Gjest togli Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Det er en av grunnene til at all-inclusive ikke frister meg så veldig Jeg har barn som lett påvirkes av hva de spiser (magetrøbbel, uro i kroppen etc.), så jeg ser for meg et evig mas om å passe på hva de velger av mat ;-) Vi kom akkurat hjem fra Spania og spiste ute hver kveld. Ungene fikk selv velge menyen på kvelden. Niåringen er veldig kresen, så hun spiste stort sett pommes frites til "middag" hver kveld. Det gikk fint så lenge vi kompenserte med grovt brød og sunt pålegg til de andre måltidene. Hvis ungene mine ikke hadde reagert fysisk på maten de spiste, samt at de ikke hadde vektproblemer og/eller problemer med dårlige tenner, så hadde jeg gitt blaffen i hva de spiste i den korte perioden de var i syden 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 *Hehe* Fedon hadde nok grøsset av mye av det jeg spiser uten at jeg ville kalle det usunt av den grunn. ) Men til daglig, når det ikke er ferie, spiser jeg mye havreknekkebrød med makrell i tomat, hjemmemekket kornblanding med mager kesam og lett eplesyltetøy (det eneste syltetøyet jeg kjøper) og vanlige middager med masse grønnsaker og lite poteter / ris / pasta, bruker helst villris om jeg bruker ris f.eks. Men i helgen og i ferien spiser jeg brødmat og mer poteter og sånt, da er jeg med min kjære hele tiden og han spiser det så da gjør ofte jeg det også. Fedon grøsser neppe av din hverdagskost når du ikke er sammen med din kjære- ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Det er en av grunnene til at all-inclusive ikke frister meg så veldig Jeg har barn som lett påvirkes av hva de spiser (magetrøbbel, uro i kroppen etc.), så jeg ser for meg et evig mas om å passe på hva de velger av mat ;-) Vi kom akkurat hjem fra Spania og spiste ute hver kveld. Ungene fikk selv velge menyen på kvelden. Niåringen er veldig kresen, så hun spiste stort sett pommes frites til "middag" hver kveld. Det gikk fint så lenge vi kompenserte med grovt brød og sunt pålegg til de andre måltidene. Hvis ungene mine ikke hadde reagert fysisk på maten de spiste, samt at de ikke hadde vektproblemer og/eller problemer med dårlige tenner, så hadde jeg gitt blaffen i hva de spiste i den korte perioden de var i syden ''Hvis ungene mine ikke hadde reagert fysisk på maten de spiste, samt at de ikke hadde vektproblemer og/eller problemer med dårlige tenner, så hadde jeg gitt blaffen i hva de spiste i den korte perioden de var i syden ;)'' Jeg ser nå at dette kan tolkes som at mine unger får både fysiske plager av maten, samt er tjukke og har dårlige tenner *hehe* De er slanke unger med null hull, så det er kun uro-i-magen-biten som kan volde problemer -bare sånn for å klargjøre det ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Fedon grøsser neppe av din hverdagskost når du ikke er sammen med din kjære- ;o) Men jeg regner med han hadde gått ned for full telling over de 2-3 brødskivene jeg spiste i sommer som var sånn halvgrovt butikkbrød med smør, sirup og brunost... ;o) Men fy så godt det var! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Men jeg regner med han hadde gått ned for full telling over de 2-3 brødskivene jeg spiste i sommer som var sånn halvgrovt butikkbrød med smør, sirup og brunost... ;o) Men fy så godt det var! ) He he, ja da hadde han ligget nede. Men nå er jo ikke Fedon veldig imponert over norsk kosthold. Det du beskriver der er jo innlært maks sunn mat i norsk oppdragelse! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 ''Hvis ungene mine ikke hadde reagert fysisk på maten de spiste, samt at de ikke hadde vektproblemer og/eller problemer med dårlige tenner, så hadde jeg gitt blaffen i hva de spiste i den korte perioden de var i syden ;)'' Jeg ser nå at dette kan tolkes som at mine unger får både fysiske plager av maten, samt er tjukke og har dårlige tenner *hehe* De er slanke unger med null hull, så det er kun uro-i-magen-biten som kan volde problemer -bare sånn for å klargjøre det ;-) Det var jeg som startet denne tråden. Veldig mange av de barna vi observerte burde absolutt ikke ha spist denne maten. Det er synd og si det, men over halvparten av dem var synlig overvektige. Mulig vi var på hotell med mye engelsk arbeiderklasse trash, men det var trist å se... Vi kan jo også høres fanatiske ut, vi er slett ikke det. Barna våre fikk også spise pommes frites, men ikke til hvert måltid, og ikke i de mengdene vi så andre forsynte seg med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Det var jeg som startet denne tråden. Veldig mange av de barna vi observerte burde absolutt ikke ha spist denne maten. Det er synd og si det, men over halvparten av dem var synlig overvektige. Mulig vi var på hotell med mye engelsk arbeiderklasse trash, men det var