Gå til innhold

hva gjør/gjorde dere 1. skoledag?

smekka

Anbefalte innlegg

-etter at skoledagen er/var over? vanlig middag? noe annet spesielt? fest? I utlandet er det mange tradisjoner på dette, men vet ikke hva som er vanlig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stolt, stolt, stolt mamma

Har gjerne samlet oss ved kjøkkenbordet når de har kommet hjem slik at de får fortalt hvordan dagen har vært, vist frem bøker, levert bøker til bokbindsoperasjon ;) osv.

Kanskje har vi "feiret" ved å spise noe ekstra godt, kjørt ut og spist soft-is el.

I dag har jeg to første skoledag på en som har begynt på ungd. skolen og en som har begynt på vg.skole.

Har spurt om de pliiiiiiz kan sette seg ned hos meg i fem minutter ved hjemkomst og fortelle *ler* og så skal vi kose oss med ost og kjeks i kveld.

Jeg har også tatt ut ferie i dag for å kunne være til stede å ønske lykke til når de drar og være her når de kommer hjem. (ikke at de trenger det altså men jeg har en god del ferie å ta ut så for meg var det et enkelt valg)

Synes det er moro å gjøre stas på ungene, de blir så fort store atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stolt, stolt, stolt mamma

Oy da, så etterpå at vi var på "foreldre småbarn" Mine kan jo knappest kalles småbarn de nå *ler*

Men det er slik vi har gjort det i alle år i allefall, så det kunne vært et svar jeg gav om vi hadde hatt førsteklassing også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi henger ut flagget *hehe* (må le for det var nylig en tråd om flagging).

Skolestarteren får bestemme middag og dessert, besteforeldre stikker innom på kaffe og har med en liten oppmerksomhet. Husk å ta noen bilder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du mener i 1. klasse? Med poden dro vi i Tyholttårnet og spiste middag, med Snuppa dro hun og jeg til en venninne av meg med barn og spiste sjokoladekake. :o)

Senere 1. skoledager har vi ikke gjort noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm. Tror ikke vi gjorde noe spesielt ut av det.

Det jeg kan huske, da.

Nok en gang skjønner jeg at jeg har feilet i ungenes oppvekst ;-)

Men de har da overlevd greit for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å ta middag ute på restaurant etter 1. skoledag i 1. klasse.

Ellers gjør vi ikke noe veldig spesielt når de starter på skolen de andre årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tentackle

Her er første skoledag mellom kl 18 og 20, så da er det rett i seng etterpå. Vi ble kjempskuffa da vi fikk vite om det, for vi hadde planer om middag etterpå og en rolig kveld til å bearbeide alle nye inntrykk før da skal på skolen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Har gjerne samlet oss ved kjøkkenbordet når de har kommet hjem slik at de får fortalt hvordan dagen har vært, vist frem bøker, levert bøker til bokbindsoperasjon ;) osv.

Kanskje har vi "feiret" ved å spise noe ekstra godt, kjørt ut og spist soft-is el.

I dag har jeg to første skoledag på en som har begynt på ungd. skolen og en som har begynt på vg.skole.

Har spurt om de pliiiiiiz kan sette seg ned hos meg i fem minutter ved hjemkomst og fortelle *ler* og så skal vi kose oss med ost og kjeks i kveld.

Jeg har også tatt ut ferie i dag for å kunne være til stede å ønske lykke til når de drar og være her når de kommer hjem. (ikke at de trenger det altså men jeg har en god del ferie å ta ut så for meg var det et enkelt valg)

Synes det er moro å gjøre stas på ungene, de blir så fort store atte.

Hørtes koselig ut :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Vi spiser middag hjemme, helt vanlig mat, men gjerne noe skolestarteren liker ekstra godt da. Så i dag ble det spaghetti carbonara. Og så fikk h*n en rød rose av oss foreldre og søsknene.

Etter middag fikk vi se på leseboka og meldemappa, studerte ukeplanen med stor interesse og satte papir på leseboka .-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest overraskende

Her er første skoledag mellom kl 18 og 20, så da er det rett i seng etterpå. Vi ble kjempskuffa da vi fikk vite om det, for vi hadde planer om middag etterpå og en rolig kveld til å bearbeide alle nye inntrykk før da skal på skolen igjen.

Første skoledag på kvelden?? Det har jeg aldri hørt om før. Merkelig. Det eneste jeg kan tenke meg, er jo at det er greiere for foreldre å følge da, kanskje. Får jeg spørre sånn ca. hvor i landet dere bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tentackle

Første skoledag på kvelden?? Det har jeg aldri hørt om før. Merkelig. Det eneste jeg kan tenke meg, er jo at det er greiere for foreldre å følge da, kanskje. Får jeg spørre sånn ca. hvor i landet dere bor?

Vi bor på østlandet et sted. Jeg har hørt at det finnes flere skoler i nabokommunene våre som gjør det på denne måten, men jeg synes altså ikke noe om det. Barnet vårt pleier å legge seg litt før åtte og kommer nok til å bli veldig trøtt på slutten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne dere ikke gå ut å spise før da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tentackle

Kunne dere ikke gå ut å spise før da?

Tror ikke det blir så vellykket da vi har en VELDIG nervøs førsteklassing i hus. Vondt i magen-nervøs! Det roer seg nok etter første møte med lærer og elever, men før det tror jeg ikke det er mulig å få til noen kosemiddag...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi var på utekafé hele familien, før én måtte videre på jobb og den andre studerte innholdet i skolesekkene sammen med barna, og da særlig med førsteklassingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250501331' post='4194105]

Vi henger ut flagget *hehe* (må le for det var nylig en tråd om flagging).

Skolestarteren får bestemme middag og dessert, besteforeldre stikker innom på kaffe og har med en liten oppmerksomhet. Husk å ta noen bilder :-)

Det synes jeg hørtes veldig hyggelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...