Gjest togli Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Eller det er spennende for en krabat på den alderen å høre lyden, når skeia rammer gulvet. Barnebarnet mitt holder skeia utenfor stolen, venter et lite øyeblikk før hun slipper samtidig som hun lukker øynene, som om hun venter på lyden, når den rammer gulvet. Unger er så søte og artige ) Når jeg var tre år gammel måtte mamma og pappa passe godt på at jeg ikke kløp babysøstra mi. Det var nemlig min favorittsyssel en periode Etterhvert skjønte de grunnen..Jo, jeg var døv og kløp henne for så å legge det beste øret mitt mot munnen hennes. Da kunne jeg trolig oppfatte at det var lyd i henne Det falt meg sikkert ikke inn at hun fikk vondt. Bare jeg fikk dekket mitt behov, så dreit jeg i alt annet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Barnbarnet mitt er i den alderen, og hun er en liten smarting, og langt fremme med å kunne ting i forhold til alderen sin. ...men hun ville ikke klart å forutse at hvis hun kaster skjea på gulvet, så blir den borte, selv om det skjedde hver eneste gang hun gjorde det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 ...men hun ville ikke klart å forutse at hvis hun kaster skjea på gulvet, så blir den borte, selv om det skjedde hver eneste gang hun gjorde det? Jeg tror hellere at det er fordi det er spennende for en krabat på den alderen å høre lyden, når skeia rammer gulvet. Barnebarnet mitt holder skeia utenfor stolen, venter et lite øyeblikk før hun slipper samtidig som hun lukker øynene, som om hun venter på lyden, når den rammer gulvet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vingla Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 I den alderen (eller var det enda tidligere) er ungene opptatt av hvordan de kan styre oss voksne til å gjøre ting, så det er fryktelig spennende å kaste skeia for å se oss ta den opp igjen Jeg tenker det er for tidlig å "straffe" et barn på 17 mnd. og at foreldrene bør være mer tålmodige enn som så... Enig med deg. Slik kasting hører med til utviklingen og er helt normal adferd. Når man forklarer hvorfor og barnet skjønner det, er det på sin plass med grensesetting,men med en positiv innstilling.Tror man kommer like langt med det også ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg tror hellere at det er fordi det er spennende for en krabat på den alderen å høre lyden, når skeia rammer gulvet. Barnebarnet mitt holder skeia utenfor stolen, venter et lite øyeblikk før hun slipper samtidig som hun lukker øynene, som om hun venter på lyden, når den rammer gulvet. Men det betyr jo ikke at hun ikke har erfaring med hva som skjer etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Men det betyr jo ikke at hun ikke har erfaring med hva som skjer etterpå. Jeg tror at han er for liten til å kunne resonnere på en slik "voksen" måte. "Kaster jeg skjea, så får jeg ikke mat", han greier ikke å tenke så langt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Enig med deg. Slik kasting hører med til utviklingen og er helt normal adferd. Når man forklarer hvorfor og barnet skjønner det, er det på sin plass med grensesetting,men med en positiv innstilling.Tror man kommer like langt med det også ) I hvilken alder mener du at man bør/kan begynne med grensesetting? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vingla Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg er uenig med deg. Jeg mener barnet vil forstå en slik reaksjon, så lenge den gjennomføres konsekvent. tror ikke han skjønner det ennå! Han blir bare lei seg. Denne Form for oppdragelse har foregått noen mnd,men foreløpig uten Effekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg tror hellere at det er fordi det er spennende for en krabat på den alderen å høre lyden, når skeia rammer gulvet. Barnebarnet mitt holder skeia utenfor stolen, venter et lite øyeblikk før hun slipper samtidig som hun lukker øynene, som om hun venter på lyden, når den rammer gulvet. ''Barnebarnet mitt holder skeia utenfor stolen, venter et lite øyeblikk før hun slipper samtidig som hun lukker øynene, som om hun venter på lyden, når den rammer gulvet.'' Ja, det er på det nivået de er i den alderen. Hvis jeg slipper skjea, så kommer lyde. Den konsekvensen har de fått inn, men ikke å bli straffet med å ta bort maten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 ''Barnebarnet mitt holder skeia utenfor stolen, venter et lite øyeblikk før hun slipper samtidig som hun lukker øynene, som om hun venter på lyden, når den rammer gulvet.'' Ja, det er på det nivået de er i den alderen. Hvis jeg slipper skjea, så kommer lyde. Den konsekvensen har de fått inn, men ikke å bli straffet med å ta bort maten... Nettopp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Enig med deg. Slik kasting hører med til utviklingen og er helt normal adferd. Når man forklarer hvorfor og barnet skjønner det, er det på sin plass med grensesetting,men med en positiv innstilling.Tror man kommer like langt med det også ) Ja, jeg kan ikke huske at dette var et stort problem med mine unger. Vi regna det som en "fase" de skulle gjennom og lot de bli ferdige med det uten å lage for mye oppstyr. Det må ha gått ganske kjapt over siden jeg ikke husker det som noe problem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Barnbarnet mitt er i den alderen, og hun er en liten smarting, og langt fremme med å kunne ting i forhold til alderen sin. ''Barnbarnet mitt er i den alderen, og hun er en liten smarting, og langt fremme med å kunne ting i forhold til alderen sin.'' *Hehe* Det gjelder vel de aller fleste barnebarn vil jeg tro. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Nei, det syns jeg ikke er ok straffemetode for et så lite barn. Jeg syns en skal være ganske forsiktig med å tukle med matkosen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 ''Barnbarnet mitt er i den alderen, og hun er en liten smarting, og langt fremme med å kunne ting i forhold til alderen sin.'' *Hehe* Det gjelder vel de aller fleste barnebarn vil jeg tro. ;o) Nei, venninna mi har et barnebarn som er et par måneder eldre enn mitt, og hun er på langt nær så fremmelig som mitt barnebarn. Eks. vi var i butikken, og vesla fikk lov til å vandre rundt alene, "Hei" sa hun til en dame, denne damen var tilfeldigvis en annen felles venninne (vi hadde ikke sett hverandre i butikken, før vesla "presenterte" oss), hun ble veldig overrasket over at vesla var så fremmelig i forhold til den andre. En annen gang var vi på et kjøpesenter og hun gikk inn i lekebutikken sammen med mammaen, da fikk vesla øye på en flott rosa koffert, den skulle hun absolutt ha, og bestemor smeltet jo selvfølgelig, og vesla gikk stolt ut av butikken bærende på denne rosa kofferten. Det er et meget fremmelig barn, skal jeg bare si deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjønner ikke Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Nei, venninna mi har et barnebarn som er et par måneder eldre enn mitt, og hun er på langt nær så fremmelig som mitt barnebarn. Eks. vi var i butikken, og vesla fikk lov til å vandre rundt alene, "Hei" sa hun til en dame, denne damen var tilfeldigvis en annen felles venninne (vi hadde ikke sett hverandre i butikken, før vesla "presenterte" oss), hun ble veldig overrasket over at vesla var så fremmelig i forhold til den andre. En annen gang var vi på et kjøpesenter og hun gikk inn i lekebutikken sammen med mammaen, da fikk vesla øye på en flott rosa koffert, den skulle hun absolutt ha, og bestemor smeltet jo selvfølgelig, og vesla gikk stolt ut av butikken bærende på denne rosa kofferten. Det er et meget fremmelig barn, skal jeg bare si deg. Hva har det du skriver nå å gjøre med å være langt fremme med å kunne ting i forhold til alderen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Nei, venninna mi har et barnebarn som er et par måneder eldre enn mitt, og hun er på langt nær så fremmelig som mitt barnebarn. Eks. vi var i butikken, og vesla fikk lov til å vandre rundt alene, "Hei" sa hun til en dame, denne damen var tilfeldigvis en annen felles venninne (vi hadde ikke sett hverandre i butikken, før vesla "presenterte" oss), hun ble veldig overrasket over at vesla var så fremmelig i forhold til den andre. En annen gang var vi på et kjøpesenter og hun gikk inn i lekebutikken sammen med mammaen, da fikk vesla øye på en flott rosa koffert, den skulle hun absolutt ha, og bestemor smeltet jo selvfølgelig, og vesla gikk stolt ut av butikken bærende på denne rosa kofferten. Det er et meget fremmelig barn, skal jeg bare si deg. ''En annen gang var vi på et kjøpesenter og hun gikk inn i lekebutikken sammen med mammaen, da fikk vesla øye på en flott rosa koffert, den skulle hun absolutt ha, og bestemor smeltet jo selvfølgelig, og vesla gikk stolt ut av butikken bærende på denne rosa kofferten.'' Og hva er så fremmelig med å være bortskjemt...?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har tre tette Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Nei, venninna mi har et barnebarn som er et par måneder eldre enn mitt, og hun er på langt nær så fremmelig som mitt barnebarn. Eks. vi var i butikken, og vesla fikk lov til å vandre rundt alene, "Hei" sa hun til en dame, denne damen var tilfeldigvis en annen felles venninne (vi hadde ikke sett hverandre i butikken, før vesla "presenterte" oss), hun ble veldig overrasket over at vesla var så fremmelig i forhold til den andre. En annen gang var vi på et kjøpesenter og hun gikk inn i lekebutikken sammen med mammaen, da fikk vesla øye på en flott rosa koffert, den skulle hun absolutt ha, og bestemor smeltet jo selvfølgelig, og vesla gikk stolt ut av butikken bærende på denne rosa kofferten. Det er et meget fremmelig barn, skal jeg bare si deg. *hehe* Hva var så spesielt med dette? Jeg er klar over at det er store forskjeller på barn, men nå er jeg vant til utadvendte barn som er kjappe i hodet. Dette imponerte meg ikke!?! Innse at du er en smule subjektiv ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Nei, dette er langt fra ok. Man skal aldri i mine øyne straffe barn med å ikke gi dem mat. Sånt kan man få alvorlige matproblemer i livet av faktisk. Mat er ikke belønning eller straff. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 *hehe* Hva var så spesielt med dette? Jeg er klar over at det er store forskjeller på barn, men nå er jeg vant til utadvendte barn som er kjappe i hodet. Dette imponerte meg ikke!?! Innse at du er en smule subjektiv ;-) Ja, jeg bare er en bestemor med skrivekløe, som er stolt av sitt første barnebarn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 ''En annen gang var vi på et kjøpesenter og hun gikk inn i lekebutikken sammen med mammaen, da fikk vesla øye på en flott rosa koffert, den skulle hun absolutt ha, og bestemor smeltet jo selvfølgelig, og vesla gikk stolt ut av butikken bærende på denne rosa kofferten.'' Og hva er så fremmelig med å være bortskjemt...?? Det fremmelige var jo, at hun var så bevisst på hva hun ville ha av alle lekene i butikken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.