Gå til innhold

Saft på skolen

Gjest Drikker ikke melk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Lillemus

6

• laban

5

• fyrlykt

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest MayLynn

Vet ikke hva som er lov, men jeg hadde aldri gjort det selv. Liker ikke "light" produkter - det er slett ikke bra for kroppen. Hva med vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa drikker heller ikke melk. Ho har stort sett med vann. (Fryser ned på halvfull flaske på kvelden, og fyller opp resten med vann neste morgen)

Noen få ganger får ho saft, og noen ganger tar jeg i litt c-vitamin-brustablett.

Jeg har ikke hørt noe om hva som er lov eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

På vår skole harde ikke satt noen regler for hvilken drikke som er lov å sende med, men de informerte på foreldremøtet tidlig i fjor høst om at ungene kun fikk drikke medbragt drikke til skolematen. Utenom matfriminuttet var det kun vann som var tillatt, så de ville vi skulle sende med kopper med navn på slik at ungene hadde kopp de kunne bruke til tørstedrikking utenom maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke. Guttungen drikker heller ikke melk, han har med vannflaske som jeg fyller opp med isbiter om morran. Et par år har han hatt juice på skolen istedetfor melk.

I den klassen jeg var i praksis i fjor (første trinn), la læreren ned veto mot saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hos oss oppfordrer skolen alle til kun å sende med vann, dermed er det ikke helt PK å sende med saft. Men noe forbud er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår skole har jeg aldri hørt om noe forbud, selv om de kanskje ikke ønsker saftdrikking. Selv om jeg pleier å sende med vann på skolen, ville jeg syns det var utidig innblanding fra skolens side å nekte meg å gi ungen saft. De har forbud mot godterier, ellers er det opp til hver klasse å lage "klasseregler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Kan du ikke heller sende med juice?

Fun light er forøvrig ikke saft, jeg tror ikke du finner ordet saft på flaska i det hele tatt og etter hva jeg har lest har de faktisk ikke lov til å kalle den saft, det finnes nemlig ikke noe naturlig i den der... Rene kjemikaliesmørja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Kan du ikke heller sende med juice?

Fun light er forøvrig ikke saft, jeg tror ikke du finner ordet saft på flaska i det hele tatt og etter hva jeg har lest har de faktisk ikke lov til å kalle den saft, det finnes nemlig ikke noe naturlig i den der... Rene kjemikaliesmørja.

Men et godt alternativ diabetikere.... og faktsik ganske så god _saft_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å heller legge en vannflaske i fryseren om kvelden. Kan love deg den lesker godt i løpet av skoledagen! Å smådrikke på saft/brus/juice er skadelig for tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest så da så da

God? Smaken er som baken, heldigvis. :o)

Synes også at fun light saft er god jeg. ;) så da vi er minst to dolere som liker den/de.... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Synes også at fun light saft er god jeg. ;) så da vi er minst to dolere som liker den/de.... hehe

personlig liker jeg husholdningssaft best, men jeg synes enkelte smaker av fun er helt ok, selv om fun generelt sett ikke er storfavoritt. Man kjenner liksom alt for godt den kunstigesmaken, men det gjelder jo også gøy-saftasynes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som liker den, den har jo vært på markedet i årevis og selger tydeligvis bra. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg liker den og :o) Selv med fast nick ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...