Gå til innhold

TL-bøker spare eller bytte inn/kaste

Gjest mamma med bøker

Anbefalte innlegg

Takk! Jeg er nok for gammel til å ha hørt om dette, hvis klubben startet i 1990. Men jeg husker såvidt Tuppen og Lillemor-bladene, og de hadde jeg nok neppe gjemt på til neste generasjon...

Den startet i 87 ;-) Tuppen og Lillemor-bladene opphørte i 90. Jeg husker godt bladene, for de este jeg iblant, men bøkene har jeg aldri lest. Det var imidlertid noen andre i klassen som ble medlem helt i starten. Vi var en sånn traust familie som fikk bøkene gjennom bokklubbens barn, vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Alle" her inne vet tydeligvis hva TL-bøkene var for noe, uten om meg... Er det en serie? Jeg husker jeg leste massevis av jentebøker, "ungpikebøker" og pensjonatskolebøker da jeg var liten. Det var himmelrike å få låne kassevis av bøker av en tante, husker jeg. Etter en stund innså jeg at alle historiene var nesten like, og gikk lei. Jeg syns generelt ikke bøker skal kastes. Og jeg tror heller ikke det gjør noen skade å lese "dårlig" litteratur, bare det fremmer leseglede.

''Jeg syns generelt ikke bøker skal kastes. Og jeg tror heller ikke det gjør noen skade å lese "dårlig" litteratur, bare det fremmer leseglede.''

Jeg er helt enig altså, bare for å ha sagt det! :o))) Som de fleste (?) andre på min alder slukte jeg Gulltopp, Bobsey-barna, Lykke-barna, Nancy Drew og Hardy Guttene som ung ungdom og jeg tror det la et flott grunnlag for leselysten videre. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Jeg syns generelt ikke bøker skal kastes. Og jeg tror heller ikke det gjør noen skade å lese "dårlig" litteratur, bare det fremmer leseglede.''

Jeg er helt enig altså, bare for å ha sagt det! :o))) Som de fleste (?) andre på min alder slukte jeg Gulltopp, Bobsey-barna, Lykke-barna, Nancy Drew og Hardy Guttene som ung ungdom og jeg tror det la et flott grunnlag for leselysten videre. :o)

Å, disse bøkene fikk jeg av foreldrene mine fra de var yngre. Jeg elsket å lese Bobsey.barna og Nancy Drew ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, disse bøkene fikk jeg av foreldrene mine fra de var yngre. Jeg elsket å lese Bobsey.barna og Nancy Drew ;O)

Leste masse annet jeg lånte på biblioteket også, men hadde mange bøker fra disse seriene selv. :o) Tror sannelig noen ligger i kjelleren ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...