Gå til innhold

Skipakken fra Sportmann?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er blandede erfaringer med barnehagepakken fra Sportmann, men er det noen som har erfaring med skipakken? Det er så billig at jeg er veldig i tvil om det i det hele tatt er noe å bruke penger på. Skibukse, skijakke, genser + fleecegenser og bukse til 499,-....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

7åringen min fikk fjorårets pakke i julegave. Da var det fleecebukse, fleecejakke, to polojumpre og skibukse og skijakke i pakken. Ho brukte ikke klærne så mye til lek i fjor vinter fordi ho hadde en vinterdress som var favorittplagget når ho skulle ut og leke i snøen.samt at de var litt store. De ble brukt noen ganger på slutten av vinteren bare. Så jeg kan ikke si noe om hverken slitestyrke eller hvordan plaggene er til å holde ut det våte... Fleeceklærne er iallfall helt ok. Dem har ho brukt endel. polo bruker ho desidert ikke, så de kommer til å være like ubrukte når ho har vokst fra dem som de er i dag. :-)

Og ho kommer til å bruke vinterdress også denne vinteren, så skibuksa og jakka vil bli brukt som reserveyttertøy. Jeg synes det er kjekt å ha et ekstra sett, og da synes jeg slike billige saker er helt ok(dvs ikke beavernylondresser som er tunge slik som feks spar-kjøp eller de dressene sportmann hadde i barnehagepakken foret par år siden, for de er direkte ubehagelige å ha på...) skibiksen og jakka er av helt andre materialer. Om vinterdressen er våt når ho kommer fra skolen(de er gjerne det siden de har vårt ute og blitt full av snø, inn i varmen med klærne hvorav snøen tiner, ut igjen, inn igjen, mange ganger i løpet av dagen), da kan ho feks bruke det settet fra sportmann om ho skal ut på ettermiddagene.

selv om ho knapt har brukt klærne fra i fjor er jeg generelt sett mye mer fornøyd med det enn jeg var med barnehagepakken iallfall. men jeg vet altså ikke hvordan de holder seg på sikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd denne pakken. Jeg sverger til sportsbutikker og kjente merker.

I vinter gjorde jeg imidlertid et bomkjøp på Intersport. Jakke + bukse til størsten, fra Aretti. Ble bytta inn to ganger i løpet av 3 uker, pga dårlige glidelåser. Det viste seg at nesten alt de hadde solgt i vinter fra dette merket, kom i retur fra fortvilte kunder.

Det eneste som var kjekt, var at vi fikk beholde ei ubrukt bukse (det var jakke-glidelåsen som svikta på begge settene), og at vi fikk igjen fullpris, lell om det var kjøpt på 50% salg *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250357514' post='4193349]

Jeg har ikke prøvd denne pakken. Jeg sverger til sportsbutikker og kjente merker.

I vinter gjorde jeg imidlertid et bomkjøp på Intersport. Jakke + bukse til størsten, fra Aretti. Ble bytta inn to ganger i løpet av 3 uker, pga dårlige glidelåser. Det viste seg at nesten alt de hadde solgt i vinter fra dette merket, kom i retur fra fortvilte kunder.

Det eneste som var kjekt, var at vi fikk beholde ei ubrukt bukse (det var jakke-glidelåsen som svikta på begge settene), og at vi fikk igjen fullpris, lell om det var kjøpt på 50% salg *hehe*

Jeg har dessverre ikke råd til full pakke til to unger av dyrere merkeklær for jeg regner ikke med at klærne blir utslitte i vinter... Allikevel må vi ha et ekstra sett om ungene skal være med på hytta i helgene når vi skal jobbe på bygget, slik at de har tørt når vi skal hjem igjen. Å sitte i scooterkjelken i en halvtime i våt dress er lite aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg har dessverre ikke råd til full pakke til to unger av dyrere merkeklær for jeg regner ikke med at klærne blir utslitte i vinter... Allikevel må vi ha et ekstra sett om ungene skal være med på hytta i helgene når vi skal jobbe på bygget, slik at de har tørt når vi skal hjem igjen. Å sitte i scooterkjelken i en halvtime i våt dress er lite aktuelt.

Det er ikke nødvendigvis noe galt med de, selv om de er billige. Jeg hadde kjøpt de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis noe galt med de, selv om de er billige. Jeg hadde kjøpt de.

