Gå til innhold

Best med barnebursdag fredag eller lørdag?

Gjest ikke så dreven nei

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så dreven nei

Hei!

Dattra mi blit 5 år om et par uker og vi skal ha barneselskap her. Det kommer til å bli fredag ettermidddag/kveld eller en gang i løpet av dagen på lørdag. For meg passer det best fredag. Jeg har fri torsdagen den uka og har god tid til å bake og forberede. I tillegg tenker jeg at det i mindre grad amputerer helga til folk om vi tar det på fredag.

MEN så er det kanskje slik at 5-åringer er for slitne etter barnehagen på fredag? Hva tror du? Hvordan hadde du tenkt?

Takk for tilbakemeldinger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En stund siden vi hadde så små på bursdagbesøk, men lørdag/søndag var nok det vanligste her for barneselskap. Tipper at det fortsatt er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Fredag så amputeres helgen minst. Lørdag så har man best tid. Spiller liten rolle synes jeg, men om man ikke kommer hjem fra jobb og bhg før klokka 16:45 og skal i bursdag til kl. 17:30 får man gjerne litt dårlig tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Slike spørsmål har vært oppe her inne før, og meningene er delte.

Selv mener jeg at det er best lørdag formiddag (eller søndag, for den del). For det første fordi det blir et skikkelig pes å rekke hjem fra jobb og barnehage, få i seg noe mat og skifte klær og så ut igjen på bursdag. I tillegg har alle mine tre vært såpass slitne etter en lang barnehagedag (og -uke, ettersom du nevner fredag) at slike ettermiddagsselskaper har fungert meget dårlig.

Så jeg ville stemt for lørdag formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der og da er fredag mest stress, men når lørdagen kommer er det deilig at dagen er helt ledig - så jeg må nok si at jeg foretrekker fredag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litt forskjellig

Vi foretrekker fredag ettermiddag klokka 17. I helgene er vi ofte på farten og synes det er tungvindt å følge klokka for levering og henting i forhold til shopping og turer osv.

Men jeg har hatt lørdag selv innimellom når det absolutt ikke har gått i forhold til jobben min på fredager. Man trenger jo da litt tid forut for selskapet til å forberede. Vi har da valgt midt på dagen lørdag klokka 12, slik at foreldre kan gjøre lørdagshandelen mens barna er i bursdag feiring.

Søndag er helt uaktuellt! Det er familiedagen fremfor noen andre dager hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der og da er fredag mest stress, men når lørdagen kommer er det deilig at dagen er helt ledig - så jeg må nok si at jeg foretrekker fredag ;)

Enig med Ulrikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...