Gå til innhold

Takke nei til barnehageplass

Gjest ikke 1 valget

Anbefalte innlegg

Gjest ikke 1 valget

Vi har fått tilbud om barnehageplass i en familiebarnehage men skal takke nei. VI vil fortsatt stå på venteliste på den barnehagen vi søkte på. Men hvordan fungerer det? Havner vi på bunnen av ventelisten da pga at vi takker nei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snakk med kommunen

Det er kjempeviktig at dere spør opptakskontoret i deres kommune om dette, jeg vet det praktiseres veldig forskjellig fra sted til sted. Noen ganger beholder man ventelisteplassen, andre steder faller man helt ut av listen, og må søke på nytt til neste opptak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal det stå i brevet.. Gutten min fikk tilbud i en barnehage der vi bor, men det var ikke førstevalget. Jeg takket allikevel ja, men valgte å stå på venteliste for førstevalget. Heldigvis fikk han plass på førstevalget, så vi slipper å bytte igjen.

Mener å huske det var fire alternativer på svararket. et der man takker ja, og går ut av liste, et der man takker ja, men beholder førstevalget, et der man takker nei og går ut av listen.. og et til jeg ikke husker. Har du ikke fått sånn svarbrev? Kanskje annerledes hvis det er privat? Hvis du ikke har fått et sånt brev som tydlig viser hva som skjer når du velger svar, så ring og sjekk. veldig kjedelig om barnet mister plassen sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Som "Snakk med..." sier, varierer dette, og du bør være sikker før du sier nei!

I Oslo har det (i hvertfall tidligere) vært slik at om du sier nei til en plass du blir tilbudt via fellesopptaket faller du ut av listen. De fleste har derfor takket ja, men bedt om å bli stående i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...