morsan Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg liker den og ) Selv med fast nick ;O) ''Selv med fast nick ;O)'' Wow! Her kommer det avsløringer gitt!! :-) Selv er jeg ikke så begeistret. Drikker nesten aldri saft, men når jeg gjør det, foretrekker jeg solbærsirup. Som barn likte jeg veldig godt Simpson's appelsinsaft, foruten mors hjemmelagde blåbær- og kreklingsaft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Lov er det, men presiser gjerne for barnet at safta kun skal drikkes til maten. Jeg har nemlig hatt elever som sipler saft i hver en time på skolen, og tenker med gru på hvordan de stakkars tennene har det. Dessuten fyller de magen med tull, og tar konsentrasjonen bort fra det de skal, nemlig lære. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg liker den og ) Selv med fast nick ;O) Jeg liker den også. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 ''Selv med fast nick ;O)'' Wow! Her kommer det avsløringer gitt!! :-) Selv er jeg ikke så begeistret. Drikker nesten aldri saft, men når jeg gjør det, foretrekker jeg solbærsirup. Som barn likte jeg veldig godt Simpson's appelsinsaft, foruten mors hjemmelagde blåbær- og kreklingsaft. Mmm.. Finnes simpsons lenger`? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Mmm.. Finnes simpsons lenger`? Nå måtte jeg søke litt, og fant ut: ''Har sendt mail til Lerum og fått svar. Den har gått ut av produksjon pga for lite salg.'' Synd! http://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t725857.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg liker den også. :-) Det gjør jeg også. Foretrekker Icetea Lemon, mens mannen vil ha Green Ictea. Sender vanligvis ikke saft med på skolen, og hos oss praktiseres det skolemelk. Men er de tørste får de drikke vann i timen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Nå måtte jeg søke litt, og fant ut: ''Har sendt mail til Lerum og fått svar. Den har gått ut av produksjon pga for lite salg.'' Synd! http://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t725857.html Åh - den saften drakk jeg til middag i hele barndommen. Det var det som var "gul saft". "Rød saft" var en eller annen type husholdningssaft, men det drakk jeg sjeldnere. Dessuten var gul favorittfargen min. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det er sikkert lov, men jeg gjør det ikke med mine som ikke driker melk. De får vann og en svææææært sjelden gang jus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Åh - den saften drakk jeg til middag i hele barndommen. Det var det som var "gul saft". "Rød saft" var en eller annen type husholdningssaft, men det drakk jeg sjeldnere. Dessuten var gul favorittfargen min. Min favorittfarge var grønn, og (heldigvis) lite grønnfargede safter;-) Ihvertfall før de syntetiske saftene gjorde sitt inntog. Ja, man skilte bare mellom rød og gul saft da. Alle kafeene hadde slike saftdispensere der det roterte rundt og rundt. For mitt vedkommende var det også stort sett gul det gikk i, når jeg ikke drakk hjemmelaget saft, men nå liker jeg best rød. Sikkert fordi "rød saft" nå er solbærsirup og ikke "bare" husholdningssaft;-) Og sikkert også fordi Simpsons ikke lenger finnes... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Min favorittfarge var grønn, og (heldigvis) lite grønnfargede safter;-) Ihvertfall før de syntetiske saftene gjorde sitt inntog. Ja, man skilte bare mellom rød og gul saft da. Alle kafeene hadde slike saftdispensere der det roterte rundt og rundt. For mitt vedkommende var det også stort sett gul det gikk i, når jeg ikke drakk hjemmelaget saft, men nå liker jeg best rød. Sikkert fordi "rød saft" nå er solbærsirup og ikke "bare" husholdningssaft;-) Og sikkert også fordi Simpsons ikke lenger finnes... Digresjon om farger, apropos grønn saft: Datteren min hadde en blå periode da hun var veldig liten. Kjempelett å finne klær osv., litt vanskeligere med f.eks. saft og kuleis... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Digresjon om farger, apropos grønn saft: Datteren min hadde en blå periode da hun var veldig liten. Kjempelett å finne klær osv., litt vanskeligere med f.eks. saft og kuleis... *he he* Nå er det (uheldigvis) lettere å få tak i blått godteri. Var det noen EU-regler som gjorde at Norge igjen måtte tillate blåfarge i mat og godteri? Uansett, ettersom jeg husker "forbudstiden", grøsser jeg litt når jeg ser unger med blå lepper og tunger sugende på blått godteri - det føles som om det er det verste godteriet som finnes. Men för all del - jag kan ta fel! