Gjest redd mamma for barnet sitt som plages. Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Barnet mitt har fått brennkopper over hele kroppen. Har begynt med antibiotika, men hvor fort skal dette virke ? og finnes det andre råd som hjelper med å få dette svineriet vekk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Mine barn hadde brennkopper, og vi smurte og smurte og smurte, men de ble ikke bra før de fikk antibiotika. Det går ganske fort fra de begynner med det til de blir bedre. Du har for øvrig min fulle sympati, det er noe svineri 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Mine barn hadde brennkopper, og vi smurte og smurte og smurte, men de ble ikke bra før de fikk antibiotika. Det går ganske fort fra de begynner med det til de blir bedre. Du har for øvrig min fulle sympati, det er noe svineri Det går relativt raskt etter at man får antibiotika. Husker ikke om det var 2-3 dager???? Brennkopper er også noe man kan få igjen. Etter hva jeg har hørt er det vannkopp-smitte som utløser dette. (Dvs. dersom barnet har hatt vannkopper tidligere) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Om banet får riktig antibiotika, ser du fort (2-3 dager?) bedring. Så ofte du kan, vasker du med klorhexidin. Dekk det til, smitter utrolig lett. Barnet kan ta fingrene til øynene - du skjønner resten. Klipp neglene deres korte og vask hendene godt. Husk at smitte sitter på klær, håndklær, sengetøy, alt bakteriene kommer borti. Trøsten er at det er ufarlig og det blir ikke arr selv om det ikke ser pent ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redd mamma for barnet sitt Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Mine barn hadde brennkopper, og vi smurte og smurte og smurte, men de ble ikke bra før de fikk antibiotika. Det går ganske fort fra de begynner med det til de blir bedre. Du har for øvrig min fulle sympati, det er noe svineri Jeg bare lurte på når du gav antibiotika til ditt barn også smurte på salve samtidig? Eller var det kun tablettene som trengtes når du gikk over på dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redd mamma for barnet sitt Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Om banet får riktig antibiotika, ser du fort (2-3 dager?) bedring. Så ofte du kan, vasker du med klorhexidin. Dekk det til, smitter utrolig lett. Barnet kan ta fingrene til øynene - du skjønner resten. Klipp neglene deres korte og vask hendene godt. Husk at smitte sitter på klær, håndklær, sengetøy, alt bakteriene kommer borti. Trøsten er at det er ufarlig og det blir ikke arr selv om det ikke ser pent ut. Det er umulig å dekke til alle brennkoppene da de sitter tett i tett over hele hånden og armene og andre steder.Men jeg vasker mye på tekstilene rundt barnet og vi vasker ofte hender. Nå er det to dager på medisin og jeg synes det er vanskelig å se forskjell på om det er noe bedring! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redd mamma for barnet sitt Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Det går relativt raskt etter at man får antibiotika. Husker ikke om det var 2-3 dager???? Brennkopper er også noe man kan få igjen. Etter hva jeg har hørt er det vannkopp-smitte som utløser dette. (Dvs. dersom barnet har hatt vannkopper tidligere) vi har også hatt brennkopper på barnet tidligere, men ikke i så store mengder som det er blitt denne gang. Helt forferdelig. Særlig er det vondt på munnen til barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg bare lurte på når du gav antibiotika til ditt barn også smurte på salve samtidig? Eller var det kun tablettene som trengtes når du gikk over på dette? Jeg smurte med en salve jeg fikk av legen da jentungen min hadde brennkopper. Hun fikk ikke antibiotika annet enn den salven som sikkert var omtrent samme sak... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Det er umulig å dekke til alle brennkoppene da de sitter tett i tett over hele hånden og armene og andre steder.Men jeg vasker mye på tekstilene rundt barnet og vi vasker ofte hender. Nå er det to dager på medisin og jeg synes det er vanskelig å se forskjell på om det er noe bedring! "Fucidinresistente bakterier har økt de siste 10 årene. Siden 1980 tallet har brennkopperbakterier blitt tiltagende motstandsdyktige mot vanlige penicilliner, så nå brukes oftest for eksempel diclocil, keflex med fler." Står også: "Etter første behandlingsdag med lokalbehandling og tabletter smitter brennkopper ikke." Men det er jo forutsatt at du får en medisin som virker. Sakset herfra: http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/brennkopper Mener å husk jeg så sårkantene skrumpe raskt etter starten på kuren. Ville ringt og spurt, jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg bare lurte på når du gav antibiotika til ditt barn også smurte på salve samtidig? Eller var det kun tablettene som trengtes når