Gjest majas mamma Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Her tropper flere tusen nye, spente skolebarn opp til første skoledag. Og så vil ikke læreren håndhilse på de små fordi de er redde for svineinfluensa. I stedet blir de nye elevene avspist med et slapt klapp på skulderen. Dette er hårreisende, synes jeg. Hvis lærerene er så forferdelig redde for svineinfluensa for de bruke anti-bac før de putter fingrene i munnen. Dette svinehysteriet begynner virkelig å ta form av en massesuggesjon av en hel nasjon! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oppps Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 ''Her tropper flere tusen nye, spente skolebarn opp til første skoledag. Og så vil ikke læreren håndhilse på de små fordi de er redde for svineinfluensa. I stedet blir de nye elevene avspist med et slapt klapp på skulderen.'' Seriøst? Jeg håper da virkelig ikke det er den gjengse oppførselen blant lærere i dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 ''Her tropper flere tusen nye, spente skolebarn opp til første skoledag. Og så vil ikke læreren håndhilse på de små fordi de er redde for svineinfluensa. I stedet blir de nye elevene avspist med et slapt klapp på skulderen.'' Seriøst? Jeg håper da virkelig ikke det er den gjengse oppførselen blant lærere i dag? Joda, var til og med på TV. Og til og med lærerne på min egen skole holder på sånn, selv om det er på vgs. Jeg er nesten flau over å være lærer akkurat nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest b&u arbeider. Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Dere kommer til å møte dette på de aller fleste skoler framover til vaksinen er kommet. Vaksinen kommer i slutten av september/oktober så inntil da gjør kommunene så godt de kan for å beskytte kronisk syke som ikke takler influensaen like godt som ellers friske folk. Vi får nikke istedet desverre. Å ikke få lov til å håndhilse på hverandre er nok ikke det værst tenkelige vi må holde oss unna. Barna tenker nok knapt over det:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 ''Her tropper flere tusen nye, spente skolebarn opp til første skoledag. Og så vil ikke læreren håndhilse på de små fordi de er redde for svineinfluensa. I stedet blir de nye elevene avspist med et slapt klapp på skulderen.'' Seriøst? Jeg håper da virkelig ikke det er den gjengse oppførselen blant lærere i dag? Sånn er det iallefall ikke på vår skole... Det eneste vi er pålagt er å ha sprit tilgjengelig på toalettene, samt sende inn en slags tilstandsrapport om sykefravær en gang i uka. Vi skal også oppfordre elevene til å vaske seg på hendene litt oftere enn normalt, samt hoste i albuen. Ellers lever vi som normalt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Her ble det sendt med skriv om at de for hver gang de blir syke må være hjemme minst 7 dager, uavhengig av om de bare er syke en kveld, en dag eller lignende. Jeg tror de 10 sykt-barn dagene kommer til å bli brukt raskt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Her ble det sendt med skriv om at de for hver gang de blir syke må være hjemme minst 7 dager, uavhengig av om de bare er syke en kveld, en dag eller lignende. Jeg tror de 10 sykt-barn dagene kommer til å bli brukt raskt Som jeg sier, dette tar helt av.....massehysteri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 ''Hvis lærerene er så forferdelig redde for svineinfluensa for de bruke anti-bac før de putter fingrene i munnen'' Det er da ikke bare for å beskytte lærerne at man unngår å håndhilse...smitten vil kunne vandre fra lærerens hånd og over på neste elev som håndhilser. Jeg synes også det er mye hysteri rundt denne influensaen, men det er greit å begrense direkte kontakt som ikke er helt nødvendig. Å håndhilse på alle elevene er ikke nødvendig. Skolestarten blir helt sikkert grei likevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg er helt enig i at hysteriet for denne nøffnøffen går over stokk og stein. Men... Jeg tviler på at seksåringene tar seg nær av å ikke bli håndhilst på. Det viktigste er vel øyekontakt og et godt smil til hver enkelt, og når det blir kombinert med klapp på skulderen, så overlever de nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest singmeasong Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg