MHC Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Nå er det snart skolestart igjen. Vi har skkurat kommet hjem fra ferie og rukket å treffe tre av eldstemanns venninner. De begynner i 5. klasse nå. Hun har fått veninnegaver av alle sammen. Vi tenkte ikke på slikt i fjor, og måtte ut å handle i hurten og sturten etter første skoledag. I år er det visst i gang igjen. Ikke det at det er de store gavene, men 50- 10 kr. x 9- 13 stk. blir litt........ Lurer på om hun som skal begynne i 2. klasse får samme peset neste uke? Det blir dyrt! Er der sånn hos andre?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma til to tenåringer Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Har to som har gått gjennom hele barneskolen nå, og ene har gjort ferdig ungd. skolen. Vi har aldri hatt slike gaver du skriver om. Her gis det kun gaver til invitert bursdag, samt til en eller to venner til jul 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Har to som har gått gjennom hele barneskolen nå, og ene har gjort ferdig ungd. skolen. Vi har aldri hatt slike gaver du skriver om. Her gis det kun gaver til invitert bursdag, samt til en eller to venner til jul Frøkna her har kjøpt venninnegave til sin bestevenninne da hun var i Spania i sommer. Hun har kjøpt to par like turnsko, og mobilpynt og et ekte Friends-for-ever smykke. I fjor kjøpte hun ankelring til 3 av venninnene og året før der igjen var det noe annet rart. Syns det er litt koselig med disse gavene jeg da, men man må jo passe på så det ikke tat helt av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 De gavene som er blitt gitt her, er små ting (souvenirer) fra utenlandsturer - til 2 venninner. Det synes jeg er helt i orden. Ellers har jeg aldri hørt om noen spesielle venninnegaver i forbindelse med skolestart - datteren min skal på u.skolen nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Dette har jeg aldri hørt snakk om fra mine håpefulle. Heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Tja... Her er det ganske vanlig at ungene kjøper feriegave til bestevenninnene sine. Ungene mine kjøpte f.eks. et armbånd til venninnene sine. Niåringen kjøpte til to stk og tolvåringen til syv stk. Armbåndene kosta 1 euro pr stk og de brukte av egne feriepenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest må være frivillig og rimelig :) Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Har aldri hørt om venninnepresanger i forhold til skolestart, men mine har da kjøpt små presanger til venner når vi har vært på ferie. Når jeg tenker meg om, gjelder det i større grad min datter enn mine sønner... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg har ikke hørt om dette. Synes det høres litt pesete ut - det er jo nok av bursdager året gjennom, der de gir gaver til hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hæ??? Aldri hørt om. Heldigvis. Kan komme av at her har halvparten av jentene i klassen bursdag i løpet av noen få uker på denne tiden. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Dette er HELDIGVIS ikke en tradisjon her ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det har vi heldigvis ikke her hos oss. Vet at snuppa har kjøpt en ting til ei venninne en gang. Det hadde ho visstnok lovt før vi reiste på ferie. Ho kjøpte da denne gaven for egne penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Små feriegaver til de nærmeste venninnene synes jeg er hyggelig, og det er fint at de tenker på hverandre. Men hvis det er snakk om gaver til mer enn to-tre stykker synes jeg det blir mye. De må uansett bruke sine egne ferielommepenger på dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 I likhet med flere andre her er jeg vant til å kjøpe noe småtteri til bestevennene hvis man er på noe spesielt. F.eks. hadde junior med noen souvenirer til kameratene fra høstferie i Disneyland Paris. Men fra "vanlige" sommerferie-reisemål kjøper vi ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Dette har jeg aldri hørt om, vet ikke om det er fordi det ikke er tradisjon her, eller fordi barna er for små (6 og 8). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Dette blir vel som med gaver (og andre typer oppmerksomhet) blant voksne? Noen gir mye, andre mindre, noen ringer ofte, andre aldri, noen skriver kort, andre lengre... Noen ganger er det viktigste å gi, ikke å få - eller er det egentlig en slags byttehandel, konkurranse, popularitetstest el.l. de driver med? For i såfall er vel ikke akkurat det noe å henge seg på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Dette har jeg aldri hørt om - her gis ikke/fås ikke feriegaver til/fra venner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Dette er ikke vanlig her vi bor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Det har hendt at ungene har kjøpt gave til bestevennene dersom vi har vært på en spesiell ferie, et spesielt sted el., men det er ikke snakk om å kjøpe til mange nei! Om de får feriegave av noen venner så kommer jeg absolutt ikke til å løpe ut på en eller annen butikk for å kjøpe noe tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Noen gjør sånt, men jeg lar de bare holde på og orker ikke å følge det opp. Da er jeg bare med på å opprettholde noe jeg er sterkt imot. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest må være frivillig og rimelig :) Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Det har hendt at ungene har kjøpt gave til bestevennene dersom vi har vært på en spesiell ferie, et spesielt sted el., men det er ikke snakk om å kjøpe til mange nei! Om de får feriegave av noen venner så kommer jeg absolutt ikke til å løpe ut på en eller annen butikk for å kjøpe noe tilbake. ''....så kommer jeg absolutt ikke til å løpe ut på en eller annen butikk for å kjøpe noe tilbake. '' Enig. Det har vi heller aldri gjort. Hos oss har det vært snakk om at mine barn har funnet noe gøyalt, som man fortrinsvis ikke finner hjemme, som de har villet glede sine venner med, men de har aldri forventet noe tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.