trist å se... Vi kan jo også høres fanatiske ut, vi er slett ikke det. Barna våre fikk også spise pommes frites, men ikke til hvert måltid, og ikke i de mengdene vi så andre forsynte seg med. Jammen det _er_ vanvittig mange overvektige barn sørover i Europa. Vi var som sagt i Spania, og tilbragte mye tid på stranden. Det var vanvittig mange feite, ikke bare nusselig lubne, men skikkelig overvektige barn, helt ned i lav barnehagealder. De fleste spanske faktisk. Og i England ja, der er det jo helt tragisk kosthold, ferie eller ikke ferie. Jeg hørtes kanskje også ut som vi har et skikkelig skrekkregime når det gjelder kosthold i ferien. Det har vi ikke. Det jeg reagerer på er at det er denne søppelmaten som hele tiden blir servert ungene fordi det liksom er det som pr definisjon er det unger liker. Ikke fortell meg at ikke dette påvirker ungene. De blir jo påvirket av alt annet, så det er ikke noe grunn til at de er upåvirkbare når det gjelder mat heller. Når de hele tiden får innprentet at det er søppelmat barn skal spise når det er noe ekstra godt de skal få, så er det søren ikke rart at de hopper på den maten heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jammen det _er_ vanvittig mange overvektige barn sørover i Europa. Vi var som sagt i Spania, og tilbragte mye tid på stranden. Det var vanvittig mange feite, ikke bare nusselig lubne, men skikkelig overvektige barn, helt ned i lav barnehagealder. De fleste spanske faktisk. Og i England ja, der er det jo helt tragisk kosthold, ferie eller ikke ferie. Jeg hørtes kanskje også ut som vi har et skikkelig skrekkregime når det gjelder kosthold i ferien. Det har vi ikke. Det jeg reagerer på er at det er denne søppelmaten som hele tiden blir servert ungene fordi det liksom er det som pr definisjon er det unger liker. Ikke fortell meg at ikke dette påvirker ungene. De blir jo påvirket av alt annet, så det er ikke noe grunn til at de er upåvirkbare når det gjelder mat heller. Når de hele tiden får innprentet at det er søppelmat barn skal spise når det er noe ekstra godt de skal få, så er det søren ikke rart at de hopper på den maten heller. Hadde jeg bodd i England, ville jeg også spist gatekjøkken- og kioskmat. Deres egne mattradisjoner er jo tragiske. http://www.aftenposten.no/reise/article3191440.ece Jeg er ingen kresen person, men det finnes grenser. Melk som oppbevares utenfor kjøleskapet, tomater ihjelstekt i en halvkilo fett og gammel loff med vaniljesaus til dessert får McDonalds til å virke som en gourmetrestaurant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Det var jeg som startet denne tråden. Veldig mange av de barna vi observerte burde absolutt ikke ha spist denne maten. Det er synd og si det, men over halvparten av dem var synlig overvektige. Mulig vi var på hotell med mye engelsk arbeiderklasse trash, men det var trist å se... Vi kan jo også høres fanatiske ut, vi er slett ikke det. Barna våre fikk også spise pommes frites, men ikke til hvert måltid, og ikke i de mengdene vi så andre forsynte seg med. Jeg kjenner godt til den problematikken... Desverre kan det se ut som (logisk nok...) foreldre med overvektige barn er de som er slappest mht kostholdet - også på ferie... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hadde jeg bodd i England, ville jeg også spist gatekjøkken- og kioskmat. Deres egne mattradisjoner er jo tragiske. http://www.aftenposten.no/reise/article3191440.ece Jeg er ingen kresen person, men det finnes grenser. Melk som oppbevares utenfor kjøleskapet, tomater ihjelstekt i en halvkilo fett og gammel loff med vaniljesaus til dessert får McDonalds til å virke som en gourmetrestaurant. Ja altså den der epistelen er så på kornet at jeg satt her og lo høyt da jeg leste den. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anti Fedon:( Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Det er vel ikke usunt, det du lager, men de fleste spiser vel masse sukkerholdig kjøpt syltetøy på halvgrovt brød. Fedon grøsser... Er enig i at halvgrovt brød med kjøpt syltetøy er usunt, men jeg grøsser mer av Fedon:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 *Hehe* Fedon hadde nok grøsset av mye av det jeg spiser uten at jeg ville kalle det usunt av den grunn. ) Men til daglig, når det ikke er ferie, spiser jeg mye havreknekkebrød med makrell i tomat, hjemmemekket kornblanding med mager kesam og lett eplesyltetøy (det eneste syltetøyet jeg kjøper) og vanlige middager med masse grønnsaker og lite poteter / ris / pasta, bruker helst villris om jeg bruker ris f.eks. Men i helgen og i ferien spiser jeg brødmat og mer poteter og sånt, da er jeg med min kjære hele tiden og han spiser det så da gjør ofte jeg det også. ''Men til daglig, når det ikke er ferie, spiser jeg mye havreknekkebrød med makrell i tomat, hjemmemekket kornblanding med mager kesam og lett eplesyltetøy '' *grøsser* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 ''Men til daglig, når det ikke er ferie, spiser jeg mye havreknekkebrød med makrell i tomat, hjemmemekket kornblanding med mager kesam og lett eplesyltetøy '' *grøsser* Min kornblanding overgår samtlige jeg har kjøpt ferdig! ) Firkorn + ekstra havregryn, havrekli/kruskakli, linfrø, solsikkefrø, sesamfrø, nøtter og tørket frukt - mmmmm! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Er enig i at halvgrovt brød med kjøpt syltetøy er usunt, men jeg grøsser mer av Fedon:) ''Er enig i at halvgrovt brød med kjøpt syltetøy er usunt, men jeg grøsser mer av Fedon:)'' At han har strukket strikken i lengste laget er jeg enig i, men at det er mye i det han sier om raske karbohydrater er det vel ingen tvil om. Utrolig mange som går ned i vekt og får bedre helse av å følge hans diett helt eller delvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Min kornblanding overgår samtlige jeg har kjøpt ferdig! ) Firkorn + ekstra havregryn, havrekli/kruskakli, linfrø, solsikkefrø, sesamfrø, nøtter og tørket frukt - mmmmm! Jada, kornblandingen var ikke det verste, men makrell i tomat og kesam, for ikke å snakke om kesam light, kan jeg spare meg for (av det jeg husker du nevnte ). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jada, kornblandingen var ikke det verste, men makrell i tomat og kesam, for ikke å snakke om kesam light, kan jeg spare meg for (av det jeg husker du nevnte ). Mager kesam er helt grei den. ) Mindre fett og mer proteiner, men jeg er klar over at den nok også inneholder div jeg helst ikke vil vite hva er. :o/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anti Fedon:( Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 ''Er enig i at halvgrovt brød med kjøpt syltetøy er usunt, men jeg grøsser mer av Fedon:)'' At han har strukket strikken i lengste laget er jeg enig i, men at det er mye i det han sier om raske karbohydrater er det vel ingen tvil om. Utrolig mange som går ned i vekt og får bedre helse av å følge hans diett helt eller delvis. De fleste jeg kjenner har desverre gått opp igjen i vekt etter Fedon kuren for noen år siden.Ikke mange som i lengden bare orker og tenke proteiner og å telle hvor mange nøtter man kan spis f.eks. Men dette er nå bare min mening og hva jeg har sett:) Har mer tro på et sunt og variert kosthold der man slipper og tenke så mye. Og greitt med litt ulike meninger:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 De fleste jeg kjenner har desverre gått opp igjen i vekt etter Fedon kuren for noen år siden.Ikke mange som i lengden bare orker og tenke proteiner og å telle hvor mange nøtter man kan spis f.eks. Men dette er nå bare min mening og hva jeg har sett:) Har mer tro på et sunt og variert kosthold der man slipper og tenke så mye. Og greitt med litt ulike meninger:) Jeg har telt kalorier littegranne for å finne ut hva min gjennomsnittlige frokost / lunsj / middag inneholder og spiser ut i fra det, men nå vet jeg hvor mye jeg kan spise til daglig uten å legge på meg og teller ikke lenger. ) I tillegg prøver jeg å spise grovt, grønt, lite og ofte og prøver å holde meg litt unna mye raske karbohydrater, men er ingen fantast og spiser pannekaker med ungene når vi har det. Med både sukker og syltetøy på! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Det var jeg som startet denne tråden. Veldig mange av de barna vi observerte burde absolutt ikke ha spist denne maten. Det er synd og si det, men over halvparten av dem var synlig overvektige. Mulig vi var på hotell med mye engelsk arbeiderklasse trash, men det var trist å se... Vi kan jo også høres fanatiske ut, vi er slett ikke det. Barna våre fikk også spise pommes frites, men ikke til hvert måltid, og ikke i de mengdene vi så andre forsynte seg med. ''Det er synd og si det, men over halvparten av dem var synlig overvektige.'' Og den andre havparten er sikker også overvektige, men det synes ikke :-) ''Vi kan jo også høres fanatiske ut...'' ''mye engelsk arbeiderklasse trash.'' Ikke nødvendigvis fanatisk, men ganske fordømmende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anti Fedon:( Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg har telt kalorier littegranne for å finne ut hva min gjennomsnittlige frokost / lunsj / middag inneholder og spiser ut i fra det, men nå vet jeg hvor mye jeg kan spise til daglig uten å legge på meg og teller ikke lenger. ) I tillegg prøver jeg å spise grovt, grønt, lite og ofte og prøver å holde meg litt unna mye raske karbohydrater, men er ingen fantast og spiser pannekaker med ungene når vi har det. Med både sukker og syltetøy på! ) Det høres bra ut:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.