Gå til innhold

Dere med hjemmeboende menn...

waxo

Anbefalte innlegg

Gjest mener vi

Klart det er viktig å være mye sammen, men jeg klarer ikke se at det å ha egne interesser er negativt for forholdet vårt.

Heller positivt.

Han kommer hjem fra en jakt-tur, har masse spennende å fortelle. Om opplevelser, naturen, dyr de har sett og kanskje skutt, om klatring i skråninger så svetten hagler. Å se gleden i øynene hans og høre entusiasmen i stemmen. Se at han bobler over av overskudd :-) Jeg må jo bare bli kjempeglad i en mann som er så levende :-)

Selvfølgelig prioriterer vi familien også, men vi trenger flere ben å stå på.

Har et eksempel på ei som ble enke her for et par år siden. Ho og mannen hadde aldri vært fra hverandre, alt de fant på gjorde de sammen. Skulle den ene ut, ble den andre med. Alltid!

Jøss, de storkoste seg :-) De hadde det helt topp.

De levde bare gjennom hverandre, så når mannen døde sluttet ho med alt.... Ho har ikke noe liv uten mannen sin...

Ja, nå går jo ikke jeg utifra å miste min partner med en gang. Og om det skulle skje så har man jo unger som skal følges opp i mange år enda.

Det er jo heller ikke slik at vi ikke har impulser utenifra siden vi jobber fullt begge to. Men fritiden for oss er verdifull å få i sammen. Det er ikke slik at vi sitter klistret til hverandre hvis noen tror det her inne da. Hobbyer har vi men som kan gjøres hjemme slik at vi er tilgjengelige for hverandre og unga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mener vi

''– mener vi''

Det er fint med samhold, men ikke la det gå så langt at dere ikke kan ha egne meninger.

Hvis du tror vi har samme meninger om alt og alle, så tar du feil. Men etter veldig mange år isammen så gidder vi ikke krangle om å ha rett, men finner stadig kompromisser slik at vi kan ha det det hyggelig sammen.

Vi har jo også fulltidsjobber som gjør at vi får masse input fra utenifra. Da blir det ekstra viktig for oss å tilbringe resten av døgnets timer så mye sammen som vi kan. Alene eller med gode vennefamilier eller våres egne familier.

Poenget mitt er at vi ikke tar ut alenetid med pub-besøk, treningshaller og andre hobbyer som fort tar veldig lang tid. Noen mennesker har jo slik alenetid hele kvelder både en og fler ganger i uka. Det føler ikke vi for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''– mener vi''

Det er fint med samhold, men ikke la det gå så langt at dere ikke kan ha egne meninger.

''Det er fint med samhold, men ikke la det gå så langt at dere ikke kan ha egne meninger.

''

Hehe, det tenkte jeg også på.

"Verste jeg vet" er når jeg møter gamle kjente, jeg spør hvordan de har det, og de svarer bare i "vi-" form. Synes det høres litt trist ut, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

;-)

Hvor lang er en tråd og hvor mye veier en fisk?

Sikkert lurt at du ikke trapper ned på dine faste aktiviteter. Hvorfor skulle du det når dere kommer til å se mer til hverandre?

Statistisk sett går dere nok mange store og små konflikter i møte pga uutrykte ønsker og forventninger. Og ikke minst ting man tar som en selvfølge, som kanskje ikke er så selvfølgelig....

Kan hende er det lurt at du forsøker å avstå fra å organisere ham for mye. Kanskje det å ha faste dager med aktiviteter, eller lovfestet tid borte fra hjemmet ikke passer ham så godt.

La ham få finne seg til rette, i stedet for at du forsøker å finne ham til rette...

;-)

Om han skal føle seg hjemme i familiens hverdag kreves det nok at du trekker deg bevisst tilbake på noen områder og lar ham gjøre tingene på sin måte.

Fleksibilitet, kommunikasjon samt prøving og feiling er nok viktigere i denne overgangen enn detaljplanlegging av hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ujevnt og periodevis

Vi har både store og små barn. Trening trenger ikke være organisert . Vi driver med skigåing om vinteren og svømming og sykling. Alt dette kan gjøres sammen.

Er ikke helt sikkert vi trener likt, kanskje, for jeg får ikke noe ut av trening på verken ski eller i joggeløypa med små unger på slep. Men - folk er jo så forskjellige.

Er veldig spent på om din eller min metode vil funke best for å motvirke skilsmisse. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener vi

Er ikke helt sikkert vi trener likt, kanskje, for jeg får ikke noe ut av trening på verken ski eller i joggeløypa med små unger på slep. Men - folk er jo så forskjellige.

Er veldig spent på om din eller min metode vil funke best for å motvirke skilsmisse. :-)

Vi har vært i lag i 26 år, så jeg tror nok jeg kan si at jeg stoler på min måte videre. Vi har det fortsatt topp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ujevnt og periodevis

Vi har vært i lag i 26 år, så jeg tror nok jeg kan si at jeg stoler på min måte videre. Vi har det fortsatt topp !

Vi har ikke fullt så mange år sammen, men er sannsynligvis noe yngre også - og 15 til nå er heller ikke dårlig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener vi

Vi har ikke fullt så mange år sammen, men er sannsynligvis noe yngre også - og 15 til nå er heller ikke dårlig. :-)

Javisst er det bra med 15 år! Det er få ektefolk som kan skryte av det samme i våre tider. Dessverre.

I bunn og grunn er det viktigste at man ikke glemmer å komunisere med hverandre hele tiden. Selvom man gjør ulike ting sammen eller hver for seg. Finne sin egen vei som begge trives med og som ungene synes er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst er det bra med 15 år! Det er få ektefolk som kan skryte av det samme i våre tider. Dessverre.

I bunn og grunn er det viktigste at man ikke glemmer å komunisere med hverandre hele tiden. Selvom man gjør ulike ting sammen eller hver for seg. Finne sin egen vei som begge trives med og som ungene synes er ok.

''I bunn og grunn er det viktigste at man ikke glemmer å komunisere med hverandre hele tiden. Selvom man gjør ulike ting sammen eller hver for seg. Finne sin egen vei som begge trives med og som ungene synes er ok.''

Akkurat det er det nok ingen som kan si seg uenig i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ca. 2 ganger pr. uke + at jeg går en del turer. Dette er min "fritid". Gubben gjør ikke noe. Det synes jeg er leit. Tror han hadde hatt gått av å ha egne interesser + at jeg synes det er veldig deilig å være alene hjemme noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...