Gå til innhold

Hotellferie med barn - hva gjør dere med mat?

caprice

Anbefalte innlegg

De fleste jeg kjenner har desverre gått opp igjen i vekt etter Fedon kuren for noen år siden.Ikke mange som i lengden bare orker og tenke proteiner og å telle hvor mange nøtter man kan spis f.eks. Men dette er nå bare min mening og hva jeg har sett:)

Har mer tro på et sunt og variert kosthold der man slipper og tenke så mye. Og greitt med litt ulike meninger:)

Jeg tror på hans teori om karbohydrater versus proteiner, men hans kurer vet jeg ingen ting. Er ikke tilhenger av kurer, men av kunnskap om mat og sammensetning samt glede over å spise god mat. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• Maggi

9

• Mirabell

5

• AneM1365380603

5

Jeg tror på hans teori om karbohydrater versus proteiner, men hans kurer vet jeg ingen ting. Er ikke tilhenger av kurer, men av kunnskap om mat og sammensetning samt glede over å spise god mat. ;o)

Han har jo ikke slankekurer i den forstand, men en varig kostomlegging. Slankekurer virker gjerne der og da, men man går jo tilbake til sitt gamle kosthold etterpå, det som gjorde at man gikk opp i vekt i første omgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anti Fedon:(

Viktig å glede seg over maten,ja:) Og det er disse kurene jeg også egentlig er imot , blir altfor ensidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å glede seg over maten,ja:) Og det er disse kurene jeg også egentlig er imot , blir altfor ensidig.

Det er jeg enig i. Og normalt er virkningen begrenset til tiden kuren går. Det er livsstilen som teller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo ikke slankekurer i den forstand, men en varig kostomlegging. Slankekurer virker gjerne der og da, men man går jo tilbake til sitt gamle kosthold etterpå, det som gjorde at man gikk opp i vekt i første omgang...

OK vet ikke nok om ham, jeg, egentlig. Bare at jeg tror på omlegging av norske tradisjoner om sunn mat... Mye feil ernæring i tradisjonelt norsk kosthold....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK vet ikke nok om ham, jeg, egentlig. Bare at jeg tror på omlegging av norske tradisjoner om sunn mat... Mye feil ernæring i tradisjonelt norsk kosthold....

''Mye feil ernæring i tradisjonelt norsk kosthold....''

Før i tiden var jo folk i fysisk arbeide på gårdene hele dagen og forbrente jo helt greit alt fett og poteter og lyst mel de hadde i seg - i dag sitter vi jo mye mer på ræva og forbrenner nok ikke på langt nær så mye. Så norsk kosthold var nok helt flott den gangen vi hadde behov for all den energien i mat, det har vi rett og slett ikke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Mye feil ernæring i tradisjonelt norsk kosthold....''

Før i tiden var jo folk i fysisk arbeide på gårdene hele dagen og forbrente jo helt greit alt fett og poteter og lyst mel de hadde i seg - i dag sitter vi jo mye mer på ræva og forbrenner nok ikke på langt nær så mye. Så norsk kosthold var nok helt flott den gangen vi hadde behov for all den energien i mat, det har vi rett og slett ikke i dag.

Tror du er inne på noe der. Og i tillegg var det vel for eksempel mer fiber i brød de bakte selv osv, så brød den gang kan jo ikke sammenlignes med brød i dag. Slik blir det når holdninger blir hengende igjen fra den tid det var ekte vare.. som at brød er sunt. Ingers rug er jo fortsatt sunt. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på et all-inclusive hotell i vinterferien.

Vi lot barna stort sett spise det de ønsket selv, men anbefalte dem også ting vi visste de likte.

De endte opp med å spise en god variasjon av "søplemat" og sunnere mat.

Nå er ungene her i huset stort sett glade i frukt og grønnsaker, så det er ikke noe problem å få dem til å spise det til vanlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er synd og si det, men over halvparten av dem var synlig overvektige.''

Og den andre havparten er sikker også overvektige, men det synes ikke :-)

''Vi kan jo også høres fanatiske ut...''

''mye engelsk arbeiderklasse trash.''

Ikke nødvendigvis fanatisk, men ganske fordømmende.

Jeg er enig, jeg reagerte veldig på den formuleringen "engelsk arbeiderklassetrash"....!

huff og huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på ferie er jeg ikke så nøye, selv om jeg nok burde det, for min 7 åring kunne nok spist og spist til han sprekker. Han må passes på, for å si det sånn. forsøker så godt jeg kan å passe på resten av året, men er vi på en ukes ferie er jeg mer slepphent, både med mitt eget og barnas kosthold.

Jeg hadde heller ikke giddet å legge meg opp i hva andre gjør på ferien sin. Unntaket er dersom foreldrene ikke passer på barna sine eller er overstadig beruset. DET ville jeg reagert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar snuppa på 10 bestemme mesteparten selv. Ho styrer helt unna desserter. Men det blir veldig lite grønnsaker. (Men dertil mer frukt) Så balansen blir ikke så helt håpløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...