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 *he he* Nå er det (uheldigvis) lettere å få tak i blått godteri. Var det noen EU-regler som gjorde at Norge igjen måtte tillate blåfarge i mat og godteri? Uansett, ettersom jeg husker "forbudstiden", grøsser jeg litt når jeg ser unger med blå lepper og tunger sugende på blått godteri - det føles som om det er det verste godteriet som finnes. Men för all del - jag kan ta fel! ;-) ''Uansett, ettersom jeg husker "forbudstiden", grøsser jeg litt når jeg ser unger med blå lepper og tunger sugende på blått godteri - det føles som om det er det verste godteriet som finnes.'' Helt enig! Av en eller annen grunn så synes jeg det lyser "kreftfare" av blått godteri og holder meg langt unna det. Skjønt en og annen blå nonstop eller smartie har jeg nok fått i meg. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ''Uansett, ettersom jeg husker "forbudstiden", grøsser jeg litt når jeg ser unger med blå lepper og tunger sugende på blått godteri - det føles som om det er det verste godteriet som finnes.'' Helt enig! Av en eller annen grunn så synes jeg det lyser "kreftfare" av blått godteri og holder meg langt unna det. Skjønt en og annen blå nonstop eller smartie har jeg nok fått i meg. ) ditto;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 *he he* Nå er det (uheldigvis) lettere å få tak i blått godteri. Var det noen EU-regler som gjorde at Norge igjen måtte tillate blåfarge i mat og godteri? Uansett, ettersom jeg husker "forbudstiden", grøsser jeg litt når jeg ser unger med blå lepper og tunger sugende på blått godteri - det føles som om det er det verste godteriet som finnes. Men för all del - jag kan ta fel! ;-) Vet ikke hva det skyldes, men det er visst ingen grenser lenger når det gjelder farger. Vi har vel litt fordommer mot blåfargen siden det ikke finnes mat som er naturlig blå. Blå matvarer (som blåbær) avgir jo stort sett dyp rød- eller lillafarge de "foredles" til f.eks. kake eller syltetøy. I hvert fall er det lite som minner om den kunstige lyseblå fargen man finner i godteri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det finnes da ingen lover mot hva man skal sende med barna på skolen? Regler for det finnes jo.. Godterier og tyggis skal f.eks. ikke være med på skolen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ''Uansett, ettersom jeg husker "forbudstiden", grøsser jeg litt når jeg ser unger med blå lepper og tunger sugende på blått godteri - det føles som om det er det verste godteriet som finnes.'' Helt enig! Av en eller annen grunn så synes jeg det lyser "kreftfare" av blått godteri og holder meg langt unna det. Skjønt en og annen blå nonstop eller smartie har jeg nok fått i meg. ) Ja, vi må ha blitt skremt til gangs som barn, siden store deler av vår generasjon har skrekk mot blått godteri. Av all skremselspropaganda som ble servert mot alt fra slemme menn til farlig sminke, så er det bare skrekken mot blått godteri som har nådd så dypt inn i barnesjela mi, i hvert fall... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Vet ikke hva det skyldes, men det er visst ingen grenser lenger når det gjelder farger. Vi har vel litt fordommer mot blåfargen siden det ikke finnes mat som er naturlig blå. Blå matvarer (som blåbær) avgir jo stort sett dyp rød- eller lillafarge de "foredles" til f.eks. kake eller syltetøy. I hvert fall er det lite som minner om den kunstige lyseblå fargen man finner i godteri. ''Vi har vel litt fordommer mot blåfargen siden det ikke finnes mat som er naturlig blå.'' Nettopp og det var visstnok derfor mange malte kjøkkenet sitt blått i gamle dager, det het seg at siden det ikke finnes naturlig blå mat - det skulle visstnok føre til at fluene holdt seg unna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ''Vi har vel litt fordommer mot blåfargen siden det ikke finnes mat som er naturlig blå.'' Nettopp og det var visstnok derfor mange malte kjøkkenet sitt blått i gamle dager, det het seg at siden det ikke finnes naturlig blå mat - det skulle visstnok føre til at fluene holdt seg unna. Aha! Den har jeg ikke hørt før! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Aha! Den har jeg ikke hørt før! Ikke jeg heller. Mitt inntrykk er at insekter liker alle sterke farger. Men jeg har ikke forsket noe spesielt på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ''Vi har vel litt fordommer mot blåfargen siden det ikke finnes mat som er naturlig blå.'' Nettopp og det var visstnok derfor mange malte kjøkkenet sitt blått i gamle dager, det het seg at siden det ikke finnes naturlig blå mat - det skulle visstnok føre til at fluene holdt seg unna. Blåbær da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.