Jeg heller sterkt mot å kjøpe dem ja. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp dem, også informerer du oss etterpå om hvordan de funket ;)

Jeg har bare erfaring med barnehagepakka via jobben - og jeg heller mot å kjøpe den som "reserveklær" ihvertfall! Den funker helt ok! Fleecen er tjukk og god (har ihvertfall vært det)

Jeg tenker som så at de hadde vel ikke fortsatt med disse pakkene hvis folk ikke kjøpte dem? Jungeltelegrafen funker vel såpass at salget ville dalt om de var helt pyton...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet trenger ikke å koste skjorta! Jeg kjøper alt på salg, så det eneste vi mangler til vinteren, er cherrox! Nabokjerringa ble noe overraska da hun regnet over hvor mye penger vi og dem brukte i _yttertøy_ og sko. Hun sverger til "billige" butikker, jeg går konsekvent på sportsbutikker. Vi har tre barn hver i samme alder.

Hun så for seg at vi måtte bruke laaangt mer enn hennes familie. Der tok hun feil. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250363019' post='4193389]

Kvalitet trenger ikke å koste skjorta! Jeg kjøper alt på salg, så det eneste vi mangler til vinteren, er cherrox! Nabokjerringa ble noe overraska da hun regnet over hvor mye penger vi og dem brukte i _yttertøy_ og sko. Hun sverger til "billige" butikker, jeg går konsekvent på sportsbutikker. Vi har tre barn hver i samme alder.

Hun så for seg at vi måtte bruke laaangt mer enn hennes familie. Der tok hun feil. :-)

Jeg handler også en del på salg, men er nok ikke like flink og konsekvent som deg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler også en del på salg, men er nok ikke like flink og konsekvent som deg. :o)

Jeg liker jo å traske i butikker, så det ligger nok noe der. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg har bestilt pakka til sønnen min - så er spent på hvordan dette er. I allefall vil jeg tro det duger greit som et ekstra skift.

Nå ligner i grunn denne buksa og jakka på det jeg kjøpte til meg selv fra sportmann til bruk i slalåmbakken. Og det settet til meg selv var jeg veldig fornøyd med i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg har kjøpt skipakken til alle mine 3, og er veldig fornøyd. Det du må passe på, er å få rett størrelse, da... Har inntrykk av at det varierer noe _veldig_ fra pakke til pakke...

Snuppa fikk i str. 128, og den var alt for stor, mens eldstemann fikk 146, og den var alt for liten... Dette er de størrelsene de vanligvis bruker, og da er de også vanligvis ganske store, iallefall ikke akkurat passe, liksom... Kvaliteten er helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg har kjøpt skipakken til alle mine 3, og er veldig fornøyd. Det du må passe på, er å få rett størrelse, da... Har inntrykk av at det varierer noe _veldig_ fra pakke til pakke...

Snuppa fikk i str. 128, og den var alt for stor, mens eldstemann fikk 146, og den var alt for liten... Dette er de størrelsene de vanligvis bruker, og da er de også vanligvis ganske store, iallefall ikke akkurat passe, liksom... Kvaliteten er helt grei.

Hm... Jeg har hørt både dette og hint om størrelsene fra Sportmann ja. Jaja, skulle det blir for stort så får det bare ligge til neste vinter da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest annlovinda

Hm... Jeg har hørt både dette og hint om størrelsene fra Sportmann ja. Jaja, skulle det blir for stort så får det bare ligge til neste vinter da. :o)

Bestilte du denne pakken fra Sportmann?

Jeg bestilte til min gutt som er 7 1/2. Fikk pakken i forrige uke. Jeg bestilte str. 134/140 til han. Og ser ut som størrelsen er helt fin til han. Litt stor så klart, men ikke større enn jeg ville ha kjøpt om vi var og prøvde dress i butikken. Fleecedressen passet også i størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte du denne pakken fra Sportmann?

Jeg bestilte til min gutt som er 7 1/2. Fikk pakken i forrige uke. Jeg bestilte str. 134/140 til han. Og ser ut som størrelsen er helt fin til han. Litt stor så klart, men ikke større enn jeg ville ha kjøpt om vi var og prøvde dress i butikken. Fleecedressen passet også i størrelsen.

Str. 134/140 til en 7-åring?! Det er jo str. 9-10 år. Hvor lang er gutten din da? Jeg kom aldri så langt at jeg bestilte... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Str. 134/140 til en 7-åring?! Det er jo str. 9-10 år. Hvor lang er gutten din da? Jeg kom aldri så langt at jeg bestilte... :o)

Han er ca 130 cm høy.

Str. under var jo 122/128, den regnet jeg med var alt for liten. I vanlige bukser har jeg begynt å kjøpe 134 til han nå, men de er det oppbrett på, men han passer også helt fint 128 da. I tillegg bruker han også noen gamle bukser i str. 122.

Men str 134/140 i denne skipakken kan han helt fint bruke denne vinteren. Så får jeg bare håpe kvaliteten er sånn passe ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Han blir 8 om tre måneder da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir 8 om tre måneder da :)

Da er han større enn mine var på den alderen ja. :o) Snuppa her er 9 år og poden din er vel like høy, hun rundet 130 cm tidlig i sommer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...