Gjest WaterLilly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hvor lang tid skal dette egentlig ta? Her er vi på natt nr 11 og nettene er mildt sagt jævlige. Babyen våkner midt på natta og holder det gående i to timer. Vi er veldig heldige hvis han sover tre timer i strekk, men som oftest våkner han hver time/annenhver time. Han er veldig vanskelig å roe ned. Vi ender med å ta ham over i vår seng fordi vi ikke gidder å stå opp av senga hele tida. Han skriker til han spyr, så det å la ham skrike er ikke noe alternativ. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Mor og puppen må holde seg unna. Far og baby ligger på samme rom, mor i et annet slik at babyen ikke lukter melka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WaterLilly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Mor og puppen må holde seg unna. Far og baby ligger på samme rom, mor i et annet slik at babyen ikke lukter melka. Jeg ammer ikke, så jeg vet ikke om det er like viktig da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hvor gammel er denne babyen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hvor gammel er han? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg ammer ikke, så jeg vet ikke om det er like viktig da? *Hehe* Sorry, nei da spiller det nok ingen rolle. ) Jeg trodde babyen var 11 mnd, men nå ser jeg at du ikke sier noe om det, det er jo ganske viktig da. Og dere må være helt sikre på at han faktisk ikke er sulten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WaterLilly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hvor gammel er han? Han er litt over 7 mnd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WaterLilly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hvor gammel er denne babyen? Sorry, det glemte jeg. Han er litt over 7 mnd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Han er litt over 7 mnd. Spiser han godt om dagen da? Kanskje han er tørst? Tilby ham vann på flaske/tutekopp i tilfelle han er tørst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Han er litt over 7 mnd. Prøv å gi ham grøt, som det siste måltidet, og gi ham det samtidig som dere legger dere om kvelden, da får magen hans kanskje litt mere å arbeide med, og at han ikke blir sulten så fort igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Er du helt sikker på at han faktisk ikke er sulten? Jeg syns det drøyer for lang tid til at han husker at han pleide å få mat på natta før. Jeg personlig ville nok avsluttet denne nattavvenningen og latt ham få melk en måned og to til, og så forsøkt på ny. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Han er litt over 7 mnd. Kanskje han er litt liten, og du skal vente en mnd eller to? Men jeg ville lagt meg på en madrass ved siden av sengen hans. Ikke tatt han opp, men sagt rolig og bestemt at "nå er det natta og du må sove". Da har han tryggheten, og vil etterhvert lære seg at det ikke kommer mat eller kos på natta. Lykke til, det er godt når dere får nattesøvnen tilbake :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WaterLilly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Spiser han godt om dagen da? Kanskje han er tørst? Tilby ham vann på flaske/tutekopp i tilfelle han er tørst. Han spiser to fulle porsjoner med grøt (morgen og kveld) + en full porsjon middag + to mellommåltider bestående av frukt og velling. Jeg er ganske sikker på at han ikke er sulten på natta, for når han får mat i 6-tida drikker han kun 100 ml melk. Når han virkelig er sulten, sluker han glatt 200 ml. Vi tilbyr vann hver gang han våkner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WaterLilly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Prøv å gi ham grøt, som det siste måltidet, og gi ham det samtidig som dere legger dere om kvelden, da får magen hans kanskje litt mere å arbeide med, og at han ikke blir sulten så fort igjen. Mener du at vi skal vekke ham for å gi grøt når vi legger oss? Tror ikke at vi klarer å få i ham grøt på det tidspunktet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Han spiser to fulle porsjoner med grøt (morgen og kveld) + en full porsjon middag + to mellommåltider bestående av frukt og velling. Jeg er ganske sikker på at han ikke er sulten på natta, for når han får mat i 6-tida drikker han kun 100 ml melk. Når han virkelig er sulten, sluker han glatt 200 ml. Vi tilbyr vann hver gang han våkner. Når spiser han det siste kveldsmåltidet? Og når legger han seg for kvelden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Han spiser to fulle porsjoner med grøt (morgen og kveld) + en full porsjon middag + to mellommåltider bestående av frukt og velling. Jeg er ganske sikker på at han ikke er sulten på natta, for når han får mat i 6-tida drikker han kun 100 ml melk. Når han virkelig er sulten, sluker han glatt 200 ml. Vi tilbyr vann hver gang han våkner. Ja, det høres jo ut som om han får mat nok, men prøv allikevel å gi ham den ene porsjonen med grøt samtidig som dere legger dere, kanskje han sover en lengre periode da, når magen er full enn når han får all maten servert på dagtid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WaterLilly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Når spiser han det siste kveldsmåltidet? Og når legger han seg for kvelden? Takk for at du er så hjelpsom. Det setter jeg pris på Han spiser cirka kl 18 og legger seg klokka 19. Tilbyr melk før han skal sove, i tillegg til grøten kl 18. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Mener du at vi skal vekke ham for å gi grøt når vi legger oss? Tror ikke at vi klarer å få i ham grøt på det tidspunktet. Ja, du skriver at han ikke sover i mer enn tre timer i strekk. Du kan gjerne hoppe over et av måltidene om dagen, poenget er at han er stappmett samtidig som dere legger dere, for kanskje å få ham til å sove i en lengre periode, samtidig som dere sover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Takk for at du er så hjelpsom. Det setter jeg pris på Han spiser cirka kl 18 og legger seg klokka 19. Tilbyr melk før han skal sove, i tillegg til grøten kl 18. Han har tydeligvis et stort behov for mat for tiden. ) Jeg ville gitt ham _en_ melkeflaske om natten, men ikke flere ganger, kun en. Og så prøvd igjen om en måneds tid. For jeg synes det er for tidlig å forvente at han skal sove fra kl. 19 - 07 f.eks. uten mat ennå. Å vekke ham kl. 22 for grøt hadde jeg heller ikke gjort. ) No way. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WaterLilly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Han har tydeligvis et stort behov for mat for tiden. ) Jeg ville gitt ham _en_ melkeflaske om natten, men ikke flere ganger, kun en. Og så prøvd igjen om en måneds tid. For jeg synes det er for tidlig å forvente at han skal sove fra kl. 19 - 07 f.eks. uten mat ennå. Å vekke ham kl. 22 for grøt hadde jeg heller ikke gjort. ) No way. Helsesøster sa nemlig at man bør nattavvenne ved 6 mnd fordi babyer trenger mer sammenhengende søvn og at de ikke har behov for mat om natten lenger. Jeg merker at han spiser bedre om dagen nå enn han gjorde før. Jeg tror nok at han til slutt våknet kun for trøsten og kosen. Kanskje jeg skal gi ham en flaske rundt kl 23 når vi legger oss.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.