Gå til innhold

Ransler/sekker til ungdommen?

Gjest Kjøpe, kjøpe, kjøpe

Anbefalte innlegg

Har en ungd.skole - ungdom og en vgs. - ungdom, som begge trenger sekker i år.

På bokhandleren i byn er det bare småbarnssekker. Fått reklamer fra Notabene i posten i dag, og det er for det meste også småbarnssekker.

Hvor skal jeg dra for å finne et godt utvalg til mine ungdommer? Hva er liksom "in" å ha, skal det være lomme til pc f.eks? Hensyn å ta? Hvor stor sekk trenger f.eks. ungdommen som skal begynne på vgs?

Noen som ligger før meg i løypa her som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til ungdomsskoleeleven kan du kjøpe Bergans skolesekk hvis han vil gå med den. Sjekk i sportsbutikkene. Ellers er det i allefall her hos oss champion sekker som gjelder, egentlig til sportstøy så de er ikke spesielt antomiske.

Til eleven på vgs hadde jeg ikke tatt meg bryet med å kjøpe sekk. Datteren min gikk ut av vgs i vår og nektet å bruke sekk fra dag 1. Det skulle kun være skulderbagger selv om de var fylt til bristepunktet av bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249390100' post='4187548]

Bergans student?

Sjekk skolesekker på www.bergans.no - sekker er billigst på Obs sport.

Sjekk også www.xxl.no

Tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ungdomsskoleeleven kan du kjøpe Bergans skolesekk hvis han vil gå med den. Sjekk i sportsbutikkene. Ellers er det i allefall her hos oss champion sekker som gjelder, egentlig til sportstøy så de er ikke spesielt antomiske.

Til eleven på vgs hadde jeg ikke tatt meg bryet med å kjøpe sekk. Datteren min gikk ut av vgs i vår og nektet å bruke sekk fra dag 1. Det skulle kun være skulderbagger selv om de var fylt til bristepunktet av bøker.

Skulderbag!!! Oy da :o

Skal sjekke ut Bergans og Champion

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem bestemme selv. Kjøper du noe som ikke er tøft / moderne nok så blir det ikke brukt allikevel. Jeg trodde forøvrig virkelig ikke at foreldrene bestemte hva slags sekk ungdom på vgs brukte!? Kan ikke huske at min mor hadde inflytelse på det gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til U.S.eleven er jo DC sekk populært, og de er ikke spesielt dyre heller. Kjøpte en sort til sønnen min og den kostet 500.

Til VGS eleven ville jeg ha sjekket ut om de skal ha skolepc, for da følger det isåfall med sekk. Ellers bruker de gjerne skuldervesker og bagger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ventet med å kjøpe til h*n som skal begynne på vgs. På noen skoler får de skap, noen steder skal alle ha bærbar PC, osv.

Datteren min er akkurat ferdig med vgs. Alle hadde egen Mac der hun gikk, inkludert en sånn glidelåsveske som hørte til. Inni den hadde hun både maskinen og masse papirer. Så stappet hun alt oppi en nokså alminnelig svart skolesekk sammen med skrivesaker og de bøkene hun trengte. De hadde garderobeskap på skolen, så det varierte veldig hvor mye hun hadde i sekken.

Jeg støtter de som sier at ungdommene må få velge selv, hvis du skal være sikker på at utstyret blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem bestemme selv. Kjøper du noe som ikke er tøft / moderne nok så blir det ikke brukt allikevel. Jeg trodde forøvrig virkelig ikke at foreldrene bestemte hva slags sekk ungdom på vgs brukte!? Kan ikke huske at min mor hadde inflytelse på det gitt.

Jeg skal da ikke dra alene og handle til dem.

Men jeg må jo vite hvor jeg skal dra med dem for at de kan få titte gjennom et, helst, større utvalg.

Disse ungdommene har virkelig ikke noe mot at jeg som mor hjelper dem med dette i samråd med dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ventet med å kjøpe til h*n som skal begynne på vgs. På noen skoler får de skap, noen steder skal alle ha bærbar PC, osv.

Datteren min er akkurat ferdig med vgs. Alle hadde egen Mac der hun gikk, inkludert en sånn glidelåsveske som hørte til. Inni den hadde hun både maskinen og masse papirer. Så stappet hun alt oppi en nokså alminnelig svart skolesekk sammen med skrivesaker og de bøkene hun trengte. De hadde garderobeskap på skolen, så det varierte veldig hvor mye hun hadde i sekken.

Jeg støtter de som sier at ungdommene må få velge selv, hvis du skal være sikker på at utstyret blir brukt.

Takk for historien om din ungdom, jeg bør kanskje drøye den største da.

