Gjest høstløv Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Der lærte jeg noe nytt. Takk. (innvandrer jeg) Me too! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Dette sier ordboken: Sitat: " flagre v1 (norr flǫgra, besl med flagg) flakse; blafre sommerfuglene f-t gjennom lufta / f- av sted / gardinen f-t ut gjennom vinduet / f- i vinden / adj i pr pt: med f-nde hår, slips" http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=flagre&sourceid=Mozilla-search Man flagrer ikke på halv stang! Man flagger på halv stang.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Man flagrer ikke på halv stang! Man flagger på halv stang.... Ikke på bursdager vel? Da skal flagget vel være på hel stang. Ved dødsfall blir flagget senket til halv stang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flaggdama Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Ikke på bursdager vel? Da skal flagget vel være på hel stang. Ved dødsfall blir flagget senket til halv stang. Og heist igjen når den døde er i jorden..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Ikke på bursdager vel? Da skal flagget vel være på hel stang. Ved dødsfall blir flagget senket til halv stang. Joda, selvfølgelig;) Men det heter flagger, ikke flagre! Man flagger ved høytid enten det er liv, bursdag eller død. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Og heist igjen når den døde er i jorden..... Ja! Og de flagrer ikke;)) De flagger ved høytidsstunder;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Og heist igjen når den døde er i jorden..... Ja, slik er reglene: Sitat: "Ved dødsfall er det vanlig å flagge på halv stang. Dette kan skje samme dag som dødsfallet, eller påfølgende dager. Man kan flagge på halv stang flere dager på rad, men flagget må følge vanlige flaggtider. Flagget skal alltid heises til toppen først ved flagging på halv stang. Deretter skal det fires ned til 1/3 av stangen synes over flagget. Et lurt råd for å avgjøre lengden her, er å telle antall drag man bruker på å få flagget til topps, for deretter å dele dette tallet på 3. Når flagget skal fires, skal flagget også innom toppen før det fires ned. Etter begravelsen skal flagget heises helt til topps." http://www.flaggregler.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Joda, selvfølgelig;) Men det heter flagger, ikke flagre! Man flagger ved høytid enten det er liv, bursdag eller død. Rart at så mange har svart i tråden, og ingen har rettet overskriften, for du har helt rett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Ja, slik er reglene: Sitat: "Ved dødsfall er det vanlig å flagge på halv stang. Dette kan skje samme dag som dødsfallet, eller påfølgende dager. Man kan flagge på halv stang flere dager på rad, men flagget må følge vanlige flaggtider. Flagget skal alltid heises til toppen først ved flagging på halv stang. Deretter skal det fires ned til 1/3 av stangen synes over flagget. Et lurt råd for å avgjøre lengden her, er å telle antall drag man bruker på å få flagget til topps, for deretter å dele dette tallet på 3. Når flagget skal fires, skal flagget også innom toppen før det fires ned. Etter begravelsen skal flagget heises helt til topps." http://www.flaggregler.no/ Men det heter ikke å flagre, uansett hva slags høytidsstund det er! Man flagger på Kongens fødselsdag, man flagrer ikke;)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Flagring vet jeg ikke hva er Du vet nok hva det er, bare ikke i denne sammenhengen;))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Men det heter ikke å flagre, uansett hva slags høytidsstund det er! Man flagger på Kongens fødselsdag, man flagrer ikke;)) Det har jeg da heller aldri sagt. Flaggdama spurte hva flagrer betyr, og jeg svarte på det. At noen andre har brukt ordet om å flagge, det er da noe helt annet. Jeg skjønner ikke at så mange hat svart i tråden uten at noen har reagert på skrivefeilen i overskriften og rettet den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Du vet nok hva det er, bare ikke i denne sammenhengen;))) En kan si at flagget flagrer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flaggdama Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Rart at så mange har svart i tråden, og ingen har rettet overskriften, for du har helt rett. Jeg har da rettet den! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flaggdama Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Det har jeg da heller aldri sagt. Flaggdama spurte hva flagrer betyr, og jeg svarte på det. At noen andre har brukt ordet om å flagge, det er da noe helt annet. Jeg skjønner ikke at så mange hat svart i tråden uten at noen har reagert på skrivefeilen i overskriften og rettet den. Jeg rettet den ved første anledning! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Selvsagt, men vel så viktig er den majestetiske trompetsoloen når flagget heises. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flaggdama Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Du vet nok hva det er, bare ikke i denne sammenhengen;))) Say no more! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.