Gjest snart til Kreta......... Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hva må vi tenke på? Hva kan hun spise og ikke spise? Ikke spise kylling og grønnsaker som ikke er kokt eller skrelt? Kun vann fra vannflaske, regner jeg med.. Bør vi ha med noen medisiner? Har pakket minifom og paracet + termometer. Hva er praktisk å ha med av ting? Har tenkt til å ta med minikjølebag, drikkeflaske, bæresele.. Har leid trille, babystol og babyseng. Regner med sengesett osv er med? Myggnett til barneseng, er det å få kjøpt der nede? Gi meg gjerne sydentips for småbarnsforeldre. Har ikke med sånn babycall, regner med vi sitter på terassen på kveldene når hun har lagt seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Sitat: "Myggnett til barneseng, er det å få kjøpt der nede?" Det vet jeg ikke, men det er faktisk en veldig viktig ting å ta med. Noen venner av oss fikk flaggermus på rommet om natten og dette dyret hadde laget noen bitt eller kloremerker på ryggen av den lille jenta deres. Jenta ble fryktelig syk og kom direkte inn på riksen ved hjemkomst, de var redde for at hun hadde fått rabies. Heldigvis overlevde hun. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ertyui Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Sitat: "Myggnett til barneseng, er det å få kjøpt der nede?" Det vet jeg ikke, men det er faktisk en veldig viktig ting å ta med. Noen venner av oss fikk flaggermus på rommet om natten og dette dyret hadde laget noen bitt eller kloremerker på ryggen av den lille jenta deres. Jenta ble fryktelig syk og kom direkte inn på riksen ved hjemkomst, de var redde for at hun hadde fått rabies. Heldigvis overlevde hun. Å, herregud.. Forferdelig! Bra det endte godt da. Jeg regner med at vi har vinduer og dører igjen på natten for ellers fungerer ikke airconditionen, men er ofte plagsomme mygg i "syden". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Bæresele til et barn på 20 mnd? Jeg hadde forøvrig med to laken til babyseng + tynn madrassbeskytter + liten tynn dyne. Sånne ting er trasige når det er "hotellets". Husk at det er ikke nordisk standard... Nesedråper er praktisk, i tillegg til paracet. Til meg selv: Just in case; canesten 1-pille-pk. dette etter råd fra flere som har fått underlivsplager etter bassengbading. Ibux, Imodium og plaster er kjekt, og solkrem. Isbitposer - frys med isbiter av flaskevann. Ungene spiser alt når de er passert året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Ta med tranebærkapsler. I tilfelle du skulle få UVI. Jeg lette meg i hjel i Hellas, og fant det ingen steder ( Start gjerne forebyggende hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wuiuv Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1249938251' post='4190887] Bæresele til et barn på 20 mnd? Jeg hadde forøvrig med to laken til babyseng + tynn madrassbeskytter + liten tynn dyne. Sånne ting er trasige når det er "hotellets". Husk at det er ikke nordisk standard... Nesedråper er praktisk, i tillegg til paracet. Til meg selv: Just in case; canesten 1-pille-pk. dette etter råd fra flere som har fått underlivsplager etter bassengbading. Ibux, Imodium og plaster er kjekt, og solkrem. Isbitposer - frys med isbiter av flaskevann. Ungene spiser alt når de er passert året. Jeg har en bæresele som er for barn opp til 3-4 år. (Ergo babycarrier). Hun kan gå da, men tenkte det kunne være kjekt på flyplassen ettersom vi ikke har vogn der og har kofferter å dra på. Men hun kan jo selvsagt gå. Har notert meg flere tips nå! Takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jljl Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Ta med tranebærkapsler. I tilfelle du skulle få UVI. Jeg lette meg i hjel i Hellas, og fant det ingen steder ( Start gjerne forebyggende hjemme. UVI er forferdelig vondt, så det var et godt tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dbcdb Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1249938251' post='4190887] Bæresele til et barn på 20 mnd? Jeg hadde forøvrig med to laken til babyseng + tynn madrassbeskytter + liten tynn dyne. Sånne ting er trasige når det er "hotellets". Husk at det er ikke nordisk standard... Nesedråper er praktisk, i tillegg til paracet. Til meg selv: Just in case; canesten 1-pille-pk. dette etter råd fra flere som har fått underlivsplager etter bassengbading. Ibux, Imodium og plaster er kjekt, og solkrem. Isbitposer - frys med isbiter av flaskevann. Ungene spiser alt når de er passert året. Så du dropper ikke kylling og egg osv? Jeg er usikker på om det folk pleier å fraråde en å spise er litt utdatert i forhold til standarden/bakteriefloraen der nede nå? Selv har vi vært i syden og har spist iskrem, kebab, kaker.. og ikke blitt syke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1249938251' post='4190887] Bæresele til et barn på 20 mnd? Jeg hadde forøvrig med to laken til babyseng + tynn madrassbeskytter + liten tynn dyne. Sånne ting er trasige når det er "hotellets". Husk at det er ikke nordisk standard... Nesedråper er praktisk, i tillegg til paracet. Til meg selv: Just in case; canesten 1-pille-pk. dette etter råd fra flere som har fått underlivsplager etter bassengbading. Ibux, Imodium og plaster er kjekt, og solkrem. Isbitposer - frys med isbiter av flaskevann. Ungene spiser alt når de er passert året. ''Bæresele til et barn på 20 mnd? '' Jeg bar min yngste i bæresjal til hun var langt eldre enn 20 mnd. Særlig på ferieturer og sånt, da det tok mye mindre plass enn en trille. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Så du dropper ikke kylling og egg osv? Jeg er usikker på om det folk pleier å fraråde en å spise er litt utdatert i forhold til standarden/bakteriefloraen der nede nå? Selv har vi vært i syden og har spist iskrem, kebab, kaker.. og ikke blitt syke. Vi spiser det meste, bare det er godt stekt. Egg og kylling dropper jeg, pga av salmonellafaren. Jeg synes generelt at kylling smaker pøkk, når jeg ikke får tilberede den selv... Ellers så kan det navnes at de selger skandinaviske varer på supermarkedene. Wasa, Nutella, Libero og Nestle i alle fall. Og på restaurantene har de stort sett barnevennlige menyer med pasta og chips. Ungene her digger souvlaki. Og pizza :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 ''Bæresele til et barn på 20 mnd? '' Jeg bar min yngste i bæresjal til hun var langt eldre enn 20 mnd. Særlig på ferieturer og sånt, da det tok mye mindre plass enn en trille. Ja, men det har noe med størrelsen på ungen å gjøre, ikke sant? Jeg bærer ikke unger over 10 kg i sele. Du hadde jo ei lita nett ei, mens jeg hadde tungvektere ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg har en bæresele som er for barn opp til 3-4 år. (Ergo babycarrier). Hun kan gå da, men tenkte det kunne være kjekt på flyplassen ettersom vi ikke har vogn der og har kofferter å dra på. Men hun kan jo selvsagt gå. Har notert meg flere tips nå! Takk God tur! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1249940856' post='4190928] Ja, men det har noe med størrelsen på ungen å gjøre, ikke sant? Jeg bærer ikke unger over 10 kg i sele. Du hadde jo ei lita nett ei, mens jeg hadde tungvektere ;-) Joda, frøkna var liten, men veide nok over 10 kilo da vi sluttet med bæringen. På slutten var det riktignok bare når hun ble sliten i beina, noe som ikke skjedde så ofte. Praktisk var det uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart til kreta :) Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1249940856' post='4190928] Ja, men det har noe med størrelsen på ungen å gjøre, ikke sant? Jeg bærer ikke unger over 10 kg i sele. Du hadde jo ei lita nett ei, mens jeg hadde tungvektere ;-) Det fins gode bæresæler nå så komforten er ganske så bra selv om barna er tunge. Det blir som å bruke en bra ryggsekk. Jeg bærer henne ikke til vanlig og tenker litt på at det kan bli veldig varmt egentlig. Man bærer på ryggen når de er så store, det kan ikke sammenlignes med babybjørn o.l. som er forferdelig tungt selv med en liten baby. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Joda, frøkna var liten, men veide nok over 10 kilo da vi sluttet med bæringen. På slutten var det riktignok bare når hun ble sliten i beina, noe som ikke skjedde så ofte. Praktisk var det uansett. *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Det fins gode bæresæler nå så komforten er ganske så bra selv om barna er tunge. Det blir som å bruke en bra ryggsekk. Jeg bærer henne ikke til vanlig og tenker litt på at det kan bli veldig varmt egentlig. Man bærer på ryggen når de er så store, det kan ikke sammenlignes med babybjørn o.l. som er forferdelig tungt selv med en liten baby. Ok, jeg er nok utdatert på området :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg syntes det var veldig praktisk å ta med en liten babydyne på flyet. Da kan du legge henne på gulvet på dyna om ho sovner. Lunt og godt. Du kan heller ikke regne med å få dyne o.l. der nede. Kun laken. (Til å ha både over og under) Jeg hadde også tatt med noe mat som du vet at barnet liker + bleier. Erfaringen min var at det var litt vanskelig å få tak i skikkelige bleier der nede. (Men det kan jo ha endret seg de siste 9 årene) Solkrem med skikkelig høy faktor er også å anbefale. Kos dere masse:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Ta med tranebærkapsler. I tilfelle du skulle få UVI. Jeg lette meg i hjel i Hellas, og fant det ingen steder ( Start gjerne forebyggende hjemme. Er det "vanlig" å få? Jeg har kun hatt det en gang i hele mitt liv jeg... Hmm... Var helt forferdelig for måtte på do hele tiden, selv om det kun kom en sviende dråpe hver gang. Gikk heldigvis fort over etter medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Er det "vanlig" å få? Jeg har kun hatt det en gang i hele mitt liv jeg... Hmm... Var helt forferdelig for måtte på do hele tiden, selv om det kun kom en sviende dråpe hver gang. Gikk heldigvis fort over etter medisiner. Jeg har bare vært i syden èn gang, og fikk det. Fikk det bort med masse juice, og vann heldigvis da. Jeg pleier veldig sjelden å få det hjemme. Er vel ganske lett når man soler seg i den våte bikinitrusa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg syntes det var veldig praktisk å ta med en liten babydyne på flyet. Da kan du legge henne på gulvet på dyna om ho sovner. Lunt og godt. Du kan heller ikke regne med å få dyne o.l. der nede. Kun laken. (Til å ha både over og under) Jeg hadde også tatt med noe mat som du vet at barnet liker + bleier. Erfaringen min var at det var litt vanskelig å få tak i skikkelige bleier der nede. (Men det kan jo ha endret seg de siste 9 årene) Solkrem med skikkelig høy faktor er også å anbefale. Kos dere masse:-) På gulvet..? Sånn foran beina dine? Synes ikke det hørtes særlig praktisk ut jeg, gitt.. :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.