Gå til innhold

(svine)Influensa og barnehage

Gjest preludium

Anbefalte innlegg

Gjest Bare forkjøla jeg

Gir legene sykemelding ut ifra de opplysninger man gir pr telefon da? Man kan jo ikke bruke egenmelding om man skal være hjemme i en hel uke.

Ser for meg at dette isåfall vil være fristende å misbruke for enkelte. - Ja, det _er_ mange som har dårlig arbeidsmoral.

Har lest et sted at man kan sykemelde seg selv en uke, viss man tror det er svineinfluensa. Men sikkert vanskelig det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest J.R.-07

"Minsten i huset på 2,5 år har dratt på seg en forkjølelse/influensa, ganske sikkert fra barnehagen. Han er i relativt god form bortsett fra at han er snørrete, litt slapp og litt feber."

Synes dette høres mer ut som en vanlig forkjølelse jeg da.. :)

Enig med deg. Snørr bruker å bety kraftig forkjøla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.R.-07

Mine unger var ikke veldig syke de heller, bittelitt feber, vondt i hode, hals og ledd.

De var syke samtidig med meg (som var kraftigere angrepet), vi hadde ikke vært sammen med noen andre som var syke av noe slag.

-og jeg fikk bekreftet svineinfluensa...

Bare lurer litt...var dere snørrete?

Har en liten diskusjon på jobb, vi mener å ha lest at man ikke blir snørrete /tett nese ved svineinfluensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere hjemme. Ikke sikkert dere blir så hardt angrepet, men tenk på de som er svake, kronisk syke, de kan faktisk dø av den.

7-10 dager må dere holde dere isolert fra omverdenen.

De andre i familien som ikke har det trenger ikke å være hjemme.

go bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer litt...var dere snørrete?

Har en liten diskusjon på jobb, vi mener å ha lest at man ikke blir snørrete /tett nese ved svineinfluensa.

Nei, ikke snørrete. Jeg har også lest det du refererer til, og det stemte på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...