Gjest første skoledag Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hvilken forventninger har dere/barna deres til første skoledag???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Guttungen er muggen over at ferien er over. Han skal opp i femte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Guttungen er muggen over at ferien er over. Han skal opp i femte... Mine to gleder seg til å begynne på igjen, treffe vennene og sånt. ) Men leksene står vel ikke høyest i kurs da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skuffet pode Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Her har skolen jammen klart å utsette første skoledag! Siden det skal bygges ny skole neste år, så har de satt av første skoledag til prosessarbeid blant lærerne. FIkk vite det i slutten av forrige uke i annonse i avisa. 1.-4. klasse skal møte på SFO til oppbevaring. Kanskje greit nok for de som har gått der før, men det er trist for førsteklassingene å få en kaosdag på SFO før de blir tatt skikkelig i mot på skolen. Og poden her i huset mistrives stort på SFO og har fått aksept for å slutte der og få gå tidlig hjem. Men å være hjemme en hel dag er ikke aktuelt, så han var utrolig skuffa over ordninga. Syns det er utrolig at ikke skolen kunne tatt den prosessdelen en annen gang - feks på en av de tre planleggingsdagene de skal ha før skoleruta tilsa skolestart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Ikke særlig med forhåpninger her gitt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Sønnen min skal opp i 3 klasse, og han gleder seg stort til å begynne igjen i morgen. Selv synes jeg det er fint skolen er i gang igjen også, greit at hverdagen er her igjen. Men det er kanskje første skoledag for 1 klassingene du mener. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hun som skal opp i tredje klasse er veldig spent. Hun sa akkurat nå at hun hadde lyst til å gå andre klasse om igjen, eller begynne i første ;-) Vi har sagt at det blir mer lekser, og hun har strevd med matteleksene, så hun gruer kanskje litt for det. Ellers gleder hun seg til å treffe flere av vennene og komme i gang igjen. Han som skal opp i femte klasse tror jeg gleder seg til å komme i gang. Han og 2-3 andre gutter i klassen har lekt veldig mye i sommer, og jeg tror de er klare for hverdag igjen. Han gleder seg veldig til å begynne med sløyd! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Guttungen er muggen over at ferien er over. Han skal opp i femte... Det skal min også. Han føler det samme. Både han og jeg gruer oss til at leksene begynner igjen. Men jeg er ferdig med vgs-lekser for en stund, siden den eldste er vel gjennom, så jeg skal vel klare det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Det skal min også. Han føler det samme. Både han og jeg gruer oss til at leksene begynner igjen. Men jeg er ferdig med vgs-lekser for en stund, siden den eldste er vel gjennom, så jeg skal vel klare det. ''Men jeg er ferdig med vgs-lekser for en stund, siden den eldste er vel gjennom, så jeg skal vel klare det. '' God beskrivelse av at lekselesing involverer flere enn elevene av og til...*s* Lykke til med nytt skoleår! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Guttungen er muggen over at ferien er over. Han skal opp i femte... Han ser sikkert frem til leksene, for ikke å snakke om løkkeskriften...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 ''Men jeg er ferdig med vgs-lekser for en stund, siden den eldste er vel gjennom, så jeg skal vel klare det. '' God beskrivelse av at lekselesing involverer flere enn elevene av og til...*s* Lykke til med nytt skoleår! Takk skal du ha. Jeg synes egentlig ungdomsskolen var verst, for da fikk jeg inntrykk av at de ikke gjorde noen verdens ting på skolen, alt måtte "gjøres ferdig" hjemme. På vgs hadde de studietimer som kunne brukes til noe fornuftig hvis man ville. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 I kveld finpusset vi i pennalet med nyskvessede blyanter og tusjer som virker. Jenta mi begynner i 4 klasse i morgen, og gleder seg. de nye skoleklærne henger klare ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 I kveld finpusset vi i pennalet med nyskvessede blyanter og tusjer som virker. Jenta mi begynner i 4 klasse i morgen, og gleder seg. de nye skoleklærne henger klare ) Det er ikke sikkert de får bruke tusjer, varierer nok fra skole til skole. Fargeblyanter er knall! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Han ser sikkert frem til leksene, for ikke å snakke om løkkeskriften...*s* Han surmula om akkurat det for nøyaktig 3 min sida. *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Takk skal du ha. Jeg synes egentlig ungdomsskolen var verst, for da fikk jeg inntrykk av at de ikke gjorde noen verdens ting på skolen, alt måtte "gjøres ferdig" hjemme. På vgs hadde de studietimer som kunne brukes til noe fornuftig hvis man ville. ''På vgs hadde de studietimer som kunne brukes til noe fornuftig hvis man ville. '' Hvis man ville, ja. Viktig nyanse. Jeg har en følelse av at min eldste ikke kommer til å ville... Gudskjelov at det er noen år til enda, ting kan kanskje forandre seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Det skal min også. Han føler det samme. Både han og jeg gruer oss til at leksene begynner igjen. Men jeg er ferdig med vgs-lekser for en stund, siden den eldste er vel gjennom, så jeg skal vel klare det. Jeg ser heller ikke fram til å starte opp med leksene hans igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelia Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Tror jeg er mer spent enn 1.klassingen vår... Men han gjorde alt klart før han la seg i kveld, så igjennom penalet sitt og sekken sin, fant fram drikkeflaske, osv. Tror han gleder seg! Håper vi får all informasjon vi trenger, mye jeg lurer på i alle fall! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Vår grugleder seg. Det er jo helt nytt, så det er både spennende og skummelt. Han er så stolt av nye klær, sekk og penal, kjempe moro! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 ''På vgs hadde de studietimer som kunne brukes til noe fornuftig hvis man ville. '' Hvis man ville, ja. Viktig nyanse. Jeg har en følelse av at min eldste ikke kommer til å ville... Gudskjelov at det er noen år til enda, ting kan kanskje forandre seg. Da min eldste gikk i 10., hadde årets femteklassing akkurat startet i første klasse. Han ante knapt hva videregående var, men det ble jo litt snakk om akkurat dette ved middagsbordet den høsten. Søsteren hadde bestemt seg forlengst, men fortalte stadig om hvilken linje den ene og den andre venninnen skulle velge. Han som hadde rukket å gå på skolen noen få uker, hadde allerede selvinnsikt nok til å erklære at "jeg tror jeg skal ta gymlinja!" Gymsalen er, som eneste skolelokale, fremdeles hans store mestringsarena. Vi får vel se... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Han surmula om akkurat det for nøyaktig 3 min sida. *s* Forhåpentligvis tar det noen dager før han har lekser:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.