Jeg skal, selvsakt, ikke handle til dem alene. Men jeg er jo den som har pengeboka og bilen så jeg må jo vite hvor å ta dem med da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke et eneste ord i innlegget om, at ungdommene ikke skal få bestemme hvilken type sekk som skal kjøpes. Hun spør kun etter utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til U.S.eleven er jo DC sekk populært, og de er ikke spesielt dyre heller. Kjøpte en sort til sønnen min og den kostet 500.

Til VGS eleven ville jeg ha sjekket ut om de skal ha skolepc, for da følger det isåfall med sekk. Ellers bruker de gjerne skuldervesker og bagger.

Drøyer med den eldste, skjønner at det er veldig lurt etter hva mange av dere sier her.

Skal sjekke ut den andre du skrev om til den yngre ungdommen, men han skal selvsakt selv velge ut sekk, jeg skal bare vite hvor å ta ham/dem hen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249394119' post='4187590]

Det står ikke et eneste ord i innlegget om, at ungdommene ikke skal få bestemme hvilken type sekk som skal kjøpes. Hun spør kun etter utvalg.

Tusen takk Lotte :D

DOLerne er så ufattelig kjappe til å "tro" så mye.

Det er ikke første gangen jeg har stilt enkle spørsmål som har endt opp som små "sære" historier *ler*

Ikke et år har jeg valgt sekker eller pennal til disse, eller bokbind eller navnelapper for den saks skyld. Slike ting får de selvsakt plukke ut selv i den grad de ønsker fra første tripp :)

Men jeg har som skrevet pengeboka og bilen så jeg må vite hvor å dra dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Lotte :D

DOLerne er så ufattelig kjappe til å "tro" så mye.

Det er ikke første gangen jeg har stilt enkle spørsmål som har endt opp som små "sære" historier *ler*

Ikke et år har jeg valgt sekker eller pennal til disse, eller bokbind eller navnelapper for den saks skyld. Slike ting får de selvsakt plukke ut selv i den grad de ønsker fra første tripp :)

Men jeg har som skrevet pengeboka og bilen så jeg må vite hvor å dra dem ;)

Nemlig! :-)

Guttene her i huset har fått nye sekker i bursdagsgave av besteforeldrene (de er 7 og 9 år). Da kom det en horv med innlegg om at slikt kunne ikke være gave (det var jo en bruksting..!?), sånt måtte plukkes ut av barnet selv etc.

Javel... Jeg er faktisk ikke dum. Vi surfet på nettet sammen med ungene og fant kule sekker de ønsket seg, og gikk til Obs Sport og XXL og kjøpte, pakket inn etc uten at ungene visste det.

Her på DOL må hver tøddel forklares, og lell om man gjør nettopp det - så får man kritikk. *blæh* ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Hvor skriver hun at det er hun som skal bestemme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

''Til VGS eleven ville jeg ha sjekket ut om de skal ha skolepc, for da følger det isåfall med sekk.''

Det er ikke alle vgs som deler ut sekk sammen med pc-en. Noen steder får de bare et futteral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249395415' post='4187594]

Nemlig! :-)

Guttene her i huset har fått nye sekker i bursdagsgave av besteforeldrene (de er 7 og 9 år). Da kom det en horv med innlegg om at slikt kunne ikke være gave (det var jo en bruksting..!?), sånt måtte plukkes ut av barnet selv etc.

Javel... Jeg er faktisk ikke dum. Vi surfet på nettet sammen med ungene og fant kule sekker de ønsket seg, og gikk til Obs Sport og XXL og kjøpte, pakket inn etc uten at ungene visste det.

Her på DOL må hver tøddel forklares, og lell om man gjør nettopp det - så får man kritikk. *blæh* ;-p

*ler godt*

Tydelig at du kjenner til sjargongen godt Lotte :D

Det er deilig å "treffe på" slike som deg innimellom strabasene ;) for selv om jeg er veldig takknemmelig for den hjelpen jeg kan få her inne til tider så er det virkelig noen ganger omtrent ikke verdt det for huskestue det kan bli av ingen ting :D

For en stund tilbake så fikk jeg "så hatten passet" gang på gang forde jeg stilte et spørsmål som noen klarte å få til at gjorde meg til statssnylter og løgner og det som omtrent verre var :D

Og det eneste jeg lurte på var hva noen hadde krav på. Og så var det en enkel sjel som la ut en link og vips, så fikk jeg greie på akkurat det jeg lurte på.

Da husker jeg at jeg lurte på hva slag rovdyr som levde her inne *ler* akkurat som noen noen ganger bare sitter og venter på et feil ord, en feil komma, et uteglemt "ikke" ol for bare å få høvlet over deg til blodet pipler :D

Var ikke sånn nå altså men jeg tror en del her inne godt kunne puste litt dypere og senke skuldrene litte grann mer før de åpner et innlegg og gjør seg klar til å svare

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249394119' post='4187590]

Åkei åkei åkei! Trodde ikke man blandet seg noe særlig i slike ting overhodet for så store ungdommer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...