Gjest Ny skolemamma Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Pleier mindre søsken å være med første skoledag? Synes det hadde vært greiest å levere minsten i bhg først og la skolebarnet være hovedperson, men hva er vanlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg synes det er greit å la småsøsken være i barnehagen denne dagen; småsøsken har det med å kreve vel stor del av oppmerksomheten, og denne dagen bør være fullt og helt skolebarnets (om mulig). Dersom begge foreldre stiller er det jo lettere å ha med småsøsken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 På første skoledag er skolebarnet hovedperson og dersom småsøsken kan være i barnehagen eller hos noen andre så bør de det. Synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
også en mor Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Et ubetinget nei til å ha med småsøsken med på første skoledag. Fra: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Vet det er noen som synes dette er en familiebegivenhet, og tar med småsøsken. Tror skolebarna setter pris på å foreldrenes fokus denne dagen, småsøsknene får jo også denne dagen om litt. Og større søsken kan jo ikke være med pga skole selv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Nei første skoledag er det nye skolebarnets dag. Da skal ikke mer eller mindre bråkete småsøsken stjele oppmerksomhet. Så sant det er mulig da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hpers Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Nei! Ikke småsøsken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Da eldstejenta begynte på skolen var minstejenta 9 mnd. Hun var derfor med (satt i vogn og gjorde ikke spesielt mye ut av seg). Men å ta med en 3-4-5-åring, det hadde jeg ikke gjort... Jeg synes skolestarteren skal få udelt oppmerksomhet denne dagen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg tror det er lett å finne eksempler på begge deler. Dere vil sikkert ikke skille dere ut enten dere velger det ene eller det andre. Jeg synes det virker veldig greit å la minsten ha en normal dag i barnehagen. Eneste unntak jeg kan tenke meg, er hvis det er såpass tett mellom dem at den yngste _både_ er veldig nysgjerrig på skolen (f.eks. skal begynne selv neste år) _og_ stor nok til å være stille og forstå at idag er det den eldste som skal ha oppmerksomheten. Jeg har vært tilstede ved en skolestart der folk hadde med seg så mange (søsken, besteforeldre osv.) at det ikke var sitteplass til alle førsteklassingene. Det satt slike "storfamilier" og breiet seg over 7-8 sitteplasser, mens flere av hovedpersonene ble klemt opp i hjørnene, slik at de nesten ikke kom fram da de ble ropt opp. Akkurat da var jeg veldig positiv til å kaste ut alle unntatt skolestarterne og foreldrene deres... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oooo Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Småsøsken med på første skoledag er ikke bra! Ta de heller ikke med på foreldresamtaler til skolebarnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ny skolemamma Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Takk for mange svar! Jeg skal høre med skolen hva som er vanlig der, men jeg er vel mest enig med de av dere som sier at første skoledag er førsteklassingens dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Småsøsken med på første skoledag er ikke bra! Ta de heller ikke med på foreldresamtaler til skolebarnet. ''Ta de heller ikke med på foreldresamtaler til skolebarnet.'' Det håper jeg virkelig ikke det er noen som gjør, med mindre det dreier seg om sovende babyer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 ''Ta de heller ikke med på foreldresamtaler til skolebarnet.'' Det håper jeg virkelig ikke det er noen som gjør, med mindre det dreier seg om sovende babyer. Nå minner dere meg om hun her inne som skulle ha en "pubertetsprat" med jenta si som var i 9-11 årsalderen eller deromkring og lurte på om hun skulle ta med lillebror i samme slengen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg ville også foretrukket å ikke ha med søsken på første skoledag. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 ''Jeg skal høre med skolen hva som er vanlig der'' Hvorfor? Betyr det mer enn hva du selv foretrekker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Første skoledag er førsteklassingens dag. Vi ville aldri ha tatt med småsøsken, og ville ha satt pris på om andre også lot de minste bli hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Første skoledag er førsteklassingens dag. Vi ville aldri ha tatt med småsøsken, og ville ha satt pris på om andre også lot de minste bli hjemme. Det er en stor dag for en seksåring, både spennende, småskummelt og morro. Jeg synes fokuset bør være 100% på førsteklassingen og ikke med forstyrrelser av småsøsken 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Som de andre sier, lever minsten i barnehagen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Takk for mange svar! Jeg skal høre med skolen hva som er vanlig der, men jeg er vel mest enig med de av dere som sier at første skoledag er førsteklassingens dag. SKjønner ikke helt hvorfor du i det hele tatt vurderer dette så lenge dere har barnehageplass for barnet... Det er jo hyggeligst for deg også å slippe å se etter en liten unge mens du egentlig har et ønske om å konsentrere deg om førsteklassingen? Eller vil _du_ veldig gjerne ha barnehagebarnet med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 NEI herregud, hvordan kan du tenke tanken på å gjøre det i det hele tatt??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.