Gå til innhold

Antrekk første skoledag, pyntet? (1. klasse)

Luska

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

Da mi eldste begynte på skolen for mange år siden var hun den eneste jenta som hadde på seg bukse. Hun hadde null interesse for klær, heldigvis. Ellers hadde jeg nok fått høre det noen år..

6-åringen min begynte på skolen i dag, og hun valgte ut klærne selv. Hun er veldig opptatt av klær. Det ble skjørt. De fleste jentene hadde kjole eller skjørt, men jeg tror jeg så noen med bukser også.

Det viktisgste er nok at barnet er fornøyd med antrekket selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250513543' post='4194207]

Haha! Snakk for deg selv.

Hvis jenta mi har på seg bukse, og resten av jentene stiller i kjole - da blir det drama, uansett dag. Og hun er bare 4 år. Hun er veldig bevisst på det med klær, og bukse brukes bare når jeg krever det. Saken er at 1. skoledag er en spesiell dag, og _jeg_ hadde villet forhøre meg om hva de andre skulle ha på seg.

Uansett, mi pie velger nok kjole uansett på en slik dag.

''

Uansett, mi pie velger nok kjole uansett på en slik dag.''

Det tror jeg min 4-åring også vil gjøre når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er så gammeldags at jeg ikke synes olabukser er det rette når barna skal pynte seg litt. Gutta her hadde derfor mørke bomullsbukser og en skjorte føreste skoledag.

Og jeg er _ikke_ nøye med klær og pynting generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cocktailkjole første skoledag regnes nok ikke for spesielt dannet :P

Pytt sann, jeg har da lest min "Skikk og bruk" (murstein av en bok) og vet at man ikke skal ha cocktailkjole i slike trivielle sammenheng. Men skal man være eksentrisk og glamorøs, så blåser man da i slike kjedelige konvensjoner ;-)

(Synes jeg ser for meg selv i glitrende cocktailkjole, blant alle normalt kledte folka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pytt sann, jeg har da lest min "Skikk og bruk" (murstein av en bok) og vet at man ikke skal ha cocktailkjole i slike trivielle sammenheng. Men skal man være eksentrisk og glamorøs, så blåser man da i slike kjedelige konvensjoner ;-)

(Synes jeg ser for meg selv i glitrende cocktailkjole, blant alle normalt kledte folka :-)

Det kunne sikkert blitt veldig morsomt:) Spørs om skolebarnet hadde vært enig da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kunne sikkert blitt veldig morsomt:) Spørs om skolebarnet hadde vært enig da;)

... Han hadde nok funnet en spade og gravd seg ned i sandkassa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''(Synes jeg ser for meg selv i glitrende cocktailkjole, blant alle normalt kledte folka :-)

''

Var forøvrig nylig i et bryllup der man ble oppfordret til å komme i bunad om man hadde.

Stusset litt over at omtrent samtlige damene som ikke kom i bunad e.l. kom i - ja nettopp - hva jeg vil kalle cocktailkjoler: Kort, glitrende og veldig utringet. Kanskje de nettopp ønsket å skille seg ut fra alle bunadkjerringene? Kanskje du hadde samme ønske første skoledag? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Det blir vel psykoterapi på dem da.

Er vel strengt tatt bare behov for psykoterapi dersom far kom i kjole på første skoledag! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen til høyre på dette bildet hadde nok gjort seg:

http://www.adressa.no/multimedia/archive/00703/Skoht_703393a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''(Synes jeg ser for meg selv i glitrende cocktailkjole, blant alle normalt kledte folka :-)

''

Var forøvrig nylig i et bryllup der man ble oppfordret til å komme i bunad om man hadde.

Stusset litt over at omtrent samtlige damene som ikke kom i bunad e.l. kom i - ja nettopp - hva jeg vil kalle cocktailkjoler: Kort, glitrende og veldig utringet. Kanskje de nettopp ønsket å skille seg ut fra alle bunadkjerringene? Kanskje du hadde samme ønske første skoledag? :-)

*knegg* tenker disse damene så sitt snitt til _virkelig_ å vise seg fram! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...