Gjest ikke 1 valget Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hva betyr det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Nytt opptak etter at de som ikke ønsker plassen de har fått tilbud om har takket nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke 1 valget Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Nytt opptak etter at de som ikke ønsker plassen de har fått tilbud om har takket nei. Jeg er i tvil her. Vi søkte om barnehage til gutten som blir 1 år i oktober. Vi står på venteliste siden vi søkteom plass i oktober og ikke i august. Fikk mail i dag om at han hadde fått plass i en familebarnehage fra slutten av august. Men jeg vil helt ha han i den barenhegen som vi søkte på og som er nærmere men vet jo ikke når han kommer inn. Kan vi ta i mot denne plassen men også stå på venteliste på den andre barnehagen. Noen som har erfaring men familiebarnehager? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg er i tvil her. Vi søkte om barnehage til gutten som blir 1 år i oktober. Vi står på venteliste siden vi søkteom plass i oktober og ikke i august. Fikk mail i dag om at han hadde fått plass i en familebarnehage fra slutten av august. Men jeg vil helt ha han i den barenhegen som vi søkte på og som er nærmere men vet jo ikke når han kommer inn. Kan vi ta i mot denne plassen men også stå på venteliste på den andre barnehagen. Noen som har erfaring men familiebarnehager? Jeg tror du kan stå på venteliste på høyere prioriterte ønsker selv om du takker ja til plassen i familiebarnehagen, men det kan jo hende dette varierer fra kommune til kommune. Ta kontakt med kommunen og hør du. Har dessverre ingen erfaring med familiebarnehager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke 1 valget Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg tror du kan stå på venteliste på høyere prioriterte ønsker selv om du takker ja til plassen i familiebarnehagen, men det kan jo hende dette varierer fra kommune til kommune. Ta kontakt med kommunen og hør du. Har dessverre ingen erfaring med familiebarnehager. Kan jeg spørre kommunen om hvor på ventelisten vi står? Eller kan dem ikke opplyse det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg er i tvil her. Vi søkte om barnehage til gutten som blir 1 år i oktober. Vi står på venteliste siden vi søkteom plass i oktober og ikke i august. Fikk mail i dag om at han hadde fått plass i en familebarnehage fra slutten av august. Men jeg vil helt ha han i den barenhegen som vi søkte på og som er nærmere men vet jo ikke når han kommer inn. Kan vi ta i mot denne plassen men også stå på venteliste på den andre barnehagen. Noen som har erfaring men familiebarnehager? Vi hadde våre unger i familiebarnehage de første årene de gikk i bhg, og har bare positive ting å si om det. De var i en liten gruppe på 4 barn hjemme hos barnehageassistenten, og sammen med andre barnegrupper i "basen" en gang i uka. Ved sykdom hos assistenten var de også i "basen". Dette var en kommunal familiebarnehage, og både assistent og styrer var fantastisk flotte damer med masse humor. Ungene var masse ute, på tur, dreiv med formingsaktiviteter, sang og lekte. Jeg føler ungene vår fikk en fantastisk fin start på barnehagelivet i familiebarnehagen. Dette er selvfølgelig veldig personavhengig, og jeg vet om andre som ikke har vært så fornøyd som vi var. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg er i tvil her. Vi søkte om barnehage til gutten som blir 1 år i oktober. Vi står på venteliste siden vi søkteom plass i oktober og ikke i august. Fikk mail i dag om at han hadde fått plass i en familebarnehage fra slutten av august. Men jeg vil helt ha han i den barenhegen som vi søkte på og som er nærmere men vet jo ikke når han kommer inn. Kan vi ta i mot denne plassen men også stå på venteliste på den andre barnehagen. Noen som har erfaring men familiebarnehager? Ja, det kan du. Og det bør du 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Kan jeg spørre kommunen om hvor på ventelisten vi står? Eller kan dem ikke opplyse det? Det kan hende du får svar på det, men det vil ikke bety noen ting. Nr. på ventelisten sier bare antall barn foran dere i køen totalt, det sier ikke noe om alder og kjønn - som inngår i kriteriene barnehagene velger fra. Når jeg får en ledig plass, så kan det f.eks være til en jente født i 2008 - da spiller det ingen rolle om den første 2008-jenta står som nr 130 på listen, for det fortsatt henne jeg må ha. Barnegruppene er jo satt sammen etter alder og kjønn som oftest, og da skal den ledige plassen passe inn i gruppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan være en fin start Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg er i tvil her. Vi søkte om barnehage til gutten som blir 1 år i oktober. Vi står på venteliste siden vi søkteom plass i oktober og ikke i august. Fikk mail i dag om at han hadde fått plass i en familebarnehage fra slutten av august. Men jeg vil helt ha han i den barenhegen som vi søkte på og som er nærmere men vet jo ikke når han kommer inn. Kan vi ta i mot denne plassen men også stå på venteliste på den andre barnehagen. Noen som har erfaring men familiebarnehager? Ja, du både kan og bør ta i mot familiebarnehageplassen mens du venter på plass i den andre barnehagen. Hvis familiebarnehagen er god, er ofte dette en super start før de begynner i en stor barnehage. Her vi bor starter veldig mange med familiebarnehage det første året, mest fordi det er der de minste får plass, men også fordi mange føler det er en trygg og god start. Det er mange ulike former for familiebarnehager, men de skal ha en pedagogisk ledelse : http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/veiledninger_brosjyrer/2001/slik-starter-du-familiebarnehage.html?id=87771 Snakk med kommunen, slik at dere gjør alt på riktig måte slik at dere fortsatt står på liste på den barnehagen dere vil inn i etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.