du gikk over på dette? Jeg husker ikke mer men regner med at vi smurte også Det er noen år siden 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Det går relativt raskt etter at man får antibiotika. Husker ikke om det var 2-3 dager???? Brennkopper er også noe man kan få igjen. Etter hva jeg har hørt er det vannkopp-smitte som utløser dette. (Dvs. dersom barnet har hatt vannkopper tidligere) Brennkopper er bakterielt - hvis ikke ville ikke antibiotika hjulpet - tror ikke det har noe med vannkopper. KBrennkopper kan syldes mange ulike bakterier. Noen er resistente for en del mesisiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Min erfaring er at medisinene virket ganske raskt hvis det var rett middel - en så at sårene sluttet å krype utover og tørket inn. Vi måtte langt ned på lista over midler før vi fant noe som virket. Flere av bakteriestammene er resistente mot de vanligste midlene. Derfor vil vanlig salve ofte ikke virke. Ikke for å skremme - vi slet en hel høst før hele fam. var friske. Mitt råd er at man ber om at det blir tatt bakterieprøve v. første legebesøk og at man tar rask kontakt dersom det virker som om medisinen ikke virker. Vi slet også med at det ble gitt doser som var for svake / korte slik at det blusset opp igjen når kuren var over. Vi ble smittet i utlandet - kanskje derfor vi slet ekstra med å bli kvitt dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Brennkopper er bakterielt - hvis ikke ville ikke antibiotika hjulpet - tror ikke det har noe med vannkopper. KBrennkopper kan syldes mange ulike bakterier. Noen er resistente for en del mesisiner. Jeg har både lest og hørt at brennkopper er noe du får dersom du har hatt en barnesykdom. Jeg mener at det var vannkopper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg har både lest og hørt at brennkopper er noe du får dersom du har hatt en barnesykdom. Jeg mener at det var vannkopper. Helvetesild kan man få som smitte av vannkopper, trodde ikke det kunne smitte til brennkopper.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Helvetesild kan man få som smitte av vannkopper, trodde ikke det kunne smitte til brennkopper.. Føler behov for å korrigere litt her. vannkopper og helvetesild forårsakes av samme virus. man kan kun få helvetesild dersom man har hatt vannkopper før. Har man hatt vannkopper kan viruset ha kapslet seg inn i kroppen og bryte ut som helvetesild på et senere tidspunkt. Folk kan altså ikke få helvetesild av noen som har vannkopper, men en som ikke har hatt vannkopper kan få vannkopper av en som har utbrudd av helvetesild, fordi det er samme viruset 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Håper det går bedre med barnet. Jeg ville bare gi et tips i tillegg til antibiotikaen. For ca4 år siden vardet en hissig brennkoppeepidemi i nærområdet hos oss. Og da leste jeg litt på nett og fant ut at grønnsåpe virker antiseptisk. forsøk hadde vist at mange greide å få bukt med infeksjonen uten antibiotika i tablett eller salveform ved at de haddedaglige grønnsåpebad. i tillegg til at grønnsåpa renset de sårene man hadde hindret den visst også spredning til andredelerav kroppen, så det kan jo kanskje fungeresom et supplement til antibiotika for deres del. grønnsåpebad gjør det iallfall ikke verre.. God bedring fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Mine hadde det i ansiktet, rundt nesa. Vi renset med klorhexidin 2-3 ganger om dagen og smurte med brulidin krem, funket ypperlig. Var på fjellet da det begynte og det tok en stund før jeg skjønte hva det var og kom ikke på at vi burde dratt til legen før det var over og jeg leste det her inne. Poden så helt grusom ut, nesa så ut som ei kjøttkake og han holdt på en time med å rense nesa for snørr og blodskorper for å kunne puste skikkelig om morran husker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Føler behov for å korrigere litt her. vannkopper og helvetesild forårsakes av samme virus. man kan kun få helvetesild dersom man har hatt vannkopper før. Har man hatt vannkopper kan viruset ha kapslet seg inn i kroppen og bryte ut som helvetesild på et senere tidspunkt. Folk kan altså ikke få helvetesild av noen som har vannkopper, men en som ikke har hatt vannkopper kan få vannkopper av en som har utbrudd av helvetesild, fordi det er samme viruset Jeg kjenner en som fikk helvetesild i øret. Legen sa at han hadde blitt smittet av vannkopper, og noen i nær omgangskrets hadde nettopp hatt vannkopper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redd mamma for barnet sitt Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Tusen takk for alle innspill som er kommet her. Etter ca. 3 dager på sterk antibiotika kur, begynte vi å se bedringen komme. Kløingen forsvant og blemmer begynte å trekke seg tilbake. Det er fortsatt utslett men alle er på retur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.