Gå til innhold

Både mamma og pappa på første skoledag?

Kelia

Anbefalte innlegg

hei, ny som skolebarnmamma, eldstegutten vår skal begynne i første klasse i morgen. Vi tenkte å følge han, både jeg og faren, ingen som synes det er rart vel? altså, ny i gamet..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

beatemor1365381175

Vi har følgt borna vore til fyrste skuledag begge to.

Synest det er ein viktig dag å markere,så vi lar fyrsteklassingen velge middag den dagen og invitere gjerne besteforeldre til kake og kaffi : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solfryd

Nei, jeg har sett de som har med seg både far og mor, tanter og onkler og besteforeldre på første skoledag.

"Nei, jeg har sett de som har med seg både far og mor, tanter og onkler og besteforeldre på første skoledag."

Wtf??? Det virker jo bare idiotisk. Mor og far er vel nok i massevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

"Nei, jeg har sett de som har med seg både far og mor, tanter og onkler og besteforeldre på første skoledag."

Wtf??? Det virker jo bare idiotisk. Mor og far er vel nok i massevis!

Det er åpenbart forskjellige meninger om det.

Her i familien har det bare vært mamma, som har fulgt barnet til skolen 1. skoledag, og jeg må medgi at det holder det. Vi får jo bare lov til å være med på hilsingen på rektor og klasselæreren og et kvarter eller noe slikt av første timen, og etterpå blir vi sendt på gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det skal noe til å skille seg ut første skoledag. Vi hører til en stor skole, og har sett både én av foreldrene, begge, og "halve storfamilien" følge førsteklassingen.

Våre barn har hatt med seg begge foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart forskjellige meninger om det.

Her i familien har det bare vært mamma, som har fulgt barnet til skolen 1. skoledag, og jeg må medgi at det holder det. Vi får jo bare lov til å være med på hilsingen på rektor og klasselæreren og et kvarter eller noe slikt av første timen, og etterpå blir vi sendt på gangen.

Du synes det holder med bare mamma, hva sier pappan da? Her var pappan like ivrig på å være med, filme og knipse som meg og det er jeg veldig glad for. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Du synes det holder med bare mamma, hva sier pappan da? Her var pappan like ivrig på å være med, filme og knipse som meg og det er jeg veldig glad for. :o)

Han hadde ikke tid. Dessuten er det 24 år siden at eldstemann hadde sin første skoledag og dengang var det ikke vanlig at pappaene tok fri for å følge barn til 1. skoledag.

Når praksisen først var etablert så gjorde vi det bare på samme måten med de andre barna, dessuten er jeg like flink til å ta bilder som han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Som de andre sier - "alt" er vanlig. Er jo ikke helt uvanlig at en av foreldrene ikke har anledning, men tror de fleste forsøker å prioritere å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dere kan følge han begge to, det er jo helt naturlig.

Vi skal følge vå eldste til sin første skoledag i morgen, gleder oss veldig. Blir spennende tid fremover. Lykke til!

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blir litt oppgitt over folks usikkerhet

Foreldre/folk må begynne å stole litt mer på seg selv altså :(

Hvis dolfolket nå sa "det er rart", ville helt ærlig talt en av dere misset denne sjangsen som er "once in a lifetime"???

Hvis dere begge vil gå og har muligheten til det så gå!!

Det må da være revnende likegyldig hva folket her inne mener om det. Tror du ærlig talt at det ER rart at mor og far møter sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...