Gå til innhold

Ammer du over ett år?

Gjest http://www.dagbladet.no/2009/08/14/magasinet/amming/barn/helse/7651052/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg ammet mine i under et år.

Syns det er noe småekkelt når store barn ammer, er liksom noe som tilhører babytiden.

Gjest mener jeg steilt.
Skrevet

Amming bør slutte når barnet er fyllt 1 år. Da spiser og drikker barnet selv egen mat og trenger ikke morsmelk.

Foreldre som ammer lenger gjør det for sin egen skyld og ikke for barnet mener jeg. Barnet er fornøyd med kos og klem på fanget uten at det trenger å henge i en pupp. Mor synes det er så koselig å amme!

Patetisk synes jeg.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg ammet førstemann til hun var 15 måneder og andremann til han var litt over 2 år.

Jeg angrer på at jeg ikke ammet førstemann lenger, jeg sluttet fordi mannen min maste sånn om at hun var for gammel. Så med nummer to tok jeg den enkle utveien, jeg ammet sønnen min i over et halvt år etter at mannen min trodde vi hadde sluttet.

Jeg har sett at det har pågått en diskusjon om hva et 17 mnd barn kan lære. Vel, sønnen min hadde ingen problemer med å lære at amming bare foregikk når vi to var alene, ikke når faren hans eller andre voksne var i nærheten.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Amming bør slutte når barnet er fyllt 1 år. Da spiser og drikker barnet selv egen mat og trenger ikke morsmelk.

Foreldre som ammer lenger gjør det for sin egen skyld og ikke for barnet mener jeg. Barnet er fornøyd med kos og klem på fanget uten at det trenger å henge i en pupp. Mor synes det er så koselig å amme!

Patetisk synes jeg.

Så godt det må være å sitte med hele fasiten. Gratulerer.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ammet begge til de var ca. 11 måneder, da følte vi oss ganske ferdig med det både barna og jeg. Hadde først tenkt å amme noe lengre, men når de ikke lenger var like interessert så jeg ingen vits i å mase med det.

Må innrømme at jeg fortsatt stusser litt over barn som går til mor og finner puppen selv. Det er vel antakelig fordi det ikke er særlig vanlig, selv om jeg ser det rett som det er.

Skrevet

Den eldste ble ammet i 14 mnd, da ville hun ikke mer. Den yngste ble avvent da jeg dro på jobbreise ved 20-mnd-alder. Jeg syns mødre bør få amme så lenge det passer for dem. Selv syns jeg det var greit at jeg sluttet så tidlig at barna ikke husker at de ble ammet.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg ammet bare i 10 mnd, da måtte jeg slutte pga medisiner. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg nok ammet til han var over året, han ville ikke slutte da vi gjorde, men vi hadde jo ikke noe valg.

Jeg synes at folk får amme så lenge de vil selv, jeg har ikke noe med det. Klart, når barna blir veldig store kan det kanskje gjøres hjemme i fred og ro, men for min del så får de gjøre som de vil. Jeg kan snu meg vekk dersom jeg synes det er ubehagelig å se på.

Gjest mener jeg steilt.
Skrevet

Så godt det må være å sitte med hele fasiten. Gratulerer.

Tusen takk! Du burde ta lærdom, men nå er du vel for gammel for småbarn.

Skrevet

Nei, jeg ammet mine i under et år.

Syns det er noe småekkelt når store barn ammer, er liksom noe som tilhører babytiden.

''er liksom noe som tilhører babytiden.''

Det er vel nokså vanlig at man "alminneliggjør" slik man har det selv, også når det gjelder amming.

Fra barselgruppa mi husker jeg ei som slutta å amme da babyen var ca 8 mnd gammel - hun syntes det var såååå rart at 10-11 mnd gamle babyer fortsatt ble ammet.

En annen i barselgruppa syntes det var den naturligste ting i verden at 10-11 mnd gamle barn ble ammet, men men ettersom hun sluttet et par måneder etter det, ble hun selv like hoderystende til amming av barn på 15-16 mnd...;-)

Skrevet

''er liksom noe som tilhører babytiden.''

Det er vel nokså vanlig at man "alminneliggjør" slik man har det selv, også når det gjelder amming.

Fra barselgruppa mi husker jeg ei som slutta å amme da babyen var ca 8 mnd gammel - hun syntes det var såååå rart at 10-11 mnd gamle babyer fortsatt ble ammet.

En annen i barselgruppa syntes det var den naturligste ting i verden at 10-11 mnd gamle barn ble ammet, men men ettersom hun sluttet et par måneder etter det, ble hun selv like hoderystende til amming av barn på 15-16 mnd...;-)

Ja,det er nok noe i det. :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...