Gå til innhold

Når lære å svømme?

Else

Anbefalte innlegg

Det er klart, men ikke nødvendig for alle. Slik du uttaler deg høres det ut som svømming er den eneste idretten bør kan drive med. Hva slags aktiviteter man driver med er et prioriteringssak.

Det finnes flere idretter enn svømming. Mine barn har prioritert andre idretter som også ha krevd sitt. Fotball, tennis, badmington,dans og kurs i brettkjøring har vært viktigere. Det har ikke vært noe tid til overs til svømmetimer. Ikke har de hatt svømmetimer på skolen heller. Men de har nå lært å svømme som 6,7 og 8 åring og ikke langt ut i skolealder. Han som var 8 lærte det sent fordi han ikke kunne få bassengvann i ørene eller i nesa. Han ble syk hver gang, selv om han brukte propper og badehette.Vi er heldig og bor nær en strand, samt at vi har båt og er en del på sjøen. Dessuten reiser folk gjerne til syden en gang i året.

Man må altså ikke ha svømmetimer for man lærer å svømme og som du ser ut av tråden her, så er det ikke slik at ungene ikke lærer å svømme før etter mange år på skolen.

''Slik du uttaler deg høres det ut som svømming er den eneste idretten bør kan drive med. Hva slags aktiviteter man driver med er et prioriteringssak.''

Ja, men svømming er ihvertfall den eneste idretten du kan dø av å ikke kunne....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• grot

3

• Lillemus

2

• AAA

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

''Slik du uttaler deg høres det ut som svømming er den eneste idretten bør kan drive med. Hva slags aktiviteter man driver med er et prioriteringssak.''

Ja, men svømming er ihvertfall den eneste idretten du kan dø av å ikke kunne....;-)

Ja, hvis man ikke passer på ungene sine, så er jeg enig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 6 svømmer ganske bra under vann, men er helt sjanseløs over vann. Hva kommer det av? Ikke mulig å ha hodet over vann.

Da sønnen min gikk på svømmeskole, var brystsvømming det siste de lærte. Før det lærte han rygg og crawl. Når man svømmer brystsvømming, vil beina fort synke ned mot bunnen. Min sønns svømmelærere var veldig opptatt av at barna skulle lære seg å flyte på riktig måte og å 'gli' gjennom vannet før de lærte svømmetak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange foreldre som ikke har mulighet til å ta med ungene i svømmehallen eller melde dem på svømmekurs vet du. I sommer har det dessuten ikke vært en eneste dag med badevær i de 3 ukene jeg har hatt ferie med ungene mine så langt...

''I sommer har det dessuten ikke vært en eneste dag med badevær i de 3 ukene jeg har hatt ferie med ungene mine så langt...''

Og selv om det er badevær, er sjelden norske forhold optimale for å lære svømming. Kaldt vann, bølger osv betyr mer spruting og leking enn real svømming. De er mye, mye lettere å lære å svømme i et varmt basseng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sønnen min gikk på svømmeskole, var brystsvømming det siste de lærte. Før det lærte han rygg og crawl. Når man svømmer brystsvømming, vil beina fort synke ned mot bunnen. Min sønns svømmelærere var veldig opptatt av at barna skulle lære seg å flyte på riktig måte og å 'gli' gjennom vannet før de lærte svømmetak.

Nytt for meg, og kjekt å vite :)

Femåringen min lærte å svømme under vann, på rygg og dødmann i sommer. Håper hun er klar for å fikse brystsvømmingbiten til neste sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...