synes dette er flotte greier jeg og det burde innføres slike tiltak fremover ved hver influensaepidemi. Hva er disse håndtrykkene bra for? Dette burde være tiltak som gjøres ved enhver influensaepidemi for å begrense omfanget av spredning. Penger og liv spart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg synes faktisk det er helt i orden. Ville du heller at læreren skulle blitt syk og blitt borte de 10 første dagene av førsteklasse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 ''Her tropper flere tusen nye, spente skolebarn opp til første skoledag. Og så vil ikke læreren håndhilse på de små fordi de er redde for svineinfluensa. I stedet blir de nye elevene avspist med et slapt klapp på skulderen.'' Seriøst? Jeg håper da virkelig ikke det er den gjengse oppførselen blant lærere i dag? Joda, sånn var det hos oss i dag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest singmeasong Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Joda, var til og med på TV. Og til og med lærerne på min egen skole holder på sånn, selv om det er på vgs. Jeg er nesten flau over å være lærer akkurat nå. "selv om det er vgs"??? Og hvilken rolle spiller det i forhold til håndhilsing og smitteoverføring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest på vgs Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Joda, var til og med på TV. Og til og med lærerne på min egen skole holder på sånn, selv om det er på vgs. Jeg er nesten flau over å være lærer akkurat nå. Slik var det ikke hos oss i dag. Klemmer til gamle elever, og et godt håndtrykk til de andre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest på vgs Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Som jeg skrev lenger nede: slik var det (heldigvis) ikke hos oss. En god klem til alle gamle elever, og et godt håndtrykk til alle de nye. Spriting dann og vann. Det får holde. Vi må ikke ta helt av, men selvsagt skal man ta hensyn til de som er ekstra utsatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Som jeg skrev lenger nede: slik var det (heldigvis) ikke hos oss. En god klem til alle gamle elever, og et godt håndtrykk til alle de nye. Spriting dann og vann. Det får holde. Vi må ikke ta helt av, men selvsagt skal man ta hensyn til de som er ekstra utsatt. ''Vi må ikke ta helt av, men selvsagt skal man ta hensyn til de som er ekstra utsatt.'' For alt vi vet kan jo denne læreren være spesielt utsatt... Ikke sikkert h*n var interessert i å utbrodere sin helsetilstand for hele skolen av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Det var ikke tilfellet på skolen vår - barna håndhilste på både rektor og lærere. Helt ok for oss, men tror ikke det ville ødelagt dagen om de ikke hadde tatt hverandre i hendene heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Som jeg skrev lenger nede: slik var det (heldigvis) ikke hos oss. En god klem til alle gamle elever, og et godt håndtrykk til alle de nye. Spriting dann og vann. Det får holde. Vi må ikke ta helt av, men selvsagt skal man ta hensyn til de som er ekstra utsatt. Hos oss ble ikke førsteårs, andreårs eller tredjeårselevene håndhilst velkommen av sine kontaktlærere, og det ble presisert fra talerstolen fra Rektors side at det var pga smittefare fra svineinfluensa. Selvfølgelig skal de som av en eller annen grunn er ekstra utsatt ikke utsette seg for fare, men på en vg skole med 1000 elever skal det godt gjøres å unngå å komme i risikosituasjoner, slik at jeg tror at et lett håndtrykk med derpå følgende anti-bac fra elevens side ikke ville medført den helt store faren. Er man derimot i den situasjonen bør man jo ta kontakt med skolen og forklare hvorfor man må holde seg hjemme til ting har roet seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til barn Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Håndhilsing er gammeldags. Ingen unger bryr seg om at det gjøres eller ei. Det viktigste er å bli sett! Og det kan man fint klare på mange andre måter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg synes faktisk det er helt i orden. Ville du heller at læreren skulle blitt syk og blitt borte de 10 første dagene av førsteklasse? Enig med deg. Mye viktigere for barna at både de og læreren er friske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.