Gå til innhold

Hvor stor sekk til 4. klassing?

nicky

Anbefalte innlegg

Jenta mi skal begynne i fjerde og har til nå hatt Troll (22 l?). Synes den begynner å sitte høyt på ryggen, men hva er neste steg. Altså hvor mange liter? Synes også at Trollsekken er relativt tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poden gikk til Bergans etter den Trollsekken, men jeg er ikke fornøyd med Bergans-sekken. Den har ikke lokk, men glidelås hele veien rundt slik at når den er oppe og sekken ligger på golvet så deiser alt ut av den.

Snuppa har fremdeles Troll-sekken og for henne holder den også i 4. klasse håper jeg, det ser sånn ut foreløbig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle akkurat til å legge inn samme spørsmål, bare at det gjelder en 5.klassing i vårt tilfelle. Vi er på jakt etter en lett sekk, de har ikke såå mange bøker på vår skole og hun har tidligere hatt en Beckmann sekk som er veldig tung. Da gutten vår begynte i 1. kl i fjor kjøpte vi en lett bergans-sekk som jeg har godt inntrykk av. Norli hadde noen lette sekker, men de ble vel store, synes jeg. Tror disse var mer beregnet på ungdommer. Skal ihvertfall sjekke Bergans sine sekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Det lurer jeg også på. Har ei jente som skal begynne i 4 og hun vil ha ny sekk "for det får de andre". Den gamle sekken (Beckmann) er fullt brukbar men litt falmet i fargen.

Men hun er så lita av vekst, kun 1,23 m så de sekkene som er større enn den hun har er jo altfor store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på. Har ei jente som skal begynne i 4 og hun vil ha ny sekk "for det får de andre". Den gamle sekken (Beckmann) er fullt brukbar men litt falmet i fargen.

Men hun er så lita av vekst, kun 1,23 m så de sekkene som er større enn den hun har er jo altfor store!

I ditt tilfelle hadde jeg ikke kjøpt ny sekk, ikke når den gamle er fullt brukbar og dere ikke kan gå opp en str på grunn av at barnet har vokst fra sekken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

Poden gikk til Bergans etter den Trollsekken, men jeg er ikke fornøyd med Bergans-sekken. Den har ikke lokk, men glidelås hele veien rundt slik at når den er oppe og sekken ligger på golvet så deiser alt ut av den.

Snuppa har fremdeles Troll-sekken og for henne holder den også i 4. klasse håper jeg, det ser sånn ut foreløbig.

Jeg liker heller ikke Bergans-sekkene slik de ser ut nå. Da min eldste begynte på skolen fikk vi tak i den gamle modellen, men når minstejenta skulle begynne, var den ikke å oppdrive. Da gikk vi helt bort fra Bergans, dessverre. Ungene vil helst også ha med lokk, greit å legge jakke under hvis været tillater osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt ny sekk, Bergans. Mener den er på 25 liter. Synes de sitter godt på ryggen og er lette. Har ikke sett det negative med at det bare er glidelås og ikke lokk. Hadde Bergans fra 1-3 klasse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på hvor stor jenta de er også? Vi har kjøpt 30 liter til vår 4 klassing, og hun er ca 140 høy. Den så passe romslig ut på ryggen.

Vi gikk fra Troll til Beckman, og den virker ikke akkuart lettere ut enn Troll sekken. Men hørt mye bra om de sekkene og hun var meget fornøyd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

I ditt tilfelle hadde jeg ikke kjøpt ny sekk, ikke når den gamle er fullt brukbar og dere ikke kan gå opp en str på grunn av at barnet har vokst fra sekken heller.

Nei jeg tviler på at det blir noen ny sekk. Ihvertfall ikke nå når vi prøvde en større. Sekken hennes er heller ikke så gammel som de andre i klassen hennes fordi vi fikk ny - på garantien - fordi den første gikk sundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tviler på at det blir noen ny sekk. Ihvertfall ikke nå når vi prøvde en større. Sekken hennes er heller ikke så gammel som de andre i klassen hennes fordi vi fikk ny - på garantien - fordi den første gikk sundt...

Vi har hatt sekke-vask i dag, og sekken til 8-åringen (brukt i to år) ble nesten som ny :-) Hun har også sagt hun vil ha ny, men det er ikke aktuelt før tidligst om ett år, trolig om to år.

Broren, som skal opp i 5. har fått ny sekk nå - en ny Beckmann - tror den het noe med Street.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen fikk ny sekk i 4. klasse, da den gamle gikk i stykker i glidlåsen. Kjøpte bare neste størrelse i Bergans, som han hadde hatt fra 1. klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...