Gå til innhold

Utbrendt, men ikke utbrendt

Anbefalte innlegg

anna241365381235
Skrevet

Jeg var ferdig utdannet sykepleier for to år siden, og har nå vært 20 prosent sykemeldt i to måneder relatert til jobben. Har kjent det til og med under utdannelsen at dette ikke var riktig for meg.

Jeg har vært hos psykolog i et halvt år, og ved siste samtale fortalte han at han er ganske sikker på at alle apekter ved at jeg sliter kan relateres til jobben.

Jobber for tiden ved sykehus, og har jobbet med hjemmesykepleie, på sykehjem, og litt praksis i psykiatrien og andre plasser. Jeg finner helt ærlig ikke noen plasser jeg ser jeg kan ha noen framtid, da jeg bare blir trist og deprimert av at andre har det vondt, vanskelig, lider eller dør.

Psykologen har anbefalt meg om å søke andre jobber og komme meg så fort som mulig ut av nåværende jobb, da jeg har oppdaget noen milde former for psykosomatiske symptomer. Dette er ikke lett, da jeg ikke får napp til intervju engang, pga min unge alder og mangel på særlig arbeidserfaring. Kan ikke sitte på Rimi heller, vil da gå ned 50-60 000kr i lønn, må selge hus og greier.

Hva gjør jeg nå? Jeg blir gal snart. Klump i halsen når jeg går på jobb, og alt jeg vil er å kunne være 100% i arbeidslivet!

Tusen takk for svar.

• 2 uker senere...
Gjest mikkelina
Skrevet

Det kan hende du må jobbe en periode med mindre lønn mens du venter på en skikkelig mulighet.

Høres ut som du bør søke deg vekk fra den sektoren du er i nå ja, håper det ordner seg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Huff det var da ille når du har en så flott utdannelse.

Du har kanskje krav på yrkesrettet attføring?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...