zitrus Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Vi har en førsteklassing som gleder seg voldsomt. Første skoledag er fra 10-11.30. Selvfølgelig skal vi foreldre være med, men vi lurer på om det er vanlig å være på SFO etter skolen første dag? Vi har vanskeligheter med å ta oss fri hele dagen. Hun har begynt på SFO før selve skolen starter opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Hos oss var det ingen som var igjen på sfo etter første skoledag, selv om mange hadde gått på sfo uken før, og absolutt alle førsteklassingene går på sfo etter skolen ellers. Tror det kan være litt stusselig å være en av de få på sfo akkurat denne dagen - det er veldig vanlig å på cafe eller kose seg hjemme sammen når første skoledag er. Kjenner dere noen av de han skal begynne i klassen med, slik at dere kan høre om det er andre som skal på sfo denne dagen? Har dere kanskje en bestefar eller tante eller noen som kan gjøre noe hyggelig med henne etter lunsj denne dagen? Har en av dere en jobb der førsteklassingen kan være med (og vise ny sekk og pannal til kollegaene?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Vi hadde fått fri hele dagen, man har vel rett på det i statlige / kommunale stillinger i alle fall. Med poden var vi i Tyholttårnet og spiste - vi var ikke de eneste for å si det sånn... ) Med Snuppa var hun og jeg hjemme hos en venninne av meg med jevnaldrende unger og feiret med å spise sjokoladekake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Her er det ikke vanlig å være på SFO. De fleste markerer dagen med foreldrene på en eller annen måte. Jeg ville forsikret meg om at barnet hadde noen andre de hadde relasjon til før jeg sendte dem på SFO den dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Hei! Vår førsteklassing i fjor var ikke på SFO etter første skoledag, men var ute og feiret den store dagen sammen med oss. Tror det er mest vanlig, iallefall her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Else Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Vi hadde tenkt oss innom SFO etter første skole dag som første bli kjent dag. Blir nok bare innom for å se seg litt rundt og si hei til de som jobber der. Etterpå drar vi nok for å spise noe godt ute. Når eldste begynte gikk vi rett ut for å spise, men hadde inntrykk av at flere barn gikk på SFO etterpå. (Men må innrømme jeg la merke til det fordi jeg var glad vi slapp selv...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg jobbet på SFO i seks år, og det var en brøkdel av ungene som var der på første skoledag. De fleste hadde fri hele dagen. Men har man ikke mulighet, så har man ikke mulighet - man kan jo ikke trylle heller 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hypoen Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Mine barn har ikke hatt sfo første skoledag . Da har vi gått på kafe og feiret den store dagen ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg er tante , og jobber Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hos oss var det ingen som var igjen på sfo etter første skoledag, selv om mange hadde gått på sfo uken før, og absolutt alle førsteklassingene går på sfo etter skolen ellers. Tror det kan være litt stusselig å være en av de få på sfo akkurat denne dagen - det er veldig vanlig å på cafe eller kose seg hjemme sammen når første skoledag er. Kjenner dere noen av de han skal begynne i klassen med, slik at dere kan høre om det er andre som skal på sfo denne dagen? Har dere kanskje en bestefar eller tante eller noen som kan gjøre noe hyggelig med henne etter lunsj denne dagen? Har en av dere en jobb der førsteklassingen kan være med (og vise ny sekk og pannal til kollegaene?) Tanter er vel på jobb om alle andre eller????? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg er onkel, og jobber Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hos oss var det ingen som var igjen på sfo etter første skoledag, selv om mange hadde gått på sfo uken før, og absolutt alle førsteklassingene går på sfo etter skolen ellers. Tror det kan være litt stusselig å være en av de få på sfo akkurat denne dagen - det er veldig vanlig å på cafe eller kose seg hjemme sammen når første skoledag er. Kjenner dere noen av de han skal begynne i klassen med, slik at dere kan høre om det er andre som skal på sfo denne dagen? Har dere kanskje en bestefar eller tante eller noen som kan gjøre noe hyggelig med henne etter lunsj denne dagen? Har en av dere en jobb der førsteklassingen kan være med (og vise ny sekk og pannal til kollegaene?) Jeg er onkel, men hadde ferie hjemme for å pusse opp den uken min eldste nevø begynte på skolen, og tok ham med ut på lunsj for å feire første skoledag, siden faren ikke var hjemme og moren måtte jobbe om ettermiddagen. Poenget til "hos oss" var kanskje at man kunne undersøke om det var noen i familien som hadde anledning til å flekse litt noen timer eller bruke en fridag, hvis det var helt umulig for foreldrene å ta fri om ettermiddagen. veldig mange som er i jobb har mulighet til å flekse litt, hvis det kan planlegges litt på forhånd. Og det er utrolig koselig å ta del i nevøers eller barnebarns markering av store dager! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zitrus Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 hei igjen Tusen takk for alle svar og innspill. Snakket med sjefen min i dag og gjorde en avtale om fri! Er så letta, nå kan vi også ta med vår førsteklassing på restaurant eller lignende og virkelig feire dagen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 På skolen vår er det SFO første skoledag, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.