik at når det gjelder dysleksi, og også evt dyskalkuli (matte-problemer) er det kun jobbing som hjelper. Men ikke så mye jobbing at man ikke har tid til andre ting. Man må ha tid til å leve livet innimellom all jobbinga. Men jeg vil anbefale deg å søke hjelp på skolen, for det finnes hjelp å få. Snakk med kontaktlærer, spesialrådgiver på skolen, rådgiver e.l. og ikke gi deg. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Jeg forstår veldig godt hvordan du har det. Har selv en sønn med dysleksi og har sett hvordan han har slitt i alle år. Men du sier ikke noe om hvor gammel du er. Har du blitt sjekket av f.eks PPT? Du kan ha krav på en del hjelpemidler som kan gjøre skolehverdagen litt lettere for deg. Det å bli sjekket ut kan du godt be om nå, selv om du f.eks er på vgs. Har selv mange elever som jeg tester og sender videre, på vgs nivå. Nå er det dessverre slik at når det gjelder dysleksi, og også evt dyskalkuli (matte-problemer) er det kun jobbing som hjelper. Men ikke så mye jobbing at man ikke har tid til andre ting. Man må ha tid til å leve livet innimellom all jobbinga. Men jeg vil anbefale deg å søke hjelp på skolen, for det finnes hjelp å få. Snakk med kontaktlærer, spesialrådgiver på skolen, rådgiver e.l. og ikke gi deg. Lykke til Hei FruH. Så du sikkert har lest på det jeg har skrevet, så har jeg diagnoser og på grunn av det, så har jeg også hatt litt problemer på skolen. Jeg har hatt problemer med sosiale ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.