Gjest En mor!! Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Noen som vet hva normal hjertefrekvens er hos barn rundt 5 år?Hva skal pulsen ligge på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Google er et fint dyr. ) Barn fra 2 til 5 år har en pulsfrekvens på 95 til 140 per minutt Barn fra 5 til 12 år har en pulsfrekvens på 80 til 120 per minutt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Google er et fint dyr. ) Barn fra 2 til 5 år har en pulsfrekvens på 95 til 140 per minutt Barn fra 5 til 12 år har en pulsfrekvens på 80 til 120 per minutt Kan jeg spørre om noe? Vet du har erfaring med hjertebarn, Jenta mi på 8 sier ofte at hun får vondt i hjertet når hun løper fort. Når jeg kjenner på hjertet hennes når hun har vært aktiv, dunker det veldig hardt, men jeg tror ikke det dunker fortere enn de andre barnas. Hun har litt astma, og har en spesialist på dette, og jeg har nevnt dette for ham. Han har bare undersøkt henne når hun har vært rolig, og han mener alt er ok. Bør jeg be ham ta en tredemølletest på henne (altså sjekke pulsen når den er høy)? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Kan jeg spørre om noe? Vet du har erfaring med hjertebarn, Jenta mi på 8 sier ofte at hun får vondt i hjertet når hun løper fort. Når jeg kjenner på hjertet hennes når hun har vært aktiv, dunker det veldig hardt, men jeg tror ikke det dunker fortere enn de andre barnas. Hun har litt astma, og har en spesialist på dette, og jeg har nevnt dette for ham. Han har bare undersøkt henne når hun har vært rolig, og han mener alt er ok. Bør jeg be ham ta en tredemølletest på henne (altså sjekke pulsen når den er høy)? Hos oss tar de ikke tredemølletester på barn under 9-10 år, i alle fall gjelder det hjertebarn. Jeg tviler sterkt på at dette har noe med en hjertefeil å gjøre, symptomene der er heller blå i huden, lite matlyst, masse svette, veldig raskt sliten f.eks. Men jeg er ingen ekspert og du kan jo spørre legen din om du er usikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En mor!! Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Hos oss tar de ikke tredemølletester på barn under 9-10 år, i alle fall gjelder det hjertebarn. Jeg tviler sterkt på at dette har noe med en hjertefeil å gjøre, symptomene der er heller blå i huden, lite matlyst, masse svette, veldig raskt sliten f.eks. Men jeg er ingen ekspert og du kan jo spørre legen din om du er usikker. Har snakket med en hjertelege og han sa at dette var vanlig hos små barn.Skulle bare følge med på frekvensen og hyppigheten. Skulle dette vedvare får han tilbud om Ekg.( 1 døgn for å sjekke om det er noen episoder) Uansett var ikke dette farlig, men oppleves selvsagt ubehagelig for både barn og foreldre. Men er beroliget nå. Takk for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.