Gå til innhold

svinrinfluensa og 1. skoledag

Gjest majas mamma

Anbefalte innlegg

Slik var det ikke hos oss i dag. Klemmer til gamle elever, og et godt håndtrykk til de andre :)

Jøss, er det vanlig? Jeg kan ikke huske at jeg har gitt eller fått en klem av en lærer i hele mitt liv. Verken på barneskolen, ungdomskolen eller videregående skole. Og jeg hadde aldri noe dårlig forhold til lærerne. Kan ikke huske at noen andre gikk og klemte læreren heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• Attekattenoa

3

• pekkaline

3

• Persille1365381127

2

Mest aktive i denne tråden

Jøss, er det vanlig? Jeg kan ikke huske at jeg har gitt eller fått en klem av en lærer i hele mitt liv. Verken på barneskolen, ungdomskolen eller videregående skole. Og jeg hadde aldri noe dårlig forhold til lærerne. Kan ikke huske at noen andre gikk og klemte læreren heller.

Jeg har klemt på flere lærere jeg. :o) Hadde en lærer på gymnaset som var så skjønn at han bare måtte klemmes på av og til! Og når jeg treffer ham nå, over 20 år etter, så klemmer vi da også. *Sender en klem til Egil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Klemming av lærere og omvendt (at lærere klemmer barna) var helt vanlig i min tid på skolen.

Nå er jeg voksen og har selv barn på skolen. Får stadig klem av kontaktlæreren til den ene dattera mi, og da barna møtte på skolen i går etter sommerferien, fikk de klemmer av lærerne sine. Også jeg fikk, siden jeg var med dem. Ikke noe stress, det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndhilsing er gammeldags. Ingen unger bryr seg om at det gjøres eller ei. Det viktigste er å bli sett! Og det kan man fint klare på mange andre måter.

Håndhilsing er da på ingen måte gammeldags!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Håndhilsing er da på ingen måte gammeldags!

Enig der. Tror barna opplever det som ekstra høytidelig når de får håndhilse på rektor og de nye lærerne sine.

Håndhilsing er ikke avleggs eller gammeldags. Synes det er en av skikkene/dannelsesritualene vi bør fortsette å praktisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klemt på flere lærere jeg. :o) Hadde en lærer på gymnaset som var så skjønn at han bare måtte klemmes på av og til! Og når jeg treffer ham nå, over 20 år etter, så klemmer vi da også. *Sender en klem til Egil*

Hyggelig det :-)

Kan ikke huske jeg har hatt en lærer som "er så skjønn". Jeg husker flere som var virkelig gode både faglig og sosialt, og som jeg hadde stor respekt for. Men å klemme dem ville vært helt unaturlig.

Men jeg husker en lærer som kom rett fra skolebenken. Hun var forferdelig nærvøs og usikker. Hun klarte nok ikke lære bort så mye heller. Hun hadde nok trengt en klem :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så hårreisende at de ikke håndhilser.

Tenk på alle de nevene læreren skulle tatt i, og tenk om barn nr en var syk? Da ville smitten raskt videreføres til de neste nevene......

Men det er klart mange meninger om hvordan vi skal forholde oss. Noen gir fullstendig blaffen mens andre følger anmodningene om å unngå smitte så langt som mulig.

I dag står det i avisen om en 11åring som har dødd av svineinfluensa....................

(ja, mange dør hvert år av influensa, men vi trenger ikke gjors på å øke det tallet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så hårreisende at de ikke håndhilser.

Tenk på alle de nevene læreren skulle tatt i, og tenk om barn nr en var syk? Da ville smitten raskt videreføres til de neste nevene......

Men det er klart mange meninger om hvordan vi skal forholde oss. Noen gir fullstendig blaffen mens andre følger anmodningene om å unngå smitte så langt som mulig.

I dag står det i avisen om en 11åring som har dødd av svineinfluensa....................

(ja, mange dør hvert år av influensa, men vi trenger ikke gjors på å øke det tallet.)

Enig med deg!

Koselig å se deg her igjen, forresten!

Har dere brukt campingvogna mye i sommer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg!

Koselig å se deg her igjen, forresten!

Har dere brukt campingvogna mye i sommer også?

Hei prust! :)

Jada, vi har brukt vogna veldig bra. Vi flytta bort dit når skolen sluttet og hjem på onsdag forrige uke. :) Det er så herlig å være der.

Og dere har det toppers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei prust! :)

Jada, vi har brukt vogna veldig bra. Vi flytta bort dit når skolen sluttet og hjem på onsdag forrige uke. :) Det er så herlig å være der.

Og dere har det toppers?

Vi har det fint ja! I går begynte de to største i 3. og 5. klasse - og hun minste siste året i barnehagen. Hun er blitt utrolig selvstendig, og vil helst gå alene til og fra barnehagen. I dag syklet hun sammen med storebroren, han fulgte henne til barenhagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det har tatt helt av. Kjenner at slik "massehysteri" ikke biter på meg lenger. Og det er jo litt leit dersom det skulle komme noen virkelig skummelt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har det fint ja! I går begynte de to største i 3. og 5. klasse - og hun minste siste året i barnehagen. Hun er blitt utrolig selvstendig, og vil helst gå alene til og fra barnehagen. I dag syklet hun sammen med storebroren, han fulgte henne til barenhagen :-)

Så gøy å høre! Minsten vokser seg til en selvstendig liten sjel. :) Ser henne for meg. :)

Fint med rutiner igjen. Men jeg må innrømme at det kjennes at vi står tidligere opp. jaja, det går seg til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, sånn var det hos oss i dag...

Oi, har du fått skolestarter allerede? :-) Som tida flyr!Synes ikke det er lenge siden du hadde en bitteliten jente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg! På vår skole var det håndhilsin første skoledag. Ikke noe antibac, men fokus på håndvask før måltider. Jeg vet om barn som blir engstelige og urolige av de voksnes sykdomsfrykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på vgs

Vet ikke om det er vanlig andre plasser. Her hos oss er det vanlig og helt naturlig. Tror det er sunt jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok tidene har forandret seg litt, for jeg kan heller ikke huske at jeg noensinne klemte lærerne mine. Men flere av mine elever klemmer meg - og det er altså på videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...